| کد خبر: 119493 |

راه‌آهن " میانه - بستان آباد " تا خرداد ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد

تین‌نیوز| نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس از بهره‌برداری از راه‌آهن "میانه-بستان آباد" تا خردادماه سال ۹۶ خبر داد.
 

محمد وحدتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، وضعیت جاده‌های بستان آباد را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه جاده پرتردد بستان آباد به اردبیل به یک پیمانکار قوی واگذار شده است اظهار داشت: پیمانکار متعهد شده دو ساله این پروژه را تحویل دهد تا بتوانیم از تلفات جاده‌ای و حوادث این مسیر بکاهیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرک‌های صنعتی عالی‌نسب، تیکمه‌داش و دو شهرک صنعتی دیگر بستان‌آباد بیش از 400 کارخانه در حال فعالیت هستند، افزود: 60 درصد کارخانجات این شهرک‌ها تعطیل‌اند که باید فعال‌شده و کارخانجات موجود نیز توسعه یابد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس به روند احداث پروژه ملی راه‌آهن میانه به تبریز اشاره کرد و گفت: امسال با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه 300 میلیارد بیش از میزان اعتبارات مصوب بودجه تخصیص‌یافته تا به سرعت پروژه به نتیجه برسد.

وحدتی با بیان اینکه ریل‌گذاری این پروژه از میانه تا بستان‌آباد با سرعت هرچه تمام در حال اجرا است خاطرنشان کرد: تا خرداد ماه سال آینده 110 کیلومتر از این پروژه تا بستان‌آباد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مسافرگیری خواهد کرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تا دو سال دیگر مسیر 150 کیلومتری بستان‌آباد تا تبریز به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد اضافه کرد: وزیر راه قول داده پارک لجستیکی قطار در ایستگاه بستان‌آباد احداث شود تا بخشی از بار ترافیکی حمل‌ونقل ریلی تبریز کاهش یابد.

وحدتی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه چرا با وجود پزشک‌بودن، به‌جای حضور در کمیسیون بهداشت در کمیسیون اجتماعی مجلس عضو شده‌اید، با بیان اینکه بنده یک پزشک هستم ولی نیاز امروز جامعه را در مسائل اجتماعی دیدم، افزود: در کمیسیون اجتماعی 5 آسیب اجتماعی اولویت‌دار کشور در دستور کار جدی قرار دارد، ضمن اینکه از سایر موضوعات اجتماعی کشور نیز غافل نشده‌ایم.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بستان‌آباد برای رشد و توسعه به همراه ایجاد اشتغال پایدار، ابراز داشت: ایجاد میدان میوه و تره‌بار 100 هکتاری که 13 سال فراموش‌شده بود مورد پیگیری قرار گرفته و امیدواریم به‌زودی فاز به فاز عملیات اجرایی آن آغاز شده و سبب ایجاد اشتغال پایدار در مسیر ترانزیتی تبریز به تهران شود.

وحدتی با بیان اینکه بستان‌آباد ظرفیت تبدیل‌شدن به یک منطقه اقتصادی پر رونق قرار دارد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی بستان‌آباد در 100 هکتار آماده فعالیت است که منتظر اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در این منطقه هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر‌اینکه بیش از یک سوم مردم بستان‌آباد از محل شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای ارتزاق می‌کنند، خاطرنشان کرد: از 110 هزار نفر جمعیت بستان‌آباد بیش از 40 هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند که این رقم بیش از میانگین کشوری برای یک شهرستان است.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس افزود: با توجه به این ظرفیت، احداث درمانگاه تأمین اجتماعی خواسته عموم مردم بود که با پیگیری از وزارت رفاه قرار شد تا احداث یک درمانگاه با استانداردهای روز در بستان‌آباد در دستور کار قرار گیرد که قبل از آغاز احداث، یکی از خیرین شهرستان مکانی را برای آغاز موقت فعالیت تا قبل از احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در اختیار قرار داده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • hashemnoori۸۷ @ gmail. com 0 0

    قدری بنظرم بزرگنمایی است چرا که هنوز یک متر هم از سوی میانه ریل گذاری نشده جالب با برف ۲ متری که در نقاط کوهستانی دیده میشود فکر نکنم به این زودی ریل گذاری شروع شود. شما از خرداد ماه هم دیر تر حساب کنید فکر کنم خرداد ماه تازه از میانه به شهر ترکمنچایی برسد. فقط امیدواریم تونل های این مسیر استاندارد ساخته بشوند تا امکان سیر قطارهای دو طبقه باشد

  • hasanahmadi۶۷ @ gmail. com 0 0

    احداثلجستیک بار قطار در بستان آباد اشتباه است به چند دلیل میگویم هنوز خط اهن بستان اباد به تبریز ساخته نشده میخواهد بکجا خدمات رسانی کند؟؟ بنظرم نقطه ای که در استان آذربایجان شرقی نیاز هست لجستیک پارک و بندر خشک و یا بارانداز امکانات بارگیری احداثشود شهرستان میانه است به چنددلیل این شهرستان میانه چهار راه ریلی و جعبه تقسیم شمالغرب ایران هست ۱ _ راه اهن زنجان میانه، ۲ _ راه اهن میانه اردبیل ۳ _ راه اهن میانه مراغه ارومیه، ۴ _ میانه بستان اباد تبریز که نشان میدهد چند برابر ترافیک بیشتری دارد و بستان اباد الان یک نقطه بن بست هست حتی اگر تا تبریز هم تمام شود فقط با انجا ارتباط دارد. درحالیکه ۴ شهر بزرگ شمالغرب مثل اردبیل ارومیه زنجان تبریز از طریق میانه بهم متصل میشوند. دومین دلیل هم وجود صنایع سنگین و معادن در این شهرستان هست که نیازش به راه اهن بیشتر هست و همینطور کشاورزی این شهرستان که فقط ۴۰ درصد اب استان را دارد با پنج رودخانه بزرگ. حال من نظر شخصی ام هست اگر واقعا میخواهند مشکل ترافیک راه اهن شمالغرب حل شود وزیر راه مشاهده کند میانه بسیار پر ترافیک تر هست