| کد خبر: 117765 |

◄ نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده

تین‌نیوز| رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کِشنده با عمر بالای ۳۵ سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، داوود کشاورزیان در مراسم انعقاد قرارداد برای نوسازی دستگاه‌های کِشنده با عمر بالا گفت: ما دو سال قبل مذاکراتی با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت مذاکراتی داشتیم و نهایتاً این مذاکرات منجر به این شد که شرکت بهینه‌سازی پذیرفت بخشی از هزینه‌های نوسازی ناوگان حمل بار را بر عهده بگیرد، از آنجایی‌که نوسازی ناوگان علاوه بر اثرات زیست‌محیطی باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت می‌شود همه بر سر این موضوع اتفاق‌نظر داشتیم و خوشبختانه امروز این قرارداد به مرحله اجرا رسید.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص جزئیات این قرارداد گفت: بر اساس این قرارداد ۶۵ هزار دستگاه کِشنده بالای ۳۵ سال از محل صرفه‌جویی سوخت، نوسازی می‌شود و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به‌طور متوسط در این قرارداد هزینه می‌شود و به‌تبع آن ۴۲ هزار دلار برای هر دستگاه در طول دوره پنج ‌تا شش سال پرداخت می‌شود.

داود کشاورزیان با اشاره به اینکه ناوگان فرسوده حمل بار زیان‌های جدی‌ای به محیط‌زیست وارد می‌کنند گفت: در حال حاضر ناوگان حمل‌ونقل سنگین کشور دارای ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار دستگاه کِشنده با عمر بالای ۲۵ سال است و از لحاظ آلودگی و مصرف سوخت، در رتبه‌های بالا قرار دارند که باید نوسازی شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید ایران متعهد شده است در راستای کاهش آلودگی هوا گام بردارد و یکی از این اقدامات، پروژه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگین کشور است و بر همین اساس شرکت لیزینگ ماموت با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت همکاری می‌کند.

کشاورزیان گفت: یک درصد از سود تسهیلات را نیز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت می‌کند، بر اساس مصوبه دولت 65 هزار دستگاه ناوگان باری بالای 35 سال عمر در دوره 5 ساله نوسازی خواهد شد.

همچنین مقرر شد بر اساس این قرارداد، بخش قابل‌توجهی از هزینه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگین کشور توسط دولت پرداخت ‌شود بنابراین تسهیلاتی با سود ۹ درصد و با همکاری بانک‌های سامان، صادرات و ... به خریداران دستگاه‌های کِشنده پرداخت خواهد شد و وزارت نفت نیز متعهد شده که بخشی از این هزینه‌ها را از محل صرفه‌جویی سوخت تأمین کند.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ۰۹۱۸۸۳۹۳۱۳۹ 0 0

    موافق

  • 0 0

    سلام اقای کشاورزیان با چه حسابی{…} می فرمایید دوازده میلیون صافی درامد داره کامیون من قول میدم ماهی چهار تا سرویس که شما گفتی تهران مشهد برم شما به من پنج میلیون بده بقیه شم برای خودت. چرا کارشناسی شده حرف نمیزنید از چند تا راننده بپرسین بعد نظر بدین.

  • 0 0

    اقای کشاورزیان ما هم از خدا میخوایم ماشین عوض کنیم ولی با این کرایه های پایین و وضع بد بار تو خرج خانه ماندیم. شما برو کامیون دست دوم اروپایی بیار با بهره کم و مدت زمان بالا برای پرداخت اقساط, بده و گمرکم نگیرین برای کسانی که واقعا کامیون دار هستند نه دلال ها.

  • 0 0

    نرخ کرایه رو ثابت کنید نه شناور. ثابت خیلی بهتره کرایه هم باید هر سال بالا بره مثل کارمندها مگه نان تو این مملکت شامل تورم نمیشیم. کرایه ها نسبت به چهار سال پیش ۴۰درصد پایین امده. هزینه ها افزایش پیدا کرده است.

  • takbarparsian @ gmail. com 0 0

    با سلام بنده به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ کامیونداران کشور از این تصمیم دولت محترم استقبال کرده و این گونه اقدامات را گامی موثر در جهت پیشرفت صنعت حمل ونقل کشور و کمک به مصرف سوخت کمتر ودر نتیجه داشتن هوای سالم وپاک میدانم باتشکر پارسیان بار تهران http: / / takbarparsian. ir

  • j. semsarilar @ teentransport. com 0 0

    جناب کشاورزیان، سلام. فکر نمی کنید با این طرح باز به بیراهه می رویم؟؟ کشور ما باتوجه به تنوع تولیدات صنعتی، کشاورزی میبایستی بارگیرهای متنوع داشته باشد نه کشنده… به دلیل عدم مدیریت در بخش حمل درون ویا برون مرزی وعدم سیاستگزاری وزارت متبوع، از کشنده فقط تک منظوره استفاده می شود، در حالیکه هدف از ساخت وسایل مفصل دار(کشنده و بارگیر) استفاده بهینه از کشنده بوده که هیچ زمانی کشنده برای اتصال به بارگیر و ادامه سفر متوقف نمی شود. به این دلیل است که یک واحد حمل در کشورهای پیشرفته در سال ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار کیلومتر کار کرد دارد ولی در کشور ما ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر. آیا تصور نمی فرمایید که در حمل ونقل ما عدم مدیریت وجود دارد نه تعداد کشنده؟؟؟ برقرار باشید.

  • 0 0

    بنظرم بجای هزینه توی این راه بیاییم بنادر خشک و وسایل بارگیری توی راه اهن کشور ایجاد کنیم تا انتقال بار به ریل منتقل بشود که سود فراوان و چند برابر دارد الان کارخانه های بزرگ ما مثل فولاد ها پتروشیمی معادن به راه اهن همگی شان متصل نیستند همینها اگر اتصال بیابند مطمئنا بخش بار جاده ای بسیار کاهش میابد. الان من به شهرستان میانه رفتم با وجود صنایع فولاد گیربکس سازی و تولیدات کشاورزی بالا و معادن گچ پرلیت و مولیبدن همینطور راه اهن یک امکانات بارگیری راه اهن و بارانداز نیست و کامیون ها در جاده های باریک جولان میدهند طوریکه کاروانی از ماشین ها جاده میبندد همین باعثتنش بین مردم شده برای ممنوعیت تردد کامیون درحالیکه بخاطر وجود صنایع معادن و کشاورزی تردد بالای کامیون غیر اجتناب پذیر هست که بطور نمونه گفتم. و شهر ها واستان های دیگر همینطور هستند. درحالیکه راه اهن بی استفاده مانده باید راه اهن وظیفه انتقال بار بعهده بگیرد تا امنیت و کاهش مصرف سوخت اتفاق بیفتد توی خود امریکا هم بخش ریل بیشترین جابجایی بار دارد حتی بخش بار مهمتر از مسافری است. توی ایران ما ریل استفاده بهینه نمیکنیم هزاران میلیارد خرج احداثان میکنیم ولی ظرفیت استفاده از ان ایجاد نکردیم و کمترین بهره و درامد از ان میبریم نرخ جابجایی های کشورهای پیشرفته و حتی افریقا!! کشور افریقای جنوبی تن کیلومتر و نفر کیلومتر دیدم چند ده برابر ایران هست!!. باید انتقال بار و همینطور مسافر و راه اهن حومه ای مورد توجه باشد. بخش جاده ای اشباع شده است و باید حمل و نقل مویرگی بعنوان واگذار شود. وراه اهن شریان اصلی انتقال بار شود بخاطر مصرف یک ششم سوخت و حمل چند صد برابر و هزینه بسیار کمتر و استهلاک و همچنین امنیت بیشتر بار. اگر قوانین هم اصلاح شوند و فرایند انتقال بار اسان و راحت شود مطمئنا بار به سمت ریل می اید