|
کد خبر:
115109
|
◄ سامانه جدید مدیریت عملیات کالای متفرقه(GCOMS) در بندر چابهار عملیاتی شد
تیننیوز| سامانه صدور حواله الکترونیکی موسوم به مدیریت عملیات کالای متفرقه GCOMS به منظور هماهنگی بین بندر، گمرک و پایانه و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع از جمله رانندگان کامیونها به همت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به ویرایش جدید ارتقاء یافت.
به گزارش تیننیوز، معاون طرح و توسعه بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود: سامانه جدید مدیریت عملیات کالای متفرقه GCOMS پس از سالها تجربه در اتوماسیون فرآیندهای بندری و دریایی و با الهام از نسخه قدیم نرمافزار که مفتخر به کسب جایزه دومین طرح برتر آسیای الکترونیکی AFACT در سال ۲۰۱۱ بود، با موفقیت جایگزین قدیم شد و در بندر چابهار مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
ملک حسنپاد در تشریح این سامانه افزود: علاوه بر بهرهمندی از تمامی مزایای سامانه قدیم، نیازهای نوین بنادر کشور درخصوص تجمیع دادههای تمامی بنادر و گمرکها، تبادل الکترونیکی اسناد، اطلاعرسانی آنلاین، ارائه اسناد بندری در پیشخوان دولت الکترونیک از قبیل قبض انبار و گواهی مبدأ (کاهش هزینه ها و افزایش سرعت)، صورتحساب و پرداخت اینترنتی هزینههای حمل، ارائه آمارهای دقیق مدیریتی برای بنادر و ارگانها و سازمان های مرتبط، فروش قبض انبار کالا در بازار بورس کالا و یا اینترنتی، پشتیبانی از عملیات چند اپراتوری در بنادر و... برآورده ساخته است.
مهندس پاد افزود: با توجه به توسعه سریع بندر چابهار و حضور اپراتورهای مختلف بندری، نیازمندی به سیستم جدید برای پشتیبانی از نیازهای کاربران اعم از امور بندری و مالی، کشتیرانی ها، عملیات بندری و... مسلم بود.
بر اساس اعلام روابط عمومی هم اکنون بندر چابهار به عنوان دومین بندر تجاری کشور در بکارگیری نرم افزار جدید GCOMS ، از جمله بنادر پیشتاز در طرحهای توسعهای انفورماتیکی است و نصب و راهاندازی این سامانه نشان از عزم راسخ این اداره کل در ایجاد زیرساختهای ICT بوده است که موجب تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت آنها شده است.
ملک حسنپاد در تشریح این سامانه افزود: علاوه بر بهرهمندی از تمامی مزایای سامانه قدیم، نیازهای نوین بنادر کشور درخصوص تجمیع دادههای تمامی بنادر و گمرکها، تبادل الکترونیکی اسناد، اطلاعرسانی آنلاین، ارائه اسناد بندری در پیشخوان دولت الکترونیک از قبیل قبض انبار و گواهی مبدأ (کاهش هزینه ها و افزایش سرعت)، صورتحساب و پرداخت اینترنتی هزینههای حمل، ارائه آمارهای دقیق مدیریتی برای بنادر و ارگانها و سازمان های مرتبط، فروش قبض انبار کالا در بازار بورس کالا و یا اینترنتی، پشتیبانی از عملیات چند اپراتوری در بنادر و... برآورده ساخته است.
مهندس پاد افزود: با توجه به توسعه سریع بندر چابهار و حضور اپراتورهای مختلف بندری، نیازمندی به سیستم جدید برای پشتیبانی از نیازهای کاربران اعم از امور بندری و مالی، کشتیرانی ها، عملیات بندری و... مسلم بود.
بر اساس اعلام روابط عمومی هم اکنون بندر چابهار به عنوان دومین بندر تجاری کشور در بکارگیری نرم افزار جدید GCOMS ، از جمله بنادر پیشتاز در طرحهای توسعهای انفورماتیکی است و نصب و راهاندازی این سامانه نشان از عزم راسخ این اداره کل در ایجاد زیرساختهای ICT بوده است که موجب تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت آنها شده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.