بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

خبر خوش برای رانندگان کامیون یخچالدار ؛ پایان سودجویی رقبای ترکیه ای

رانندگان کامیون های ترکیه ای با دور زدن توافقات و مقررات بین دو کشور به حمل کالاهایی در ایران می پرداختند اما با پیگیری های تشکل های صنفی این سوء استفاده به خط پایان رسید.

خبر خوش برای رانندگان کامیون یخچالدار ؛ پایان سودجویی رقبای ترکیه ای
تین نیوز

رانندگان کامیون های ترکیه ای با دور زدن توافقات و مقررات بین دو کشور به حمل کالاهایی در ایران می پرداختند اما با پیگیری های تشکل های صنفی این سوء استفاده به خط پایان رسید.

به گزارش تین نیوز، تشکل صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار  با صدور اطلاعیه ای در شبکه های اجتماعی در این باره اعلام کرد: همانگونه که مطلع هستید، چند سال است گروهی از کامیون های یخچالدار کشور ترکیه بدون مجوز قانونی و با هماهنگی بعضی از نمایندگان شرکتها و با استفاده از غفلت بعضی از مدیران محلی نسبت به حمل کالا خلاف مقررات و توافقات  دو کشور و رویه های بین المللی (از جمله میوه های وارداتی ) از مرز ورودی بازرگان به داخل کشور و شهرهای مرکزی و پایتخت  اقدام کرده اند.

گزارش پربازدید امروز را بخوانید:

◄ عقبگرد قیمت کامیون و تریلی و کامیونت دست دوم در بازار پائیزی + آخرین قیمت ها

با پیگیری های مستمر و طولانی نمایندگان شما در تشکلات صنفی یخچالداران مقرر شده است به این رویه خاتمه داده شود وفقط کامیون های ترکیه با داشتن کارنه تیر و تعیین مقصد ومحل تخلیه در اسناد حمل صادره بتوانند طی مسیر کرده و در غیر این صورت مکلف به تخلیه بار در مرز ورودی (بازرگان ) شده اند.

احتمالا در طی چند روز وچند هفته اخیر رانندگان محترم یخچالدار می‌بایستی شاهد اجرایی شدن این دستور و افزایش حجم بار از مبدا بازرگان شده باشند .

حال از شما همکاران محترم رانندگان کامیون یخچالدار که در مسیر های مذکور اقدام به حمل کالا می‌نمایید انتظار می رود نسبت به انعکاس مشکلات، کمی و کاستی ها، تداوم روش ها و شیوه های احتمالی مرسوم در دور زدن قانون و مقررات، اجحاف به حقوق همکارانی که به مرز بازرگان برای حمل کالا مراجعه می کنند و بسیاری از موارد مشابه ، ونیز پیشنهادات خود برای سامان دهی هرچه بهتر شیوه های فراخوان، نوبت دهی و دهها مشکل احتمالی که ممکن است در محوطه پایانه بازرگان گریبانگیر کامیون های یخچالدار باشد را به انجمن های صنفی یخچالداران استان های تهران ،همدان و خراسان رضوی و یا مستقیما به کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان یخچالدار (آقای عبدالله خانعلی) اطلاع دهید .

در پایان این اطلاعیه آمده است؛ ارتقاء جایگاه صنفی و احقاق حقوق قانونی صنف در گرو مسئولیت پذیری تک تک اعضای صنف و نگاه ملی به مسائل توسط آنان است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آرمی

    باعرض پوزش در استان اذربایجان غربی قران آخر را از کشاورز گرفتن

  • حسن

    واقعا حمل‌ونقل کشورمابی صاحب است‌ درصورتي که‌ ماشين های‌ ایرانی درترکیه به کشور ثالث وازبنادر ومناطق آزاد وداخل گمرک ها نمي توانند باربزنند.اما اون‌ها بادورزدن مثلآ ازترکمنستان خالی‌ می‌ آیند وازایران بارمي زنند يعنی با پرداخت رشوه .توي مرزها نيز همیشه دراولویت هستند اولین ماشين های‌ ترک ردمیشندوبعدایرانیها. وهمچنین درایران هرجا برند ماشين های‌ ترکیه آزاد وبازرسی هم نمي کنند امارانندگان ايرانی ازبازرگان تا استانبول ده بار بازرسي واذیت نظامیان ترکیه قرار مي گيرند.طبق قانون کارنه تير ماشینی که‌ از گمرک خارج شده‌ هیچ کس حق بازرسي ندارد فقط زير نظر مأمور گمرک اون هم شرايط قانونی می‌ خواد.

  • ناشناس

    متاسفانه ضعف در سیاست خارجی و مسئولین راهداری در تنظیم توافقنامه های مابین کشورها مخصوصا کشور ترکیه بسیار ضعیف بوده و است چرا باید ایرانیان جهت مسافرت از شهرهای تبریزوخوی با ون های ترکیه جابجا شوند وسود حاصله چرا به جیب آنها باید برود راهداری می بایست با تهیه و واگذاری ون های استاندارد و ایجاد اشتغال برای ایرانیان اعزام توریستهای ایرانی را با خودروهای ایرانی مجاز می کرد و توریستهای ترکیه را با خودروهای ترکیه ۰

    • S gh

      سلام برادر من خانه از پای بست ویران است.....تنها کسی که تو این مملکت حق حیات نداره خود ایرانیه وسلام

  • محسن

    غفلت بعضی از مدیران نیست بلکه رشوه گرفتن آنها بوده است

  • عليرضا

    درود به همه رانندگان زحمت کش متاسفانه در کشور ایران از لحاظ کلاس کاری در پایانه ها جایگاه خوب و شیک ندارند