| کد خبر: 124732 |

◄ سیمفا سه دقیقه رسمی قطع شد؛ سه روز واقعی!

تین‌نیوز| سیستم یک‌پارچه معاینه‌فنی کشور که به سامانه سیمفا در میان مردم مشهور شده است این روزها که باید به یاری هم‌وطنان که مسافران چند روز آینده بشتابد، ابزاری شده تا کلاف سردرگمی را برای سفر مردم رقم بزند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در واپسین روزهای هفته گذشته بود که تماس‌ها با این شبکه خبری به منظور قطعی سیستم سیمفا شدت گرفت و در هر یک از تماس‌ها هم عنوان می‌شد که ساعت‌ها است در صف انتظار معاینه‌فنی در مراکز ایستاده‌اند و هربار شنیده‌اند که تا دقایقی دیگر سامانه متصل خواهد شد اما، دقایق به ساعت‌ها بدل شده و روز 5 شنبه تمامی مراجعین با دست خالی به منازل خود بازگشتند.

سامانه‌ای که به علت ملی بودن آن از حساسیت فوق بالائی برخوردار است چند روزی است که دست مردم را در پوست گردو نگه‌داشته و برخی سفرها را با تاخیر همراه کرده و این سوال را در ذهن‌ها ایجاد کرده که چرا، سامانه ملی سیمفا در اوقات پیک مراجعه با مشکل قطعی روبرو می‌شود؟

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل و بار کشور که متولی نظارت بر عملکرد سامانه سیمفا است، با رد قطعی چندباره سیستم معاینه‌فنی، اظهار داشت: تنها به دلیل اختلال در سیستم اینترنت سامانه یک‌پارچه معاینه‌فنی 3 دقیقه قطعی در مراکز را شاهد بودیم که به اشتباه قطعی سراسر روز طی 3 روز گذشته عنوان شده است، اختلال ایجاد شده ظرف مدت یاد شده برطرف شد.

سخنان سعید قیصر در حالی گفته شد که، مراجعه 3 باره همکاران ما به مرکز نیایش حاکی از ادامه قطعی در سیستم سیمفا است و به همین دلیل صدور برگه معاینه‌فنی هم ممکن نیست.

معاون سابق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت‌کشور اما در این‌باره به تین‌نیوز، گفت: سیستمی که تحت عنوان سیمفا در سراسر کشور به منظور یک‌پارچه شدن کار معاینه‌فنی راه‌اندازی شد حاصل یک سال کار مدوام متخصصان و کارشناسان حوزه I.T کشور است و نباید دچار چنین مشکلاتی از این دست شود.

علی نوذرپور با اشاره به این نکته که، مدیریت سامانه سیمفا بر عهده وزارت‌کشور است و باید بر عملکرد آن نظارت دقیق داشته باشد زیرا، سیستمی با این حجم نیاز به پشتیبانی خاص، فنی و قوی دارد، اظهار داشت: برای استمرار یک ساختار فنی در وزارت کشور مسئولیت نظارت بر اجرای فعالیت سیستم سیمفا به اتحادیه حمل‌ونقل همگانی کشور سپرده شد اما، براساس قانون این سازمان مسئولیتی در برابر این کار ندارد.

وی در ادامه گفت‌وگو با این شبکه خبری تصریح کرد: طبق قانون باید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزرات کشور باید پشتیبانی از سامانه سیمفا را عهده‌دار باشد و در مواقع لزوم اقدام به رفع مشکلات سخت‌ و نرم‌افزاری در این بخش کند که دیده شده این کار در عمل ممکن نشده است.

رئیس جامعه مهندسان با بیان این مطلب که «خوشبختانه نیروی کافی و متخصص در اختیار وزارت کشور وجود دارد»، گفت: وزارت‌کشور باید در زمان پیک مراجعه به مراکز معاینه‌فنی به تعداد کافی نیرو در مرکز سیمفا مستقر داشته باشد تا از بروز مشکل جلوگیری کرده و مانع از ازدحام و گاهی تعطیلی روزانه مراکز معاینه‌فنی شوند.

نوذرپور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سیستم سیمفا به دلیل اهمیت آن به عنوان طرح ملی، باید از استمرار و دوام خوبی داشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز، این اولین بار نیست که سامانه سیمفا با هجوم خودروها به مراکز معاینه‌فنی خودروها، این سامانه با مشکل مواجه شده و اختلال در آن مانعی در برابر مراجعین می‌شود، همین چند ماه پیش بود که با اعلام جلوگیری از ورود خودروهای فاقد برگه معاینه‌فنی به محدوده طرح ترافیک در موضوع L.E.Z، دیده شد سامانه با قطعی همراه شده و مراجعین را با معطلی‌های چندین ساعته مواجه کرد و پلیس ناچار برای چند روزی اقدام به عقب انداختن طرح کرد.

اگر قرار است این سامانه پایلوت حمل‌ونقل قرار بگیرد لذا، لازم است وزارت‌کشور اقدام عاجل و کاملی در این خصوص به کار بگیرد تا این عامل مانعی در شروع سفر و ازدحامی بیش از گذشته در جاده‌ها نباشد. 

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا امیری 0 0

    .به نظرم در حال حاضر مجری این طرح یعنی اتحادیه خیلی دقیقتر و منظم تر در حال پشتیبانی این سامانه نسبت به ارگان های دیگر بود .بنیان گذار اصلی این سامانه اتحادیه حمل و نقل بوده