بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

دولت سرمایه ویژه ای را به توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی اختصاص دهد

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اقدامات سازمان بنادر و دریایی بر اساس طرح تحول صنایع دریایی را ارزشمند دانست و گفت: حاکمیت، دولت و ارگان های دریایی باید سرمایه ویژه ای را به توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی اختصاص دهند.

دولت سرمایه ویژه ای را به توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی اختصاص دهد
تین نیوز

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اقدامات سازمان بنادر و دریایی بر اساس طرح تحول صنایع دریایی را ارزشمند دانست و گفت: حاکمیت، دولت و ارگان های دریایی باید سرمایه ویژه ای را به توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی اختصاص دهند.

به گزارش تین نیوز، اسماعیل حسین زهی در باره ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی کشور اظهار داشت: کشور ما طی مدت اخیر در بخش ناوگان حمل و نقل و تاثیر آن بر پویای و رونق اقتصادی، اظهار داشت: حمل ونقل دریایی ایران طی مدت اخیر پیشرفت های محسوسی داشته و خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی با انجام طرح تحول صنایع دریایی به خوبی نسبت به مسئله ورود کرده است.
وی ادامه داد: امیدوار هستیم شاهد اضافه شدن ناوگان مورد نیاز به حمل و نقل دریایی کشور و توجه جدی حاکمیت، دولت و تمامی ارگان های دریایی مرتبط باشیم.
نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های دریایی ایران در شمال و جنوب و بهره مندی کشور در بخش اتصال به آب های آزاد، بیان کرد: دولت باید سرمایه ویژه ای را برای توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی اختصاص دهد و در عین حال بتوانیم از ظرفیت های جغرافیایی کشور در کریدور شمال-جنوب و غرب-شرق به خوبی استفاده کنیم.
حسین زهی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی سریع ترین، ایمن ترین و کم هزینه ترین مد حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: کشور ما با بهره مندی از ظرفیت دریا در شمال و جنوب می تواند به خوبی نسبت به صادرات و ترانزیت کالا اقدام کند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس با تاکید بر اینکه باید با ظرفیت حداکثری در حوزه حمل ونقل دریایی فعالیت کنیم، گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی در بهبود وضعیت اقتصادی کشورها بسیار نقش آفرین است و به طور حتم کمک شایانی به رونق اقتصادی و نیز اشتغال آفرینی می کند.
نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سن بالای ناوگان حمل و نقل دریایی کشور، عنوان کرد: نیازمند نوسازی و به روز رسانی ناوگان حمل و نقل دریایی هستیم و باید کم کم از ناوگان فرسوده عبور و حمل ونقل دریایی کشور را با استفاده از ناوگان مدرن، به روز و نوسازی شده، تجهیز کنیم.
حسین زهی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی تاثیر مستقیمی در رونق اقتصادی کشورها دارد، اظهار داشت: توسعه ناوگان و به روز رسانی آن تاثیر بسزایی در کاهش مدت زمان انتقال کالا دارد و از عوامل توزیع سریع و مناسب با شمار می آید؛ در همین راستا فعالان اقتصادی توجه جدی به بعد زمان و مسافت دارند و حمل و نقل دریایی توسعه یافته از این مزیت برخوردار است که بتواند توجیه اقتصادی به همراه داشته باشد و تجار و بازرگانان را مجاب کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.