| کد خبر: 119849 |

اولین جلسه ستاد پروازهای نوروزی در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد

تین‌نیوز| اولین جلسه ستاد پروازهای نوروزی در سازمان هواپیمایی كشوری برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری در این جلسه كه با حضور مدیركل دفتر نظارت بر شركتهای هواپیمایی فرودگاهها و مؤسسات هوانواردی ، مدیران فرودگاهی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد.
 
مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی كشوری به سیاست‌ها ، راهبردها و برنامه‌‌ریزی های صورت گرفته در راستای انجام سفرهای نوروزی 96 و راهکارهایی اجرایی جهت برگزاری بهتر پروازهای نوروزی پرداخت و بر ارائه خدمات مناسب به مسافران و اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف تأکید كرد.

دهقان تصریح كرد: شركت های هواپیمایی در ایام نوروز مشكلات فرودگاهی را در نظر داشته و محدودیت ها را در نظر بگیرند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری افزود : در صورت هرگونه نارضایتی از طرف دفاتر و یا عرضه كنندگان بلیت هواپیما ، سازمان هواپیمایی ایرلاین ها را مسؤل می داند.

در ادامه این نشست سامانی دبیر انجمن شركت های هواپیمایی از تأثیر آزادسازی نرخ بلیت بر متعادل شدن نرخ بلیت ها خبرداد و گفت: بر خلاف تصور برخی مبنی بر افزایش هیجانی نرخ ها خوشبختانه شاهد یك نرخ متعادل و مناسب در بازار هستیم به گونه ای كه بعضی نرخها بسیار پائین تر از كلاس نرخی است كه در سایت شركت های هواپیمایی قرار می گیرد.

وی افزود: در ایام اوج سفرهای نوروزی كه از 15 اسفندماه 95 تا 15 فروردین 96 ادامه می یابد ناوگان شركت های هواپیمایی با حداكثر توان به ارائه سرویس منظم به مسافران می پردازند.

دبیر انجمن شركت های هواپیمایی همچنین اظهارداشت: فروش بلیت از طریق دفاتر فروش مجاز و سایت های رسمی شركت های هواپیمایی صورت می گیرد  هر چند كه بازیگران دیگری وارد عرصه فروش بلیت شده و از طریق شبكه های مجازی از جمله تلگرام  به عرضه بلیت اقدام می كنند كه این امر نگرانی هایی را ایجاد كرده و بعضا شاهد هستیم بلیت فروخته شده اما صندلی برای آن وجود ندارد.

سامانی تصریح كرد: در سایت انجمن شركت های هواپیمایی قابلیت اعتبار سنجی بلیت فراهم شده تا مسافران بتوانند بلیت خریداری شده را راستی آزمایی كنند.

در ادامه این جلسه نماینده سازمان حمایت از مصرف كنندگان به شركت های هواپیمایی تكلیف كرد به منظور حفظ اعتبار و جایگاه خودشان بر فرایند صدور بلیت تا آخرین مرحله نظارت داشته باشند چرا كه از نگاه ما نیز مسولیت هرگونه تخلف در صدور بلیت برعهده شركتهای هواپیمایی است.

وی با اشاره به اینكه شركت های هواپیمایی همچون سال گذشته نرخ های پیشنهادی خود را ارائه كنند تا مبنای رسیدگی ما آسانتر شود افزود: سازمان حمایت در طرح نظارتی ویژه نوروز كه از 15 اسفندماه آغاز می شود در بخش هوایی كشور حضور فعال خواهد داشت.

همچنین نماینده سازمان تعزیرات حكومتی ضمن بیان اینكه در ایام نوروز بیشترین شكایات مربوط به فروش بلیت است خواستار نظارت مستمر ایرلاین ها شد و افزود: وظیفه داریم در چارچوب قانون پاسخگوی شكایات باشیم.  

وی از شركت های هواپیمایی خواست تا پیش از ارسال شكایت به دستگاه قضایی نسبت به اخذ رضایت از مشتری اقدام كرده و مشكل را حل و فصل كنند و چنانچه پرونده ای به سازمان ارسال شود ضمن بررسی مجازات های سنگینی از جمله محروم كردن پروازها، باطل شدن و یا قطع سهمیه متعلقه طبق رای دادگاه در نظر گرفته خواهد شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.