بازدید سایت : ۳۰۴۳۱
مدیر کل دفتر وزارتی صنایع ریلی از کارخانجات کویر واگن در کرج بازدید کرد

توافق با صمت در جهت اشتغال

روز چهارشنبه 15 سفند 1402 کارشناسان وزارت صمت به همراه مدیر کل دفتر صنایع ریلی و دریایی این وزارتخانه از شرکت کویر واگن بازدید کردند.

توافق با صمت در جهت اشتغال
تین نیوز

مدیر کل دفتر وزارتی صنایع ریلی و دریایی در بازدید از شرکت کویر واگن با ابراز خرسندی از فعالیت های رو به پیش این شرکت اظهار کرد : کویر واگن در مدت کوتاهی که مدیریت و راه اندازی این سایت تعمیرگاهی را در اختیار گرفته است پیشرفت قابل قبولی داشته است و با تبریک به مدیریت و کارکنان این شرکت امیدوایم که این حرکت رو به جلو ادامه یابد.

به گزارش تین نیوز، روح اله ارجمندی افزود: در شرایط امروز اشتغال امر جدی و پایه­ ای در اقتصاد است و مسئولین مصمم هستند با تمام توان در این باره اقدامات شایسته و ملموسی انجام دهند.

وی همچنین بیان کرد: مجموعه همکاران در مدیریت صنایع ریلی وزارت صنعت معدن تجارت آماده اند تا در جهت اشتغالزایی بیشتر این کارخانجات با شرکت کویر واگن تعاملات بیشتر و نزدیک تری داشته باشند.

مدیر کل دفتر صنایع ریلی ادامه داد: امیدواریم با رفع موانع از مسیر پیشرفت صنایع راه توسعه صنایع ریلی بیشتر از قبل هموار و در آینده شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت باشیم.

 

آماده ایم تا آمار اشتغال را افزایش بدهیم

مدیرعامل شرکت کویر واگن هم در این بازدید گفت: مجموعه کارگاه­ هایی که امروز در خدمت مهمانان محترم از وزارت صمت بازدید شد بهترین و مهم ترین کارخانجات تعمیر مجموعه های موتور و توربین در ایران است که با سرمایه گزاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به بهره وری و کارآمدی بیان کرد: با توجه به این که در چند سال اخیر این کارخانجات در دو بخش  تعمیرات و بازسازی موتور و تعمیرات و به روزرسانی توربین، برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خروجی مطلوبی نداشتند، مدیریت راه آهن سال قبل تصمیم گرفت که با تشریفات مزایده، مدیریت و امور مربوط به فعالیت ­های تخصصی در این سایت را برون­ سپاری و به شرکت ­های متخصص و علاقمند دیگر واگذارکند.

رحمت اله پوربابایی با تأکید بر این که استفاده از متخصصین کارآزموده و کهنه­ کار در کنار نیروی جوان با انگیزه رمز پیش­برد سریع امور فنی و تعمیراتی است ادامه داد: کویر واگن بعد از برد مزایده، از چند ماه قبل با در دست گرفتن مدیریت این کارخانجات شامل کارگاه توربین و کارگاه بازسازی موتور در این جا مستقر شده است و از حدود یک ماه قبل با بازسازی و به روزرسانی دستگاه ها و ماشین آلات، تعمیرات ناوگان ریلی در این مجموعه کلید خورده است. در این مجموعه ها به همت کارکنان کویر واگن در این مدت کوتاه چندین دستگاه موتور و توربین تعمیر و بازسازی و تحویل شده است.

مدیرعامل شرکت کویر واگن اضافه کرد: با توجه به زمان کمی که از استقرار کویر واگن در این سایت تعمیراتی می گذرد تعداد 60 نفر در دو کارگاه توربین و موتور پذیرش و مشغول به کار شده اند و برنامه هایی نیز برای افزایش استخدام در آینده داریم که البته با توجه به فرمایشات آقای دکتر ارجمندی و حمایت مجموعه تحت امرشان، قول هایی درباره ی سرمایه گذاری صمت در جهت اشتغالزایی در این کارخانجات داده شد و ما هم قول دادیم که اگر حمایت های لازم از این سایت که بالقوه توان بالایی در نیاز تعمیراتی و بازسازی ناوگان ریلی کشور را دارد بشود آماده ایم تا زودتر از برنامه کویر واگن با افزایش خطوط بازسازی و تعمیراتی شرکت و استخدام افراد متخصص بیشتر آمار اشتغال را افزایش بدهیم.

گفتنی است شرکت کویر واگن در سال 1383 به منظور انجام خدمات فنی و مهندسی در امر تعمیرات ناوگان ریلی تأسیس و فعالیت خود را به عنوان یک واحد تعمیراتی و نگهداری واگن های باری و مسافری آغاز کرد. تعمیر و ساخت انواع قطعات و مجموعه های ادوات ریلی، طراحی و ساخت ماشن آلات و تجهیزات تعمیراتی در صنعت ریلی کشور، مشاوره فنی در امر خرید و تعمیرات ادوات ریلی و عقد قراردادهای متنوع با اداره کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی از مهم ترین فعالیت های این شرکت از بدو تأسیس است که با جذب و بکارگیری نیروهای متخصص و مجرب در انجام فعالیت های بازرگانی داخلی و خارجی و راه اندازی و تکمیل مجهزترین کارخانجات انواع واگن، به سرانجام رسیده و با هدف ایجاد کار گروه ساخت قطعات و آرشیو و بانک اطلاعات فنی ناوگان ریلی و مدیریت منابع انسانی، حفظ و پرورش متخصصان ریلی کشور ادامه دارد.

کویر واگن

کویر واگن 2

کویر واگن 1

کویر واگن 4

کویر واگن 5

کویر واگن 6

کویر واگن 7

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.