| کد خبر: 121564 |

◄ شیفت مد حمل‌ونقل تهران به L. R. T

تین‌نیوز| رئیس کمیته عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر، از مورد تصویب قرار نگرفتن ادامه مسیر مترو فاطمی-تجریش خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مجتبی شاکری با اشاره به ضرورت استفاده از مدهای پاک حمل‌ونقلی در کلان‌شهر تهران، اظهار داشت: اعضای شورای شهر تهران طرح‌های متعددی را به منظور تسهیل در رفت و آمد شهری مورد مطالعه قرار دادند که در نهایت مقرر شد تا از L.R.T، در مسیر میدان فاطمی-تجریش، ایجاد شود.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: بررسی پروژه ساخت متروی میدان فاطمی- تجریش در تبصره‌های بودجه سال آتی شهرداری مورد توجه قرار گرفت، ایجاد این خط مترو یکی از مسائلی بود که مورد بحث فراوان قرار گرفت و در نهایت با توجه به اشکالات متعدد طرح و عدم انجام مطالعات لازم مقرر شد گزینه‌های دیگری برای تسهیل عبور و مرور در این محور همچون ایجاد L.R.T در دستور کار قرار بگیرد.
 
شاکری با بیان این‌که «وجود گسل و قنوات زیادی که از دیرباز در تهران وجود دارد مانعی در برابر اجرای برخی طرح‌های حمل‌ونقل شهری است»، افزود: جریان آب‌های زیرزمینی در این محور و هم‌چنین وجود معارضین در این مسیر ساخت این خط مترو و مصوبه حفاظت از درختان خیابان ولیعصر (عج) سبب شد که، گزینه‌های مختلفی پیش روی اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار بگیرد که گزینه ایجاد L.R.T در این محور با استقبال اعضا روبه‌رو و مقرر شد که مطالعات در این خصوص صورت پذیرد.
 
رئیس کمیته عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اعضای شورا در بودجه سال آینده شهر تهران 15 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی در حریم پایتخت در نظر گرفته است.

شاکری با تاکید بر نیاز تهران به مدهای حمل‌ونقل پاک، یادآورشد: در مصوبه شورای شهر تهران، مقرر شد که 2 درصد از اعتبارات نقدی شهرداری صرف ترویج فرهنگ و آموزش‌های شهروندی شود.

وی در پایان سخنان خود، ابراز داشت: بنا بر تصویب شورای اسلامی شهر تهران، 10 درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در ساختمان‌های شهرداری تهران صرف خواهد شد تا مقداری از میزان آلاینده‌ها در هوای این شهر کاسته شود.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • shahrokh. zh @ gmail. com 0 0

    اگر بنا است با احداثمترو در زیر خیابان ولی عصر حدفاصل خیابان فاطمی تا میدان تجریش، درختان آسیب ببینید، پس باید درختان همین خیابان از خیابان بهشتی تا راه آهن به دلیل خط ۳ مترو آسیب دیده باشند که اینطور نیست. از دیدگاه فنی، ساخت مترو در بخش شمالی خیابان ولی عصر تفاوت زیادی با کار انجام شده در زیر خیابان شریعتی ندارد. اما معلوم نیست چرا اینقدر اصرار بر عدم ساخت مترو در این محور که عملا ستون فقرات نیمه شمالی تهران در راستای شمالی جنوبی است وجود دارد. احداثLRT د راین محور در تعارض مستقیم با درختان است.