| کد خبر: 114450 |

واکنش رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در خصوص حادثه ریلی؛

◄ موسوی نژاد: امیدوارم حادثه تلخ هفت‌خوان موجب نوسازی بخش ریلی شود

تین‌نیوز|

حسن موسوی نژاد معتقد است: اگر بخواهیم حادثه ریلی هفت‌خوان را از زاویه دیگری نگاه کنیم می‌توان گفت که وقوع چنین اتفاقاتی در راه‌آهن‌های دنیا موجب جهش در راه‌آهن آن کشور شده است، چراکه وقوع سانحه توجه مدیران و مسئولان کشور را به راه‌آهن جلب می‌کند و این موجب می‌شود که تکالیف عقب‌مانده خود را به‌سرعت انجام داده و تجدید ساختاری جدی در این بخش صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسن موسوی نژاد، رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در خصوص مشکلات پیش روی بخش خصوصی معتقد است: نخستین مشکلی که بخش خصوصی در بخش ریلی با آن مواجه است را می‌توان قیمت‌گذاری دولتی در بخش ریلی دانست که باید این روند تغییر کند. مشکل دیگری که می‌توان نام برد استفاده حمل‌ونقل ریلی از منابع عمومی دولت است که سال‌ها است انجام می‌شده و نباید به‌سرعت قطع شود؛ چراکه می‌تواند موجب زیان و جهش قیمتی باشد.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در ادامه اظهار داشت: مسئله دیگر این است که باید به ترجیحات ملی توجه کنیم؛ بنابراین دولت باید با استراتژی فروش سوخت ارزان مقابله کند و برای کامیون‌ها و جاده و تردد در جاده‌ها عوارض وضع کند. همچنین باید زمینه اتصال مراکز تقاضای حمل بار به خطوط ریلی فراهم شود.

موسوی نژاد در خصوص سانحه تصادف قطار در هفت‌خوان و حواشی پیش آمده پس‌ازآن از جمله استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن نیز گفت: من فکر می‌کنم این حادثه موجب شد تا جریانات سیاسی‌ای که به دنبال عقده‌گشایی در رابطه با دولت بودند خود را پشت این جریان قرار دهند و از این فرصت سوءاستفاده کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر به حجم سانحه و حاشیه‌های آن و عکس‌العمل‌های مقامات و رسانه‌ها نسبت به این سانحه نگاه کنیم، به نظر می‌رسد که آنچه در ایران اتفاق افتاد طبیعی نبود و بخش ریلی مورد تهاجم غیر کارشناسی قرار گرفت.

موسوی نژاد در خصوص مقایسه تلفات جاده‌ای و ریلی اظهار داشت: بررسی تصادفات جاده‌ای به‌سادگی نشان می‌دهد که به صورت خوش‌بینانه هر دو روز یک بار ما همین تعداد تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور داریم که همواره مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند. کارنامه بخش ریلی در سال‌های اخیر درخشان بوده است و اتفاقات و تصادفات در هر بخشی ممکن‌الوقوع هستند و این برخورد کردن و استفاده از نظرات غیر کارشناسی و غیرحرفه‌ای اساساً به نفع کشور و جامعه نیست؛ بنابراین باید در این‌گونه موارد با جلوگیری از قضاوت‌ها و پیش‌داوری‌های غیر کارشناسی از وقوع حاشیه‌های سیاسی جلوگیری کنیم.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حادثه ریلی هفت‌خوان را از زاویه دیگری نگاه کنیم و نگاهی مثبت به آن داشته باشیم می‌توان گفت که وقوع چنین اتفاقاتی در راه‌آهن‌های دنیا موجب جهش در راه‌آهن آن کشور شده است، چراکه وقوع سانحه توجه مدیران و مسئولان کشور را به راه‌آهن جلب می‌کند و این موجب می‌شود که تکالیف عقب‌مانده خود را به‌سرعت انجام داده و تجدید ساختاری جدی در این بخش صورت گیرد. به نظر من فرصت مناسبی است تا از این سانحه برای بهبود جدی شرایط بخش ریلی و نوسازی این بخش بهره گرفته شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.