| کد خبر: 107502 |

مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اوراق به پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز پرداخت شد

تین نیوز| رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر از پرداخت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اوراق به پیمانکاران خبر داد، گفت: از سال‌های گذشته که اراضی برخی از صاحبان ملک در حاشیه بزرگراه تملک شده ولی هنوز برای صاحبان زمین‌ها راه و شهرسازی 10 میلیون تومان بدهکار است.

علی سلطانی در جمع مسئولان دستگاه قضایی آذربایجان شرقی به تشریح آخرین وضعیت بزرگراه اهر – تبریز پرداخت و اظهار داشت: روند عملیات اجرایی بزرگراه اهر – تبریز از سال ۸۷ آغاز شده که در سه قطعه در حال انجام است و قطعه نخست این پروژه به طول ۲۰ کیلومتر سال گذشته به زیر بار ترافیکی رفت.
وی با اشاره به اینکه قطعه دوم بزرگراه اهر – تبریز به دو پیمانکار واگذار شده است، افزود: تاکنون ابنیه بندی و خاک‌برداری قسمت “الف” قطعه دوم پروژه به اتمام رسیده و قسمت “ب” به طول ۳۴ کیلومتر که در جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرارگرفته زیر ذره‌بین نظارتی مسئولان ارشد استانی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر از پرداخت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اوراق به پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز خبر داد و گفت: علاوه بر این پرداخت بدهی‌ها، از سال‌های گذشته که اراضی برخی از صاحبان ملک در حاشیه بزرگراه تملک شده ولی هنوز برای صاحبان زمین‌ها راه و شهرسازی ۱۰ میلیون تومان بدهکار است.
سلطانی بابیان اینکه طبق آمارها روزانه میانگین بیش از ۱۸ هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین از محور اهر – تبریز تردد می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به میزان تردد خودروها در جاده اهر – تبریز، روزهای پایانی هفته و فصل تابستان این آمار به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت: پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز دو شیفته برای اتمام این بزرگراه در حال فعالیت هستند و از طرفی رئیس‌جمهور در سفر استانی به آذربایجان شرقی از اتمام این بزرگراه تا پایان سال جاری خبر داده بودند ولی متأسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات دولتی و نامساعد بودن وضعیت جوی آب و هوایی، بخشی از وعده رئیس‌جمهوری امسال تحقق می‌یابد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای کشور منشأ انسانی دارد، اضافه کرد: غیر از عوامل انسانی ۵ درصد عامل راه و ۱۰ درصد عامل خودرو و ۵ درصد عامل پنهانی است.
سلطانی با اشاره به اینکه اکثر تصادفات رانندگی در محورهای اهر – تبریز و اهر – مشکین‌شهر به وقوع می‌پیوندد، گفت: در بحث حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی اغلب اداره راه و شهرسازی متهم می‌شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • amirhosseindolati۱۳۸۳ @ Gmail. com 0 0

    فقط آقایان به شمال استان میرسند و جالب جاده های منتهی به تبریز یک سوال دارم آیا جاده بزرگراه سرم میانه اهمیتش از بعد ملی بیشتر است که در مسیر ترانزیت اروپاست؟ ویا بزرگراه اهر تبریز که پیوند استان ها نیست وبیشتر کارکرد محلی دارد؟ حال بودجه اتمام بزرگراه سرم با ۵۰ میلیارد تومان تمام میشود ولی بزرگراه اهر فقط ۲۵۰ میلیارد تومان خرج دارد که تاکنون ۱۰۰ میلیارد خرج شده است. جالب آنکه با همین بودجه راه پنج شهرستان استان آذربایجان شرقی چهار بانده میشود.