بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

دیدار با غول اقیانوس؛ گشتی در ناو هواپیمابر کوزنتسوف روسیه

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف روسیه، تنها ناو هواپیمابر سنگین در نیروی دریایی روسیه معرفی شده است.

دیدار با غول اقیانوس؛ گشتی در ناو هواپیمابر کوزنتسوف روسیه

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف روسیه، تنها ناو هواپیمابر سنگین در نیروی دریایی روسیه معرفی شده است و یکی از سنگین ترین ناوهای هواپیمابر جهان بوده که اکنون در اختیار ارتش سرخ قرار دارد.

ارتشی شناور بر فراز دریاها

در این ناو، جنگنده های سوخو ۳۳ و میگ ۲۹ استقرار دارد که تعداد آن ها به ۲۶ تا ۲۸ فروند می رسد. بالگرد های شناسایی راداری K34 نیز از جمله قابلیت­های هوایی این غول دریایی بوده که معمولا ۴ فروند از آن به صورت عملیاتی در اختیار است.

به گزارش تین نیوز، بالگردهای K24 و K29 نیز به تعداد ۱۸ فروند، در ناو قرار می گیرند. موشک های ضد هوایی دوش پرتاب P700 که گرانیت NK نامیده می شوند، از جمله تجهیزات تهاجمی ناوهواپیمابر کوزنتسف روسیه هستند. سامانه­ های موشکی دفاع هوایی موسوم به کنیژال، به تعداد ۱۹۲ موشک، بر روی این غول نصب شده اند.

این ناو هواپیمابر ، دارای سامانه موشک های ضد هوایی هدایت شونده ۹M330 است و یکصد و نود و دو موشک آماده شلیک دارد. همچنین برای فعالیت­های توپخانه ­ای، سامانه موشکیِ دفاع هوایی، موسوم به کوتیک، به تعداد ۹ فروند در ناو نصب شده است.

این ناو قادر است تا ۲۵۶ فروند موشک ضد هوایی هدایت شونده M311 را در زمان لازم استفاده کرده و برای پشتیبانی، از ۴۸۰۰ گلوله ۳۰ میلی متری نیز بهره بگیرد. تسلیحات زیر دریایی پیشرفته ای که در ناوهواپیمابر استفاده شده، ۲۰ فروند موشک زیر دریایی ۱۲۰۰۰ است که از طریق ایستگاه رادار هدایت سامانه موشکی، راهبری می شوند.

مشخصات فنی غول دریایی روسیه

همان طور که در بالا اشاره شد، این غول دریایی روسیه بیش از ۵۵ هزار تن وزن دارد. طول آن ۲۷۰ متر و عرض آن حدود ۳۴ متر است. حداکثر سرعت دریایی ۲۹ گره را دارد که به صورت عملیاتی، ۱۴ گره دریایی خواهد بود. این غول میتواند با سرعت ۱۴ گره دریایی، بیش از ۴۱۷۰ مایل را طی کند. همچنین با سرعت ۱۸ گره دریایی، ۶۸۰۰ مایل را طی نماید.

منابع انسانی که بر روی این ناو قرار دارند، شامل ۱۹۶ افسر، ۲۱۰ درجه دار، ۱۱۲۷ ملوان و ۶۲۶ گروه هوایی هستند. در واقع بر روی ناو هواپیمابر غول پیکر روس ها، بیش از ۲ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند. رقمی بیش از یک پادگان مربوط به یک لشکر زرهی نیروی زمینی و آن هم بر فراز دریاها.

همانطور که قبلا اشاره شد، ناوهای هواپیمابر، با کشتی های نظامی کوچک تر اسکورت می شوند و به همین خاطر، ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف، از رزم ناو موشک انداز سنگین اتمی پتر کبیر، کشتی های بزرگ ضد زیر دریایی سورومورسک و ویتسی آدمیرال کولاکوف تشکیل شده است.

در زیر، تصاویری از این ناو گروه مشاهده می کنید. گفتنی است، ناوهواپیمابر روسیه، مجهز به سیستم شتاب دهنده بخاری نیست و یکی از دلایل سقوط هواپیماها از این ناو در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز، فقدان این سیستم ترمزی پیشرفته است.

 

هواپیمای جنگی روسیه در عرشه ناوهواپیمابر
هواپیمای جنگنده روس در عرشه ناوهواپیمابر کوزنتسف
نظامی روس در ناوهواپیمابر کوزنتسف
ناو هواپیمابر کوزنتسف روسیه
ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف
مشخصات فنی غول دریایی روسیه
بالگردهای عملیاتی
خدمه ناو هواپیمابر
سیستم ناوبری در کوزنتسف
لحظه شلیک ۱۹ فروند موشک کروز کالیبر
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.