تغییر استراتژی اپراتورهای بندری
تیننیوز| موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry اعلام کرد که اپراتورهای کانتینری بنادر جهان برای رشد، کاهش ریسک و ایجاد فرصتهای بهتر به دنبال ادغام و تجمیع با شرکتهای دیگر هستند.
این تغییر استراتژی در حالی رخ میدهد که ماهیت بازارهای این اپراتورها نیز تغییر کرده است که دلیل آن رشد آهسته بازار، افزایش اندازه کشتیها و بزرگتر شدن اتحادهای کشتیرانیها است.
اپراتورهای بندری استراتژیهای خود را تغییر دادهاند، زیرا در میانه طوفان تمام عیاری گرفتار شدهاند که حاشیه سود و نرخ بازگشت سرمایه آنها را کاهش داده است. دلیل این افت نیز کاهش چشمگیر رشد تقاضا، افزایش هزینههای عملیاتی و هزینهای (Opex و Capex) به خاطر افزایش ظرفیت کشتیها، زیاد شدن ریسک تجاری ناشی از بزرگتر شدن اتحادهای کشتیرانی، و نیز کشتیرانیهای ضرردهی هستند که خواستار کاهش هزینههای پایانهها شدند.
در سال 2016 میلادی در مجموع 24 اپراتور کانتینری در فهرست اپراتورهای بینالمللی دروئری قرار گرفتهاند. با این وجود، ماهیت این فهرست به دلیل افزایش فعالیت ادغام اپراتورها با یکدیگر، مدام در حال تغییر است.
یکی از روشنترین رویههای کنونی در میان اپراتورهای بندری این است که ساخت پروژههای پایانهای جدید توسط اپراتورهای بینالمللی بهشدت کاهش یافته است. همچنین مجموع پروژههای فعال توسعه پایانههای جدید هم اکنون به 39 عدد رسیده است در حالیکه این رقم در سال 2006 میلادی برابر با 64 پایانه بود.
موسسه دروئری در گزارش خود با اشاره به اینکه برخی از اپراتورها برای به دست آوردن منابع مالی فروش داراییهای خود را آغاز کردهاند، آورده است: "خطوط کشتیرانیهایی نیز که در زمینه اپراتور بندری فعالیت میکنند تمامی فعالیتهای خود را جهت توسعه پایانههای جدید متوقف کردهاند اما در زمینه ادغام و ایجاد سرمایهگذاریهای مشترک بسیار فعال هستند."
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.