| کد خبر: 116830 |

شهر فردا باید بر شبکه ریلی استوار و پایدار شود

تین‌نیوز| مدیر بخش برنامه ریزی و طراحی شهری مهندسان مشاور باوند گفت: اگر شهر دیروز خودرو محور بود، شهر فردا باید بر شبكه ریلی استوار و پایدار شود. و این مهم باید یك اصل اساسی در نظام هدایت و كنترل تحولات توسعه شهری كشورمان بشمار آید.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ فرخ زنوزی عضو هیات مدیره و مدیر بخش برنامه ریزی و طراحی شهری مهندسان مشاور باوند با بیان اینكه سفر آسان و سریع از شاخص های آسایش زندگی در شهرهای بزرگ امروزی است، عنوان كرد: اگر خودروها در چند دهه نخست ورود خود به شهر در حال گسترش نیمه اول قرن بیستم ، عامل اسایش شهروندان بودند، در سال های آغاز قرن بیست و یكم به عامل جدی تخریب و تهدید ان تبدیل شده اند.

وی افزود: حدود چهل سال پیش، مطالعات و طرح های پروژه ای توسعه خطوط ریلی در درون و برون شهر آمستردام موجب شد تا بنده به عنوان متخصص و طراح شهری به موضوع شبكه ریلی و توسعه این بخش از حمل و نقل كه تنها چاره شهرهای بیش از یك میلیونی است بیش از پیش توجه كنم.
مدیر بخش برنامه ریزی و طراحی شهری مهندسان مشاور باوند اظهار داشت: جمعیت تهران همان هنگام بیش از دو میلیون نفر بود و امروز پس از ۴ دهه ، سهم شبكه مترو در سفرهای تهران نزدیك به ۱۰ در صد است و دیگر كلان شهرها هم هنوز از آن بی بهره اند.

وی خاطر نشان كرد: نتیجه اینكه خسارت جانی و مالی گیر كردن شهروندان در راه بندان ها از حساب خارج است و تعداد روزهای تنفس هوای سالم در كلان شهرها نیز با كاهش روز افزون روبرو است.

زنوزی گفت: بنابراین اگر شهر دیروز خودرو محور بود، شهر فردا باید بر شبكه ریلی استوار و پایدار شود. و این مهم باید یك اصل اساسی در نظام هدایت و كنترل تحولات توسعه شهری كشورمان بشمار آید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.