| کد خبر: 115132 |

مدیرکل راه‌آهن اصفهان:

◄ ارتقاء ضریب ایمنی در سیر و حرکت راه‌آهن اصفهان

تین‌نیوز| به‌زودی پروژه شبه بازسازی خطوط اداره کل راه‌آهن اصفهان با اجرایی شدن عملیات بلاک چاریسه – رنگان به‌عنوان قطعه پایانی آن، تکمیل می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز؛ مدیرکل راه‌آهن اصفهان از اتمام عملیات شبه بازسازی خطوط ریلی بلاک‌های دیزیچه – حسن‌آباد (دوخطه که هر خط به طول ۲۱ کیلومتر است) به طول ۴۲ کیلومتر، ورتون- سیستان به طول ۱۹ کیلومتر، اسپیدان- ابیازان به طول ۱۷ کیلومتر و ابیازان- رنگان به طول ۲۳ کیلومتر و عملیات بهسازی بلاک چاریسه – رنگان به طول ۲۹ کیلومتر به‌عنوان قطعه پایانی این پروژه خبر داد.

حسن ماسوری افزود: این عملیات در مواقعی انجام می‌پذیرد که فرسودگی خطوط به میزانی است که می‌توان با انجام تعمیرات اساسی، خط را به حالت مطلوب بازگرداند.

وی اظهار کرد: عملیات فوق در مسیرهایی انجام می‌پذیرد که فرسودگی مصالح در آن‌ها به میزان ۴۰ درصد رسیده باشد.

وی افزود: با تعویض قطعات معیوب اجزاء خط و رفع معایب هندسی و جایگزینی تراورس بتنی با چوبی و بالاست مناسب نسبت به بالا بردن کیفیت خط و افزایش ایمنی خطوط اقدام می‌شود.

حسن ماسوری با اشاره به اینکه روزانه از ۱۵۰ متر تا ۳۹۰ متر کار اجرای عملیات این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بوده است، تصریح کرد: به‌زودی عملیات شبه بازسازی بلاک چاریسه – رنگان به طول ۲۹ کیلومتر با هزینه ۲۹ میلیارد تومان در شهرستان نطنز آغاز خواهد شد تا با اتمام کار این بلاک به‌عنوان قطعه پایانی، پروژه شبه بازسازی خطوط ریلی ۱۳۰ کیلومتر از طول خط این اداره کل تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات شبه بازسازی بلاک چاریسه – رنگان و کامل شدن این پروژه، تمامی خطوط ریلی این اداره کل با وضعیت کیفی بسیار مطلوب وایمنی و سرعت بالا، آماده انجام وظیفه و خدمات‌رسانی بهینه در ناوگان ریلی کشور در این محدوده جغرافیایی می‌شود.

ماسوری با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز از منابع راه‌آهن تأمین شده است، افزود: در زمان اجرای این پروژه‌ها، ضمن بازسازی مسیر و نوسازی زیرساخت خطوط، درهرکدام از این بلاک‌ها حدود ۳۰ هزار تراورس چوبی با تراورس های بتنی جایگزین شد.

بر اساس اخبار روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، وی در پایان با برشمردن اهداف و مزایای اجرای این پروژه‌ها گفت: ارتقاء ضریب ایمنی در سیر و حرکت، افزایش سرعت تردد قطارها، استقرار بهتر خط با وجود تراورس و ادوات و بالاست جدید، تعویض و تفکیک مصالح فرسوده خط، ارتقاء و بهبودکیفیت روسازی خطوط، افزایش پایداری و استقرار خط و کاهش زمان سیر قطارها در این بلاک‌ها از جمله مزایای پروژه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.