| کد خبر: 122006 |

سامانه لجستیک و خدمات پس از ترخیص کالا درگمرک بوشهر راه‌اندازی شد

تین‌نیوز|  ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از پیاده‌سازی و راه‌اندازی سامانه لجستیک و خدمات پس از ترخیص کالا در گمرک بوشهر خبر داد.
 

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نوروزی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: راه اندازی این سامانه در ادامه اجرای پروژه بزرگ پیاده سازی گمرک الکترونیک و سامانه جامع امور گمرکی است.
وی افزود:  با راه اندازی این سامانه شرکت‌های حمل و نقل موظف خواهند شد به صورت الکترونیک حامل‌های مورد نظر را برای محموله‌ای مشخص، به گمرک معرفی کنند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: یکی از مزیت‌هایی راه‌اندازی این سامانه این است که گزارش کامل حامل‌هایی که برای ورود به گمرک در صف انتظار و یا در مسیر خروج از گمرک قرار دارند به صورت برخط و لحظه‌ای در اختیار گمرک قرار می‌دهد، در صورتی که این مهم در گذشته برای گمرک وجود نداشت.
نوروزی اضافه کرد:  با راه‌اندازی این سامانه اسناد کاغذی که قابلیت تغییر و از بین رفتن دارند، کمتر  در گمرک مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این سامانه در راستای تکریم اربابان رجوع و صاحبان کالا راه اندازی شده است، گفت: با ایجاد این سامانه اطلاعات پروانه و مراحل توزین و عملیات خروج کالا به صورت شفاف در اختیار صاحبان کالا  قرار می گیرد.
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: همچنین ایجاد این سامانه کمک شایانی برای تشخیص کالاهایی که به‌صورت قانونی از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند را برای دستگاه‌های نظارتی و نیروی انتظامی فراهم می‌کند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.