| کد خبر: 110250 |

دومین همایش شهرسازی ریل‌پایه

تین نیوز| دومین همایش شهرسازی ریل پایه در هشت محور، ۵ و ۶ بهمن ماه با محوریت دریافت مقاله برگزار می‌شود.

دومین همایش شهرسازی ریل پایه در هشت محور، ۵ و ۶ بهمن ماه توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

محورهای همایش شهرسازی ریل پایه در ۸ محور شاملِ مبانی نظری شهرسازی نوین، حمل و نقل، توسعه اجتماعی، محیط زیست، توسعه اقتصادی، ارتقا کیفیت زندگی شهری، ابعاد اجرایی(مالی، حقوقی و فنی) و همچنین فرهنگ و ارتباطات است.

گفتنی است برگزارکننده اصلی این همایش وزارت راه و شهرسازی و مشخصا شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است. شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علم و صنعت، شرکت عمران شهرهای جدید نیز از حامیان و پشتیبانان برگزاری این همایش هستند.


خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ehsankhalegifar۰۹۸۷ @ gmail. com 0 0

    با سلام. فقط نکته ای بگم درجایی خواندم هدف وزارت راه رساندن قطار حومه ای ۲۰ میلیون در سال هست! که خیلی عجیب هست فقط در روز ۳.۵ میلیون سفر حومه ای به شهر تهران صورت میگیرد و این یعنی اگر میخواهیم ۷۰. درصد سفر بعهده ریل باشد باید هدف ۷۰۰ میلیون سفر در سال باشد. نگاهی به قطار حومه ای در ژاپن متوجه میشویم ظرفیت خیلی زیادی و جای زیادی هست و باید وزارت راه هدف را روی ۱ میلیارد بگیرد همین هدف سالانه ۲۰ میلیون در سال یعنی روزی پنجاه هزار نفر با قطار حومه ای، حال که مترو تهران همین حالا روزی ۳ میلیون نفر روزی جابجا میکند این یعنی اثبات حرف اسلامشهر ی ها در ناکارامدی قطار حومه ای به نسبت مترو لذا وزارت راه باید در برنامه ها و اهداف خود تجدید نظر کند و انرا بالا برود و به واقعیت حقیقت امروزی نزدیک کند مگر نه با جابجایی روز پنجاه هزار نفر هیچ تغییر خاصی در کاهش الودگی هوا و کاهش تصادفات اتفاق نخواهد افتاد