| کد خبر: 106540 |

یک فعال صنایع دریایی خواستار شد

◄ باید رای اعضاء مجمع مهندسی دریایی حفظ شود

تین‌نیوز| مهدی زراعت‌گر، عضو انجمن مهندسی دریا، با اعلام امیدواری مبنی بر حل و فصل اختلا‌ف‌ها در انجمن مهندسی دریایی، گفت: رای اعضاء که زحمت کشیدند به مجمع مهندسی دریایی آمدند و در انتخابات اخیر انجمن مهندسی دریایی شرکت کردند، باید حفظ شود و براساس قانون باید به رای اعضاء احترام گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت دریا تجهیز آریا، گفت: به نظرم هیات مدیره‌ی جدید انجمن مهندسی دریایی اتاق فکر دریایی را تشکیل دهد. بر اساس ایده‌هایی که در اتاق فکر تهیه و تدوین می‌شود، راهکاره‌هایی برای خروج صنایع دریایی از رکود تبیین شود.

او افرود: اکنون تعداد زیادی نیروی متخصص و تحصیل‌کرده در حوزه‌ی صنایع دریایی داریم، این افراد نیاز به کار دارند. از این‌رو مسئولیت انجمن مهندسی دریایی برای خروج صنایع دریایی از رکود سنگین است و انتظار می‌رود هیات مدیره‌ی جدید با همت بیش‌تری چشم‌انداز روشنی را پیش‌روی فعالان این عرصه ایجاد کنند، تا نیرو‌های جوان و خوش فکر بتوانند با انگیزه‌ی بیش‌تری در این عرصه فعالیت کنند.

او متذکر شد: البته، تحقق این انتظار‌ها و مطالبات مستلزم آن است که  هرچه زودتر‌ تکلیف انتخابات هیات مدیره‌ی انجمن مهندسی دریایی معلوم شود و هیات مدیره‌ی جدید در انجمن مستقر شود و کارش را آغاز کند. متاسفانه اکنون اختلاف‌هایی وجود دارد، همین مانع فعالیت هیات مدیره‌ی جدید شده است.

این فعال صنایع دریایی در بخشی دیگر از اظهارتش، خواستار تقویت بخش خصوصی و حضور پررنگ‌تر این بخش در صنایع شد و تصریح کرد: الان بخش عمده‌ای از صنایع دریایی در ایران دولتی است. شرکت‌های متعددی زیر مجموعه‌ی وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزارت راه و مسکن و شهرسازی و وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح فعالیت می‌کنند.

شرایطی باید فراهم شود تا بخش خصوصی بیش‌تر از قبل در این حوزه فعال شود. باید امکانی فراهم شود تا افراد حقیقی یا حقوقی در کشور بتوانند کشتی‌ها و قایق‌های خصوصی و تفریحی داشته باشند و از رهگذر افزایش تقاضا، عملا تولید شناور‌ها و تجیهزات دریایی در ایران افزایش پیدا ‌کند.

او با بیان این‌که برای تقویت بخش خصوصی نهاد صنفی و علمی مانند انجمن مهندسی دریایی نقش موثری دارد، متذکر شد: انجمن مهندسی دریایی، گروهی علمی است که در عین حال مسئولیت‌های صنفی را هم عهده‌دار است.

نمایشگاه صنایع دریایی با همکاری و مشارکت انجمن برپا شده است. انجمن مهندسی دریایی تا کنون گام‌هایی در عرصه صنایع دریایی برداشته است؛ اما اکنون انتظار می‌رود انجمن مهندسی دریایی، گام‌های متفاوت‌تری نسبت به گذشته بردارد. الان در وضعیت رکود صنایع دریایی هستیم. انجمن کار‌های موثری برای خروج از رکود باید انجام دهد.

زراعت‌گر با اشاره به مساله‌ی برجام، تصریح کرد در  شرایط پسا برجام مسئولیت هیات‌مدیره‌ی انجمن جدید سنگین‌تر  شده است.

او هم‌چنین در این‌باره گفت: برجام دو بخش دارد، قسمتی از برجام ارتباطات بازگارنی است و در این حوزه بسیار موفق بوده است، در فضای پسابرجام به راحتی به شرکت‌های خارجی  ارتباط برقرار می‌کنیم در حالی که قبلا این روابط به سختی برقرار می‌شد.

بخش دوم برجام هم مسائل مالی است و تراکنش‌ها مالی هنوز با مشکل روبرو است و از طریق واسطه‌ها و صرافی‌ها  کار‌های مالی‌مان را انجام می‌دهیم. اگر شرایط مالی هم تغییر پیدا کند، فضا خیلی بهتر می‌شود. فضای شکل گرفته پس از برجام مسئولیت‌ هیات مدیره‌ی جدید را سنگین‌تر می‌کند، هر چند  هنوز به دلیل پاره‌ای از اختلاف‌ها، هیات مدیره‌ی جدید موفق نشده کارش را شروع کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.