| کد خبر: 119280 |

امکان توسعه فرودگاههاوجود ندارد

تین‌نیوز| معاون شرکت فرودگاه‌ها، هزینه بالای اراضی اطراف فرودگاه ها را یکی از دلایل عدم توسعه آن‌ها معرفی کردو گفت:امکان توسعه فرودگاهها وجود ندارد؛ضمن اینکه مشکل اصلی، کمبود هواپیماهای بدنه کوچک است.

حمیدرضا سیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: مشکل کمبود اراضی فرودگاه‌های شمالی کشور مربوط به محدودیت جغرافیایی آنهاست زیرا تعدادی از آنها در کنار دریا هستند و بر همین اساس امکان توسعه این فرودگاه ها وجود ندارد.

وی درباره انتقاد برخی نمایندگان درباره کمبود اراضی فرودگاه‌های شمالی، اظهار داشت: فرودگاه‌های رامسر، نوشهر و ... فضایی برای گسترش ندارند به عنوان نمونه اراضی اطراف فرودگاه رامسر متعلق به ارگان های دولتی و افراد حقیقی است که حاضر به فروش زمین ها نیستند و ارگان‌های دولتی هم در این زمینه همکاری نمی‌کنند.

به گفته سیدی، مساله ای که در واگذاری اراضی اطراف فرودگاه‌های شمالی کشور وجود دارد بحث درخواست رقم های بالا برای واگذاری  زمین هاست که پرداخت این مبالغ در توان شرکت فرودگاه ها و حتی دولت نیست زیرا قیمت زمین در این مناطق بالاست.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها گفت: شرایط فعلی فرودگاه‌های کشور برای پرواز مناسب است و مشکل اصلی صنعت فرودگاهی، نبود هواپیماهای بدنه متوسط و کوچک است.
وی اضافه کرد: اگر هواپیمای «ای تی آر» بیشتری در ناوگان هوایی وجود داشت، حجم پرواز در فرودگاه‌های شهرستان‌ها افزایش می یافت.

سیدی به زیرساخت‌های فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: این زیرساخت‌ها جوابگوی هواپیماهای بدنه متوسط «ای تی آر» است به عنوان نمونه در فرودگاه نوشهر و رامسر هم مشکلی برای فرود هواپیماهای متوسط پیکر وجود ندارد اما برای هواپیمای پهن پیکر با مشکل مواجهیم ضمن اینکه دستگاه ناوبری پیشرفته ای در فرودگاه نوشهر نصب شده است که اگرچه در حجم پروازی موثر نیست اما می تواند کمک بسیاری به امنیت پروازها کند.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه برخی فرودگاهها مسافر چندانی ندارند و باید میزان عرضه و تقاضا مناسب باشد، توسعه آنها توجیه اقتصادی ندارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Irani @ yahoo. com 0 0

    در مناطق گردشگری و با طبیعت مناسب جهان فرودگاه شلوغ ترین و پردرآمدترین محل است، ولی در ایران و فرودگاه های ساری و رشت و رامسر و نوشهر و کلاله و گرگان بدلیل سوء مدیریت وحشتناک، نه تنها این فرودگاه شلوغ و پر درآمد نیستند، بلکه ضرر هم می دهند و بهانه هم کوتاه بودن طول باند و کمبود ظرفیت پایانه است!!!!!!!!! فرودگاه سیتی لندن با طول باندی معادلل ۱۵۰۰ متر از سال ۱۹۸۷ تاکنون بدلیل مدیریت صحیح آنقدر شلوغ و پر درآمد است که بدلیل واقع شدن در وسط شهر، همسایگانش را خسته کرده، ولی مسئولین فرودگاهی ایران بدلیل نداشتن دانش و توان مدیریت فرودگاهی، فرودگاه های شمال کشور را تبدیل به مراکزی خلوت و ضرر ده نموده اند!!!!!!!بروید و مدیریت را از انگلیسی ها یاد بگیرید۰