| کد خبر: 116640 |

گروه مپنا در مناقصه خط ۶ مترو تهران برنده شد

تین‌ نیوز| در مناقصۀ خط ۶ مترو تهران به ارزش حدود یک هزار و پانصد میلیارد تومان، کنسرسیومی متشکل از گروه مپنا، برنده و عهده‌دار “تأمین مالی، طراحی، ساخت، تامین تجهیزات، حمل و نصب و راه‌اندازی و آموزش” اعلام شد.
 
به گزارش مپنا، “تأمین قطعات یدکی سامانه‌های برق‌رسانی و اسکادا، علائم کنترل ترافیک، تجهیزات مخابراتی، سامانه‌های فروش خودکار بلیت، تهویه، اتوماسیون ساختمان (BAS)، اعلام و اطفاء حریق اتوماتیک، پله‌های برقی و آسانسور، تجهیزات پارکینگ، پایانه و تعمیرگاه خط ۶ متروی تهران” بر عهدۀ مجریان این پروژه خواهد بود.

اجرای قرارداد خط ۶ متروی تهران، در نامه‌ای به تاریخ چهارم دی ۱۳۹۵ به این کنسرسیوم ابلاغ شد. اعضای این کنسرسیوم را “شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه، گروه مپنا، شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا و شرکت سابیر بین‌الملل” تشکیل می‌دهند. “گروه مپنا” مسئولیت مدیریت اجرایی این پروژه را بر عهده دارد و طراحی، تهیه، ساخت، حمل و نصب و راه‌اندازی، آموزش و تأمین قطعات یدکی و تجهیزات الکتریکال و مکانیکال این پروژه را “شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا” عهده‌دار خواهد بود.

تأمین مالی این پروژه با “شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه” به نمایندگی از بانک شهر است و “شرکت سابیر بین‌الملل” مسئولیت انجام تمام امور مرتبط با دریافت زمین، خرید تراکم و فروش، تزریق وجوه مربوط به پروژه، تأمین قطعات یدکی بخشی از تجهیزات مرتبط با سیویل و همچنین انجام تمامی عملیات سیویل پروژه را بر عهده دارد.

در مجموع ۷ خط مترو برای کلان شهر تهران در نظر گرفته شده که خطوط ۱ و ۲ و ۵ تا کنون تکمیل شده و در دست بهره‌برداری‌اند. خطوط ۳ و ۴ و ۷ نیز در دست احداث است و بخش‌هایی از آنها به بهره‌برداری رسیده است. خط ۶ مترو تهران به طول ۳۱ کیلومتر و شامل ۲۷ ایستگاه است که از منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران، حوالی پارک جنگلی توسکا آغاز می‌شود و با عبور از بزرگراه آزادگان، بزرگراه بعثت، خیابان شوش و میدان شهدا به میدان امام حسین (ع) می‌رسد. این خط در ادامه و پس از عبور از خیابان دکتر شریعتی و میدان هفت تیر، به میدان ولیعصر (عج)، شمال خیابان کارگر و بزرگراه جلال آل‌احمد می‌رسد و در مسیر خود به سمت شمال غرب تهران، به شهرک کن و منطقه سولقان منتهی می‌شود.

خط ۶ متروی تهران پس از خط یکم، طولانی‌ترین خط مترویی کشور محسوب می‌شود و انتظار می‌رود به عنوان یک کریدور مهم از جنوب شرق تا شمال غربِ تهران، نقش مهمی را در جابه‌جایی‌های شهری و حمل و نقل عمومی در کلان شهر تهران ایفا کند. کارفرمای این پروژه، شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.