| کد خبر: 101509 |

◄بازگشت به راه اصلی

وبلاگ تین‌نیوز، آرمان بیات| امروز اتفاق ویژه‌ای در حمل و نقل هوایی کشور رخ داد که خود حاصل برنامه جامع اقدام مشترک و موفقیت دولت محترم در سیاست خارجی کشور است و آن برگزاری مراسم نمایشی هواپیمای امبرائر ۱۷۰ است.

در دو روز گذشته کارشناسان شرکت امبرائر برزیل در یک برنامه ویژه ، جهت معرفی تولیدات خود و ارائه روش‌های خرید، میزبان مدیران شرکت‌های هواپیمایی ایران بودند که خود با همت شرکت هواپیمایی آسمان محقق گردید و امروز نیز مراسم آشنایی با قابلیت های پروازی یکی از تولیدات آن شرکت تولید کننده ، برگزار شد.

این نوع مراسم‌ها در حقیقت Demo Tour نام دارد که رویه ای در جهت بازاریابی و فروش محصولات شرکت های بزرگ تولید کننده وسایل پرنده است و سابقه ای ۴۵ ساله در هوانوردی کشور دارد.

جای بسی خوشحالی است که شرکت هواپیمایی آسمان به سمت چنین نوع از کتگوری هواپیماها رفته است که خود به روح بنیادین این شرکت دارای تاریخ ، نزدیک است.

پس از اولین اصلاحیه ماده ۵ قانون تاسیس هواپیمایی ملی و ارتقا سطح وزنی ناوگان سایر خطوط هوایی کشور تا سقف ۳۰ هزار کیلو گرم ، این شرکت هواپیمایی پارس بود که در سال های ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ وارد بررسی و خرید هواپیماهای جت منطقه ای شد که در نهایت پس از توافق نهایی در سال ۱۳۵۵ ، اولین فروند از هواپیماهای فوکر ۲۸ این شرکت در تیرماه سال ۱۳۵۶ وارد ناوگان هوایی این شرکت شد و عملا اولین خدمات هوایی منطقه ای با برنامه یا Regional Airline به صورتی تخصصی فعالیت خود را آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب و ادغام ۴ شرکت معروف ایرتاکسی ، ایرسرویس ، هورآسمان و پارس ایر و تاسیس شرکت خدمات هوایی کشور " آسمان " ، عملا رسالت پروازهای منطقه ای و کوتاه برد کشور ادامه پیدا کرد که اساسا از نیاز های بنیادی توسعه شبکه پروازی به خصوص برای مناطق کمتر توسعه یافته بود.

بررسی قابلیت های هواپیمای امبرائر ۱۷۰ که خود نمونه ای از خانواده جت منطقه ای امبرائر یا ERj است ، نشان از بازگشت به رسالت اصلی شرکت هواپیمایی آسمان دارد که خود نمایانگر درک مدیران این شرکت به این موضوع دارای اهمیت در توسعه حمل و نقل هوایی و توجه به توسعه ناوگان هوایی در این رده از خدمات است.

هواپیماهای جت منطقه ای قالبا به ناوگان زیر ۱۰۰ صندلی با پوشش عملیاتی زیر ۵۰۰ ناتیکال مایل گفته می شود که دیده ایم در سال های اخیر ، عمده شرکت های هواپیمایی داخلی بر هواپیماهای باریک پیکر برد متوسط به بالا تمرکز نموده اند که خود در گسترش شبکه پرواز کل کشور ، می تواند تضادی ایجاد نماید.
هواپیماهای امبرائر سری منطقه ای که از امبرائر ۱۳۵ و ۱۴۵ به عنوان طیاره زیر ۵۰ صندلی و خانواده امبرائر ۱۷۰ ، ۱۷۵ ، ۱۹۰ و ۱۹۵ در انواع ۷۰ صندلی الی ۱۱۰ صندلی ، می تواند انتخاب درستی در ارائه خدمات هوایی منطقه ای زیر ۱.۵ ساعت پرواز با رویکرد افزایش فرکانس پرواز باشد.

تنها پیشنهاد وارده به مدیران محترم شرکت هواپیمایی آسمان ، توصیه بابت نیاز این هواپیما به تجهیزات خدمات فرودگاهی یا هندلینگ است که با توجه به هدف گذاری پوشش فرودگاه های کمتر توسعه یافته ، تجهیز ایستگاه ها به پیش نیازهای پشتیبانی خدمات فرودگاهی ، ممکن است در هزینه های این بخش و افزایش زمان زمینگیری( Ground Time ) هواپیما مابین دو پرواز ، تاثیر گذار باشد که این موضوع تنها چالش پیش روی این هواپیما در مقابل رقیب خود ، هواپیماهای خانواده CRJ ، است و لازم است دقت شود تا هزینه های غیر مستقیم عملیاتی تحمیل نشد.

به هر حال با پیش رفت تا این مرحله ، لازم است به مدیران هواپیمایی آسمان و شخص دکتر علایی ، تبریک عرض نموده و امیدوارم در صورت انتخاب نهایی ، موانع تامین منابع اعتباری و نقدی احتمالی ، بر طرف و فرآیند انتقال آن به سرعت و آسودگی طی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.