| کد خبر: 100721 |

حرکت تاکسیرانی از ناوگانی آلاینده و خسته به ناوگانی پاک و چالاک

تین‌نیوز| معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص برنامه های مدیریت شهری برای توسعه كیفی تاكسیرانی پایتخت و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و حرکت آن از ناوگانی آلاینده و خسته به سوی ناوگانی پاک و چالاک، با اعلام این که در تهران، 78 هزار دستگاه تاكسی با 78 هزار راننده تاكسی و 20 هزار راننده كمكی فعالیت می کنند، گفت: در تمام دنیا، تاكسی به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی محسوب نمی شود ولی در كشور ما تاكسی را به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی می شناسند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دكتر مازیار حسینی با بیان این كه كاركرد و مأموریت تاكسی در تهران باید عوض شود و در ایستگاه های مشخص، تاكسی داشته باشیم و تا حد امكان از تعداد و تردد تاكسی های گردشی بكاهیم، افزود: به این منظور برنامه منظمی برای تاكسی ها تعریف شده و در دستور كار قرار دارد كه بر اساس آن، دنبال این هستیم كه شركت های بزرگی داشته باشیم كه هر كدام به تنهایی حدود 20 هزار دستگاه تاكسی را تحت پوشش قرار دهند.

وی با تأكید بر این كه در نوسازی ناوگان تاكسیرانی باید به سمت و سوی اتومبیل هایی برویم كه حداقل آلایندگی را دارند، اضافه كرد: تاكسی های پیكان به اندازه وزن خودشان در سال آلودگی تولید می كنند و ما در تهران 95، کلکسیونی از تاكسی های پیكان تولید 48 تا 84 را داریم كه در این میان، یکی دو دستگاه تاكسی پیكان مدل 48 نیز به چشم می خورد.

رانندگان تاكسی اعصاب پولادین دارند
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه تاكسی های پیكان را شناسایی نموده و به دَرِ منازل مالکان این خودروها مراجعه و آنها را راهنمایی و توجیه می كنیم كه خودروی خود را نوسازی كنند، اظهار كرد: در خیابان هم اگر تاكسی های پیكان مشاهده كنیم با رانندگان آنها مذاكره می كنیم و به این ترتیب طی دو ماه، دو هزار دستگاه تاكسی پیكان را شناسایی و نوسازی نموده ایم.

دكتر مازیار حسینی با بیان این كه امیدواریم تا پایان سال جاری، هیچ تاكسی پیكانی نداشته باشیم و 6300 دستگاه تاكسی پیكان در تهران برای همیشه به تاریخ بپیوندند، تصریح كرد: خودرویی كه به عنوان جایگزین پیكان در نظر گرفته شده، سمند با استاندارد یورو 4 است و تهران در حال حاضر با نوسازی سه هزار دستگاه تاكسی در كشور، رتبه اول را در اختیار دارد كه البته این مهم، محصول یك كار هماهنگ بین دولت محترم و شهرداری تهران است.

وی با اعلام این كه رانندگان تاكسی از زحمتكش ترین و خدوم ترین اقشار جامعه محسوب می شوند و در عین حال، افرادی امین و قابل اعتماد هستند كه از اعصاب پولادین برخوردارند، گفت: در رابطه با تاكسی ها، فكرهای اساسی داریم و البته اعتقاد داریم فعالیت مسافربرهای شخصی كاملاً غیر قانونی ا ست و افرادی كه با خودروی شخصی مبادرت به مسافربری می كنند، در واقع عمل خلاف قانون انجام می دهند.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این كه باید با موضوع مسافربری با خودروهای شخصی برخورد شود و مسافربرهای شخصی اِعمال قانون شوند، خاطرنشان كرد: از این ناحیه با مسائل و مشكلات زیادی در حوزه آسیب های اجتماعی رو به رو هستیم و مردم برای جا به جایی در سطح شهر، نباید از خودروهای شخصی مسافربر استفاده كنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.