| کد خبر: 119550 |

◄ منتقد یا دلواپس؟

تین‌نیوز| اوایل بهمن و همزمان با موج انتقادهای برخی سیاسیون از خرید هواپیمای نو توسط دولت، گزارشی در تین‌نیوز با عنوان "نگرانی دلواپسان از نوسازی ناوگان هوایی تمامی ندارد" منتشر شد.
در بخشی از این گزارش آمده بود: ظاهرا مخالفت‌های پی‌درپی دلواپسان پس از مراسم ورود اولین ایرباس برجامی تمامی ندارد؛ حالا وزیر اطلاعات سابق در همایشی که در بجنورد برگزار شد از جشن ورود ایرباس به ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حجت الاسلام حیدر مصلحی در این همایش عنوان کرد؛ تنها حدود سه درصد مردم با هواپیما جابه‌جا می‌شوند، که 1/5 درصد آن، مسئولین هستند.

وی می‌گوید؛ آیا در این شرایط، هزینه کردن بیت‌المال مسلمانان در این زمینه اولویت دارد؟! آیا این خوشحالی کردن دارد؟!

منتقدان می‌گویند چرا دولت در شرایط کنونی میلیاردها دلار را صرف خرید هواپیما کرده در حالی که تعداد کمی از هواپیما به عنوان وسیله حمل‌ونقل استفاده می‌کنند؟ در حالی این سخنان مطرح می‌شود که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است یکی از موضوعات مهم در نوسازی ناوگان هوایی این است که هیچ تضمینی از سوی دولت و بانک مرکزی نداده‌ایم، ضمن اینکه منبع پرداخت اقساط این هواپیماها از محل عرضه بلیت و خدمات همین هواپیماها خواهد بود.

در حالی این سخنان از سوی مسئولان مطرح می‌شود که برخی دیگر نسبت به تاخیر نوسازی ناوگان هوایی کشور بارها انتقاد کرده‌اند و اظهار می‌کنند؛ با توجه به افزایش و فرسودگی ناوگان هوایی کشور و در راستای آن ناامنی هواپیماها اگر خدایی نکرده حادثه‌ای رخ دهد چه کسی مسئول پاسخ‌گویی است؟ اما عده‌ای دیگر یکی از علت‌های عدم جذب توریسیم و صنعت گردشگری را نبود هواپیما می‌دانستند...

پس از انتشار این گزارش در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ کاربران نظرات و پیام‌هایی ارسال کردند که بخشی از آنها را در ادامه می‌خوانید.
 

یکی از کاربران در پیام خود آورده است: نمی‌دانم اسم من را چه خواهيد گذاشت دلواپس، منتقد دولت و يا .....
اما بدين‌وسيله نگرانی خود را نه بابت خريد و تجهيز ناوگان بلكه بابت عدم اصلاح ساختار سازمانی و مديريتی شركت هما اعلام می‌نمايم. جناب آقای وزير قرار بر اين بود كه قبل از ورود ناوگان اين اقدام اساسی را كليد بزنيد كه نزديد. با اين كار سرمايه‌های كشور را به تدريج بر باد خواهيد داد. اقدام كنيد بيش از سه سال است كه مشغول اين پا و آن پا هستيد.از خود {حزب} موتلفه خواهش كنيد كه شخص ديگری را معرفی نمايند.

 

کاربر دیگری نیز نوشته است: اين‌ها دیگر كی هستند، آدم شك می‌كند همكار نتانياهو و يا كشورهای خليج فارس هستند. نمی‌بينند ٤ تا ٥ ميليارد دلار فقط از ايرانی‌های داخل ايران توسط شركت‌های كشورهای دشمن ( امارت، قطر و تركيه و غيره)دارد از كشور خارج می‌شود. نمی‌خواهند ببينند تركيش به هر كوره دهی در اين مملكت پرواز گذاشته و فرودگاه مركزی پروازهای بين‌المللی (هاب) جمهوری اسلامی شده استانبول، بجاي تهران؟ اين‌ها تازه جدا از پولی است که این شركت‌ها از ايرانی‌های خارج از ايران دارند درو می‌كنند. واقعا تلخ و مايه شرم است كه آدم اين همه دشمن كشور و مردم و اشتغال زايی جوان‌ها باشد.

 

یک کاربر هم در پاسخ به پیام بالا آورده است: اگه سالی 4 هزار میلیارد پول می‌دهند به ایرلاین‌های خارجی (که همه آن برای ایرلاین‌های خارجی سود نیست)، سالی 17000 نفر در جاده ها کشته‌می شوند که هر کشته متوسط یک میلیارد تومان ضرر به کشور می‌زند! (یکی از این کشته‌ها به عنوان مثال، بهترین خلبان اف14 ایران بود)
اگر دولت اینقدر پول دارد که قراردادهای میلیارد دلاری ببندد و برای یک قرارداد ایرباس یک میلیارد دلار پیش پرداخت بدهد، خیلی هم خوب است! به‌شرطی که همین قدر هم در زمینه کاهش مرگ و میر جاده‌ای و ریلی سرمایه‌گذاری کند!
همین قدر در زمینه احداث خط ریلی جدید، برای صادرات بار از جنوب به ترکیه، هزینه کند! آیا پول دارد؟؟

کابر دیگری نیز در پیام خود عنوان کرده است: به زودی ما برای پرواز های داخلی مان هواپیما مناسب (جت منطقه‌ای100 نفره) نداریم ولی برای پرواز آنتالیا و ... هواپیما داریم!!!

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    مگه امار دولت نمیگه ۵ درصد مسافرت ها با هواپیما انجام یشه؟ مگه نمیگن پول این هواپیما ها از فروش بلیط تامین میشه؟ مگه دولت با دست کردن توی صندوق توسعه و … یک میلیارد دلار پیش پرداخت فقط به ایرباس نداد؟ خب، ایا می تونه ۱۹ تا یک میلیارد دلار دیگه هم خرج ریلی و جاده و … بکنه؟ اون یک میلیارد دلار رو که از فروش بلیط به ایرباس(طی ۴ قسط) ندادن! چند سال هم هست به خاطر تحریم و … هم رشد افزایش مسیر های ریلی کم شده و هم خرید لکومتیو! پس از فرصت پیش آمده باید برای رفع این مشکلات هم استفاده کرد!