| کد خبر: 100523 |

دعوت به برگزاری کمپینی دیگر

تین‌نیوز| اظهارت اخیر مدیرعامل انجمنی موسوم به انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان که مردم را دعوت به نخریدن دو خودروی پراید و پژو کرده است در حالی چهارشنبه گذشته به‌طور گسترده در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد که به‌نظر می‌رسد طرح این مباحث در شرایط کنونی هیچ‌گونه انطباقی با واقعیت‌های صنعتی و اقتصادی کشور ندارد. هرچند هدف ما حمایت از عملکرد خودروسازان نیست و کم‌کاری آنها درخصوص کیفیت و عدم توسعه محصول همیشه مورد انتقاد بوده، اما موضوع آن است که طرح مباحثی چون نخریدن خودرو در شرایط پساتحریم که اقتصاد کشور در حال بازسازی ظرفیت‌های آسیب‌دیده است، نشان از بی‌توجهی به واقعیت‌های اقتصادی کشور دارد.

این موضوع در شرایطی مطرح شده که کمتر از 7 ماه از عمر اجرای برجام می‌گذرد و خودروسازان به‌تازگی از تحریم‌های اعمال شده بر اقتصاد کشور رهایی یافته‌اند و در چنین شرایطی آنها در انتظار ورود سرمایه خارجی و مذاکره با خودروسازان جهانی به منظور تحول در صنعت خودرو کشور هستند؛ بنابراین در چنین شرایطی توصیه به نخریدن خودرو یا به تعبیری راه‌اندازی کمپینی در این زمینه هیچ دردی از این صنعت دوا نمی‌کند. شکل‌گیری کمپین تازه درخصوص نخریدن خودروهایی چون پژو و پراید آن هم به‌منظور اعمال فشار به خودروسازان برای ارتقای کیفیت این خودروها تکرار تجربه تلخ کمپین سال گذشته است که تغییری نیز در وضعیت صنعت خودرو کشور ایجاد نکرد؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که ایده‌پردازی برای تحت فشار قرار دادن خودروسازان برای ارتقای کیفیت می‌تواند از مسیرهایی صورت گیرد که لطمه کمتری به صنعت خودرو وارد کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.