سازمان هواپیمایی کشوری
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۳
متن  خبر
◄ استقبال مهمانداران معترض «ماهان» از انتشار یک خبر
تین‌نیوز|هفته گذشته یکی از مهمانداران معترض ماهان در تماس با تین‌نیوز از وضعیت بد کاری مهمانداران این شرکت خبر داد و عنوان کرد؛ بنده مدت سه سال است که در این شرکت مشغول به کار هستم که با توجه به سختی ‌کار، زانو و کمر من در پروازها آسیب دیده اما ماهان مسئولیت آن را نمی‌پذیرد و در پی اخراج من هستند.

به گزارش خبرنگار  تین‌نیوز، وی در این گفت‌وگو وضعیت این شرکت را بسیار بد توصیف کرد و خواستار این شد که بازرسان اداره کار به صورت خصوصی از مهمانداران درباره شرایط کاری سوال کنند و ظاهر امر را رویت کنند.

پس از انتشار این خبر؛ تین‌نیوز با بازتاب گسترده به‌ویژه از سوی مهمانداران ماهان به شکل تماس تلفنی و کامنت مواجه شد که ظاهر امر نشان می‌داد اغلب مهمانداران این شرکت از وضعیت فعلی خود رضایتی ندارند.

در یکی از پیام‌هایی که توسط مهماندار معترض ماهان ارسال شده، آمده است؛ متاسفانه هیچ نظارت سازمان یافته‌ای از شرکت ماهان صورت نمی‌گیرد، کاش مسئولان سازمان‌های بازرسی کشوری خودشان را به جای والدین مهمانداران بگذارند و ببینند که آیا واقعا حاضر هستند فرزندان خودشان با این شرایط بسیار سخت کار کنند.

در یکی دیگر از پیام‌ها آمده است که «من مهماندار سابق ماهان هستم با ۶ سال سابقه پروازی در این شرکت، اما ماهان به نیروی انسانی خودش به دید وسایلی نگاه می‌کند که هر لحظه قابل تعویض هستند».

این مهماندار ادامه داده؛ این شرکت اصول اولیه حرفه‌ای را در مورد مهماندارانش رعایت نمی‌کند و متاسفانه شرایط کارهر روز بدتر از روز قبل می‌شود.

طبق گفته‌ی این مهماندار؛ ماهان فقط کپی‌برداری از سرویس ایرلاین‌های بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است اما در مواردی مانند حقوق، مزایا و استراحت‌های خارج از خانه هیچ اقدامی نکرده است.

در اغلب پیام‌ها به این موضوع اشاره شده است که شرکت هواپیمایی به حدی از نیروهای خود کار می‌کشد که باعث تضعیف بدن و در نهایت از کار افتادگی آنها می‌شود و سپس برای آن‌ها کمیته پزشکی تشکیل داده شده و در نهایت بی‌رحمی آن‌ها اخراج می‌شوند.

پس از انتشار این خبر و واکنش‌ها به آن، خبرنگار تین‌نیوز پیگیر مشکلات مهمانداران معترض ماهان شد اما متاسفانه تاکنون پاسخی از این شرکت هواپیمایی دریافت نکرده‌ است.
کد خبر : 110176
برچسب ها : کارمندان معترض، ماهان
ارسال نظر

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ پاسخ
با سلام این که کارمندان اداره ای دسته جمعی تصمیم میگیرند بر علیه رئیسشان شورش کنند و رسانه ای هم حالا به هر دلیلی به آنها این امکان را می دهد که فریادشان را به گوش مسئولین برسانند از جهتی خوب است و از جهتی درست نیست.
خوب است چرا که در این کشوری که حرف زدن آن هم از نوع انتقاد هزینه بر است و باید پیه اخراج و تهدید وزندان و...را به تنت بمالی تا بتوانی حرف حقی را بزنی .
از طرف دیگر درست نیست چرا که مردم ما عادت دارند تا یک همچنین تریبونی گیر میارن همه اقوامشان را هم بسیج کنند تا همه اش انتقاد کنند .اگر تین نیوز واقعا خیرخواه است سریعتر بحث را جمع کند و از مدیران پاسخ بخواهد . دیگه این موضوع لوث شده است.
۱۳۹۵/۰۹/۰۲ پاسخ
اگر دقت می کردید تین نیوز هیچ پاسخی از طرف مدیریت شرکت ماهان دریافت نکرده.
شرایط بد کاری کشور باعث شده شرکت های خصوصی بی رحمانه ترین برخوردها رو با نیروی انسانی داشته باشند..
ناراحتی شما از عنوان شدن مشکلات مهمانداران یک شرکت خصوصی منطقی نیست مگر اینکه خودتون عضوی از جامعه تازه به دوران رسیده مدیران ماهانی باشید.
 
۱۳۹۵/۰۹/۰۲ پاسخ
لفظ " شورش" خیلی آشناست..
.
اوایل اردیبهشت سال ۹۴ جمعی از مهمانداران ماهان در اعتراض به شرایط بد کاری جلوی برج ماهان جمع شدند و در کمال آرامش طی نامه ایی به شرح مشکلات کاری پرداختند. نامه امضا شده تقدیم مدیریت خدمات پرواز کپتین {...}شد..
چند روز بعد در چند گروه مختلف این مهماندان به شرکت دعوت شدند و در جلسه ایی به آنها قول مساعد شدن شرایط کاری داده شد..
مدتها گذشت و هر روز وضع بدتر و شرایط سخت گیرانه تر شد..
اوایل امسال برای یکی از همین مهمانداران مشکل جسمانی که بی ارتباط با شرایط غیر استاندارد پروازی ماهان نبود پیش آمد..
بعد از تشکیل کمسیون پزشکی و رای یه باطل شدن لایسنس پروازی این مهماندار، کپتین {....}با زمینی شدن ایشان مخالفت کردند و وی را عضو شورشیها خطاب کرد.
به سادگی بعد از چند سال خدمت صادقانه مهماندار مذکور اخراج شد.
 
۱۳۹۵/۰۹/۰۲ پاسخ
لطفا مروت داشته باشيد و اخبار مربوط به كاركنان هما را هم بازتاب دهيد جلوي مجلس رفتيم جلوي وزارتخانه رفتيم اينگونه تيتر نكرديد به نفع چه كسي كار مي كنيد مشتي مدير
{...}
سلام دوست عزیز متاسفانه حافظه تاریخی ایرانیان کوتاه مدت است .کمی انصاف باید
mkni32@gmail .com ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ پاسخ
اغلب ما در قضاوت عجولانه تصمیم میگیریم چرا یکنفر خودش رو جای اون بدبخت که تمام روزنه های امید به روش بسته شده و به جایی پناه برده تا مردم صداش رو بشنوند ،نمیذاریم
فکر نمیکنید کارد به استخوانش رسیده و عده ای نالایق حقش رو بهش نمیدن
فکر میکنید فریاد یا حقای حسین جز ظلم ستیزی و طلب حق بود
کمی تفکر
shervin_mm2003@yahoo.com ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ پاسخ
با سلام و خسته نباشید
از انجایی که این اعتراضات هیچ موقع به سر انجام نمیرسد و شرکت هواپیمایی ماهان خیلی بزرگتر و قوی تر از این هست که بخواد با این نوع اعتراضات تسلیم بشه
باید از خارج از سیستم برای بررسی و ارزیابی اوضاع وارد بشن
مثلا سازمان بازرسی کل کشور و‌اشخاص یا گروه هایی که از اوضاع و شرایط استاندارد هواپیمایی اشنا باشند.
Tale1977@yahoo.com ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ پاسخ
واقعا اى تاسف داره ، متاسفانه كسانى در راس شركت ماهان هستند كه از ابتدايى ترين اصول پروازى اطلاعى ندارن .
schonn@hotmail.com ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ پاسخ
مشكلات در مجموعه ماهان بسيارند، انقدر كه مجالش نيست بشود طي يكي دو تا نظر بيان كرد، ولي چيزي كه بسيار روشن همه ما چوب نابخردي برخي از مدريت ها از جمله خدمات پرواز رو ميخوريم، انتخاب هاي نابجا، تصميمات نسنجيده و شتاب زده، خود شيريني برخي، و... كه باعث اطلاف شديد توان معنوي و مالي مجموعه شده كه در نهايت موجب زوال انگيزه مهمانداران و نيروي فني شده.
۱۳۹۵/۰۹/۰۳ پاسخ
يك كامنت ديروز تحت عنوان مشكل كاركنان هما گذاشتم چرا كار نكرديد ؟
sarakoro24@yahoo.com ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ پاسخ
اینطور که پیداس ماهان زیاد دووم نمیاره ...
Shahlamirzaey@ ۱۳۹۵/۰۹/۰۵ پاسخ
عزیزان آنقدر دلمان از این به اصطلاح مدیران گرفته است که نوشتن و پست گذاشتن جز وقت کشتی،سودی ندارد و به ظاهر گوشي بدهكار مشكلات عديده و رو به افزايش مديريتي مهمانداران و سرمهمانداران اين شركت نيست.
هدف ما تلنگر و انتقاد دوستانه است اما ظاهرا آنقدر قصی القلب شده اند که ذوالفقار علی نیز بر این جماعت کارساز نیست!!
انگار نه انگار که خدایی هست و بازگشت همه ما به سوی اوست.
ریختن آبروی دیگران شده است سرگرمی هر روزشان و رسیدن به اهداف شخصي،هدف و انگيزه براي سِمت به ظاهر مديريتي شان است و هیچ توجهی به عقاب دنیوی و اخروی آن ندارند و مسئول بودن در قبال حق و حقوق ديگران برايشان يك شوخي بيش به شمار نمي آيد.
بدون فكر و اينكه اين تصميمات يك شبه كه نه! لحظه اي چه بر سر روزگار مهمانداران و سرمهمانداراني كه بعضاً مسئوليت واقعي! يك زندگي را بر عهده دارند،می آورد. مطلب جديد و قابل تامل،... گراند شدن و عدم ارائه برنامه پروازي به مدت ٢ هفته متوالي (البته تا اين لحظه) براي تعدادي از مهمانداران و سرمهمانداران است كه بدون هيچ علت و دليل محكمه پسند و قانع كننده براي اين عزيزان اعمال شده است و گويا اغلب اين به ظاهر بزرگان پشت ميزنشين،گذشته نه چندان دور خود را از ياد برده اند.
مدیر خدمات پرواز آقای{......}هنگام تحویل نامه کذایی به قصد سیمیلیتور تهران را ترک میکنند و این عده از دوستان را در بلاتکلیفی میگذارند و آقای{...} هم که بود و نبودشان فرقی نمیکند.
جنگ اعصاب هنر واقعی این بزرگان است.
و چنین میشود که امید و انگیزه از مهمانداران گرفته می شود.
حضرت امام صادق(ع)در حدیثی ، حرمت مؤمن را از حرمت کعبه بالاتر دانسته اند،
(المؤمن اعظم حرمة من الکعبه)
واقعا در بعضی اوقات به این نتیجه میرسیم که این جماعت مسلمان که نیستند هیچ بلکه اصلا به آیین و مذهبی اعتقاد ندارند،که بازی با آبروی دیگران در تمام مذاهب امری نکوهیده است.
از مدیران که بگذریم عکس العمل سرفلیت ها نیز جای بحث فراوان دارد،که مبادا پوزیشنشان به خطر بیفتد و غافلند از خشم خدا.
تنها امیدمان بعد از خدا،به مدیرعامل محترم است که عاجزانه تقاضا داریم توجه ویژه و خاصی در این واحد داشته باشند،تا بساط جولان برخی از این مدیران برچیده شود كه زير لواي اسم ايشان و واحد مديريت عامل شركت،تصميماتي اخذ و اجرا ميكنند كه جز فرسايش چيزي نصيب واحد خدمات پرواز نشده است.
سخن را کوتاه میکنم و ختم کلام را مزین میکنم باکلامی از حضرت امام حسین (ع) که فرمودند:
آزاده باش باری اگر دین نداری.
Aminzade@ yahoo.com ۱۳۹۵/۰۹/۰۵ پاسخ
شما در هر صورت محكومي توي ماهان ، مهماندار انسان نيست يه كلاي مصرفيه،مهماندار رباطه نه گوشت واستخون كه خسته هم ميشه،
f.mahan.1020@gmail.com ۱۳۹۵/۰۹/۰۵ پاسخ
با عرض سلام
متاسفانه باید عرض کنم که شرکت ماهان به دلیل رابطه و نفوذی که در سیستم کشور دارد و قدرتی که با نابود کردن نیروی انسانی خود بدست آورده ،در صورتی که بازرسی هم از این شرکت انجام شود مطمئنا با مدرک سازی و یا زیر میزی تمام مشکلات را حل خواهد کرد ،همان طور که بازرس های بین المللی را با مدارک دروغین گمراه میکنند و یا با پول مشکل را حل میکنند . امیدوارم سازما ن و ارگانی قدرتمند وجود داشته باشد که به این موضوع رسیدگی کند .
با کمال تاسف باید عرض کنم که مدیران ماهان صراحتا اعلام میکنند که در صورت نارضایتی از شرایط میتوانید استعفا بدهید ،از تهران تا کرج صف انتظار مهماندار داریم و متاسفانه از شرایط بیکاری کشور سوء استفاده میکنند .
نظرسنجی
آيا از اطلاعات مركز مديريت راههاي كشور www.141.ir در هنگام سفر استفاده مي كنيد؟
 
 
 
 
 
تین نیوز اولین فعالت خود را در حوزه خبری آغاز کرده و در طول هشت سال، بیش از دويست و هفتاد هزار خبر و مطلب را با رویکرد تحلیلی و نقادانه منتشر کرده است این شبکه خبری، از طریق تعامل سازنده با نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی حوزه حمل و نقل، رسانه ها و منابع خبری ، در حال حاضر جزو رتبه های برتر در بین رسانه های الکترونیک تخصصی در ایران است.
تلفن : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۹
نمابر : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۵
آدرس: تهران خیابان اشرفی اصفهانی، بالاتر از میدان پونک، کوچه بهارک، پلاک 9
عمومی زیربنایی جاده‌ای ريلی هوایی دريایی شهری خودرو حوادث رسانه‌‌ها سایر استان‌ها وبلاگ ها English