مدیرعامل راهآهن در پاسخ به خبرنگار تیننیوز:
◄ برنامههای راهآهن برای فعالیت بر اساس قالب یکپارچه استخدام
مدیرعامل راهآهن در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل راهآهن و در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار تین نیوز در خصوص وضعیت معیشت کارکنان راهآهن از برنامه راهآهن برای تحت یک سازمان یکپارچه قرار گرفتن و فعالیت بر اساس یک قالب استخدام و همکاری گفت.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، سعید محمدزاده، مدیرعامل راهآهن در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار تین نیوز در خصوص وضعیت نیروهای شرکتی و بهبود معیشت و استخدام در شرکت راهآهن گفت: در برنامه ششم توسعه احکامی در نظر گرفتهشده که اگر میسر شود قابلیت تغییر و اصلاح اساسنامه وجود دارد و مهمترین نکاتی که در ذهن تمام مسئولان راهآهن میگذرد این است که تحت یک سازمان یکپارچه و از یک قالب استخدام و همکاری مشغول فعالیت باشند. خوشبختانه طی سالهای گذشته با همفکری تمام نخبگان ریلی کشور در داخل و خارج از
دولت برنامه جامع حملونقل ریلی تدوینشده است و امیدوارم خداوند کمک کند تا ما بتوانیم به اهداف این برنامه که آرمان بسیار ارزشمندی است دست پیدا کنیم.
مدیرعامل راهآهن در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به اهمیت حملونقل ریلی در اقتصاد ملی، تلاش ما این است که بتوانیم بار و مسافر را به سمت ریل سوق دهیم و تلاش میکنیم این شبکه راهآهن، سریع و بهرهور و ایمن و اقتصادی برای تمامی هممیهنان کشور باشد.
محمدزاده با اشاره به اقدامات در دست انجام برای جلوگیری از وقوع مجدد حوادث ریلی گفت: در حال بررسی حادثه هستیم تا از بروز هرگونه اخلالی جلوگیری کنیم. در خصوص تعداد گزارشهای اعلامی از سوی سیستم ATC نیز باید گفت از روز روشن شدن این سیستم در اسفند ۹۳ تا امروز ضریب سلامت سیستم ATC بالای ۹۹.۸ درصد است و تمام اطلاعات ثبتی در سیستم و مستندات دفتری ما در ادارات مختلف مناطق برای اثبات در دسترس است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه از ۸ ماه اول امسال و نزدیک یکمیلیون و ۱۶۰ هزار عملیات این سیستم، حدود ۴ هزار هشدار اعلام کرده گفت: تمام این هشدارها در جهت رعایت ایمنی سیستم ریلی بوده است و باید توجه داشت که ۴ هزار هشدار به کاربران دادهشده و نباید این تصور را داشت که هشدارها بابت خرابی سیستم بوده است. سیستم ATC در ۵ خط مترو در حال فعالیت است و این نشاندهنده سلامت و تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به شرکتهای دانشبنیان است که ثمرات آن شامل حال کشور است. بخشی از گمانهزنیها در جهت تضعیف اقتصاد مقاومتی و شرکتهای دانشبنیان است و ما
وظیفهداریم در جهت حمایت از اقتصاد ملی تمام تلاش خود را انجام دهیم.
وی در ادامه اظهار داشت: در سراسر کشور چندین مرکز ctc ازجمله مرکز شاهرود، یزد و جنوب فعال است و در خصوص ATC امیدواریم بتوانیم در کوتاهترین زمان تمام خطوط راهآهن را به سیستم ATC مجهز کنیم. این مجموعه اطلاعات از این سیستم و جزئیات آن در یک جلسه کامل توسط بنده ارائه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت راهآهن با اشاره به اظهاراتی مبنی بر بروز خطا در سیستم ATC تصریح کرد: در مهندسی ایمنی چیزی به نام عادت وجود ندارد. نکته بعدی این است که نوع گزارشها نه بر اساس دیدن مستندات بلکه بر اساس شنیدهها است. در بدترین حالت طی یک ماه با بدترین وضعیت نهایت ۳۰۰ کیلومتر از ۳ میلیون کیلومتر سیر یک قطار با ATC است بر این اساس ۵۰ زوج قطار در حال عبور هستند. سیستم ATC دارای بالاترین استانداردها است. نوع بیانها مستند به گزارشهای موجود باشد نه آنچه بیان میشود و شنیده میشود.
محمدزاده در پایان حضور در میان خبرنگاران یادآور شد: در صورت باز شدن اتاق «رله» در زمان بررسی اتاق «اینتر لاک» باید چراغ قرمز شود که مبنی بر خرابی سیستم نیست. لذا اگر فردی در زمان انجام عملیات نگهداری CTC در اصطلاح خارج کردن CTC از مدار توسط دوربین شخصی یا موبایل فیلمبرداری میکند و در هنگام پخش اعلام میکند که CTC اشکال دارد نباید تحت تأثیر قرار گرفت بلکه باید به مستندات و واقعیتها توجه کرد.
هادی عیار-خبرنگار تین نیوز
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.