| کد خبر: 113462 |

◄ حمل‌ونقل کارآمد و ایمن؛ بستر لازم ترانزیت کالا و خدمات

تین‌نیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل‌ونقل و صنایع وابسته ارایه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در حوزه زیربناهای حمل‌ونقل را از اولویت‌های حضور در نمایشگاه عنوان کرد و گفت: شرکت ساخت و توسعه به عنوان یکی از پیشگامان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توانسته است هزار و 539 کیلومتر از انواع پروژه‌ها را در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا، افتتاح و تعدادی را در آینده نزدیک به بهره‌برداری برساند.
 
به گزارش تین‌نیوز، نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل‌ونقل و صنایع وابسته از 28 تا 30 آذرماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه ضمن با اهمیت دانستن ارایه عملکرد دولت به مردم گفت: نمایشگاه فرصت مناسبی برای گزارش اقدامات دولت به افکار عمومی است تا در بوته نقد مردم نقاط ضعف و قوت عملکرد دستگاه‌های دولتی مشخص شود.

خیراله خادمی افزود: نگاهی به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به ما نشان می‌دهد که تحقق بیشتر بندهای ذکر شده در آن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم منوط به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در سراسر کشور است که این امر نشان از وظیفه خطیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در برهه حساس کنونی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی وجود شبکه حمل‌ونقل کارآمد و ایمن را بستر لازم جهت ارتباط و ترانزیت کالا و خدمات از کشورهای دیگر عنوان کرد و گفت: این تعاملات به ارز آوری و درآمد‌زایی در کشور در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود و به همین علت استراتژی شرکت ساخت و توسعه بر ارتقاء و توسعه طرح‌های مسیر کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب و اتصال سراسر نقاط کشور به کریدورهای اصلی و بین‌المللی استوار است.

خادمی ادامه داد: تلاش ما بر این است که با شناسایی گلوگاه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در کریدورهای اصلی و تلاش برای رفع آنها، کارایی شبکه حمل‌ونقل افزایش یابد. بررسی پتانسیل بزرگراه‌های قابل تبدیل به آزاد‌راه و برنامه‌ریزی برای عملیاتی نمودن آن نیز برنامه دیگری است که به افزایش میزان آزادراه‌ها به عنوان استاندارترین راه جاده‌ای کمک خواهد کرد.

وی توجه به اهمیت حمل‌ونقل ریلی در دنیای امروز به عنوان راه ارتباطی ایمن و سبز را از دیگر برنامه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:  از دیگر اولویت های شرکت ساخت و توسعه برنامه‌ریزی کاهش سهم حمل‌ونقل جاده‌ای و توجه ویژه به توسعه ظرفیت‌های حمل‌ونقل ریلی به منظور افزایش سهم بار و مسافر است.

استفاده از فن آوری‌های نوین در احداث زیر ساخت‌های حمل‌ونقل با بازنگری در طرح‌های مطالعاتی از دیگر برنامه‌های ذکر شده توسط معاون وزیر راه و شهرسازی در راستای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خادمی ادامه داد: لازمه تحقق این امر توجه خاص به امر پژوهش و آموزش است تا سطح دانش فنی در شرکت ارتقا یابد و بستر لازم برای آشنایی با نوآوری‌ها و دستاوردها فراهم شود. تمامی تلاش ما بر این است که با توجه به کمبود منابع و اعتبارات، با استفاده از فناوری‌های نو و با بهر‌ه‌گیری از خلاقیت و توان جامعه جوان مهندسی کشور علاوه بر کار آفرینی، در میزان هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اظهار داشت:  این شرکت به عنوان یکی از پیشگامان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در میان دستگاه‌های دولتی، با تکیه بر توان مهندسان داخلی توانسته است هزار 539 کیلومتر از انواع پروژه‌ها را در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا، افتتاح و تعدادی را در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رساند.

وی گفت: این پروژه‌ها همگی به عنوان مسیرهایی استراتژیک در سراسر کشور شناسایی و در اولویت اجرا قرارگرفته‌اند که بهره‌برداری از آنها تاثیرات چشمگیری را در توسعه اقتصادی، تسهیل ترافیک و افزایش ایمنی به دنبال خواهد داشت.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • vakilali @ yahoo. com 0 0

    عنوان مناسبی برای خبر انتخاب نشده است زیرا اساسا شرکت ساخت هیچ مسئولیتی در برقراری حمل و نقل کارآمد و ایمن ندارد. شرکت ساخت فقط مجری پروژه های زیرساخت است و خودش نباید تشخیص دهنده نیاز باشد بلکه تنها باید مجری خوبی برا ی نیازهای تشخیص داده شده توسط وزارتخانه یا دستگاه بهره بردار باشد. علاوه بر آن مصادیق اقتصاد مقاومتی در حمل و نقل، توسعه زیرساختهای ریلی است که کشور را دچار فقری دو چندان کرده است. وزارت راه در ۳۰ سال اخیر بطور متوسط سالی ۱۰۰ کیلومتر راه آهن ساخته است در حالیکه حداقل ۳ برابر آن توسعه جاده ای داده است. واقعا چه تغییر محسوسی از زمان ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی رخ داده است؟ حمل و نقل مقاومتی حمل و نقلی است که جابجایی بار و مسافر د رکشور را با حداقل هزینه های ملی انجام دهد و این جز با توسعه حمل ونقل ریلی محقق نمی شود. ترانزیت از کشور عزیز ما اولویت زیرساختی ندارد، اولویت بازرگانی دارد که آن هم با مقررات زدایی از این بخش محقق می شود. در حوزه ترانزیت اگر نیاز به توسعه زیرساختی باشد در بخش گمرکات می بایست صورت گیرد که زمان توقف وسایط نقلیه را به حداقل برساند. شرکت راه آهن نشان داده است که در توسعه بازرگانی ترانزیت بسیار موفق بوده است. حال شرکت ساخت که متولی زیرساخت آن است در راستای توسعه ترانزیت ریلی چه کرده است؟ در سال جاری که اعتبارات عمرانی تخصیص ریالی نداشته است، شرکت ساخت حدود ۷۵% اعتبار اسنادی تخصیص یافته را به حوزه جاده ای اختصاص داده است. آیا این اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی است؟