بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

یک گام تا تأسیس پژوهشکده هوانوردی در پژوهشگاه هواشناسی کشور

در دیدار رئیس سازمان هواپیمایی با رئیس سازمان هواشناسی کشور بر سرعت‌بخشی به فرایندهای پایانی تأسیس پژوهشکده تحقیقات صنعت هوایی و هوانوردی با مشارکت دو سازمان و وزارت راه و شهرسازی تأکید شد.

یک گام تا تأسیس پژوهشکده هوانوردی در پژوهشگاه هواشناسی کشور
تین نیوز

در دیدار رئیس سازمان هواپیمایی با رئیس سازمان هواشناسی کشور بر سرعت بخشی به فرایندهای پایانی تأسیس پژوهشکده تحقیقات صنعت هوایی و هوانوردی با مشارکت دو سازمان و وزارت راه و شهرسازی تأکید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی و سحر تاج بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در محل سازمان هواشناسی کشور پیرامون آخرین اقدامات لازم برای تأسیس پژوهشکده هوانوردی دیدار و گفت وگو کردند.

این پژوهشکده با ترکیبی از متخصصان صنعت هوانوردی و هواشناسی تلاش می کند با برقراری ارتباط بین علم و صنعت، ضمن آسیب شناسی این صنعت، برای چالش ها و مشکلات راهکار ارائه کند.

شایان ذکر است بخشی از مهم ترین چشم اندازهای کاری پژوهشکده هوانوردی شامل فعالیت های پژوهشی در حوزه هوانوردی، عملیات هوایی، تولید هواپیماهای بومی، قطعات هواپیما و چرخ بال و پهبادهاست.

به طور کلی برای این پژوهشکده سه گروه پژوهشی «مدیریت توسعه دانش و فناوری طراحی و ساخت هواپیمای تجاری»، «مدیریت توسعه دانش و فناوری تعمیر و نگهداری هواگردها(MRO)» و «مدیریت توسعه دانش و فناوری حمل و نقل هوایی و فرودگاهی» پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور پیش از این شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت خود را  با تأسیس این پژوهشکده اعلام کرده است و مراحل تأسیس آن در فاز ارائه چارت سازمانی، تعیین اعضای هیئت امنا و برخی اقدامات پایانی قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.