| کد خبر: 120409 |

◄ توسعه ریل و جاده راهی برای افزایش درآمد کشور

تین‌نیوز| «عزای هدر رفت بودجه بر قضای ساخت آزادراه» عنوان گزارشی بود از نظرات کاربران در مورد مطلبی در خصوص افتتاح آزاد راه تهران-شمال که در تین‌نیوز منتشر شد.

در این گزارش یکی از کاربران به ویژگی‌های این آزادراه اشاره کرده و نوشته بود: طول قطعه اول 32 کیلومتر است، از انتهای آزادگان با همت شروع می‌شود و تا شهرستانک می‌رود، این قطعه اول است که فقط 60 کیلومتر را مسیر کوتاهتر می‌کند و استاندارد سرعت هم در این بخش از مسیر، به دلیل تونلی بودن و پل‌های متعدد آن، به‌گفته کارشناسان 80 کیلومتر است.

در ادامه توضیح این کاربر درباره مشخصات آزادراه آمده بود: قرار است کف آن برای اولین بار از رویه بتنی استفاده شود. همچنین در این آزادراه اولین بار از معماری راه استفاده می‌شود که در کشور سابقه نداشته، همچنین قرار است این آزادراه یک آزادراه هوشمند باشد که از دوربین‌های متعدد کنترل سرعت و ترافیکی در آن استفاده شود. دلیل آن هم تجربه موفق کنترل هوشمند دوربین‌ها در پل صدر است که به‌نسبت پایین آن کمترین تخلف و تصادف را داشته، بنابراین قرار است در این قطعه هم به‌دلیل محدودیت حضور فیزیکی پلیس به‌ خاطر تونل و پل‌ها این سیاست اجرا شود.

این کاربر در ادامه پیام خود عنوان کرده بود: به‌طور کلی این آزادراه ویترین بهترین آزادراه‌های ایران و به‌گفته خود مهندسان، شاهکار مهندسی راهسازی ایران خواهد شد که البته باید دید در واقعیت اجرا می‌شود.

این کاربر در ادامه با بیان این‌که در این‌که تونل‌های آزادراه تهران شمال هوشمند باشند شک ندارم، نوشته ابود: ولی نمی‌دانم آیا سیستم هشدار اطفای حریق و اتوماتیک در آن پیش‌بینی شده است یا خیر؟ تا یک تصادف به آتش‌سوزی و بحران تبدیل نشود. در تونل مانش همه این مسایل رعایت شده و در آزادراه تهران شمال هم به خاطر شرایط خاص فیزیکی آن باید به هوشمندسازی و سامانه‌های پیشرفته اطفای حریق‌، نورپردازی، معماری، کنترل سرعت، تهویه هوا توجه شود.

این کاربر همچنین پیشنهاد داده بود: برای اولین بار هم عوارض الکترونیک در این آزادراه اجرا شود تا هم فرهنگ‌سازی شده و هم ترافیک کاهش یابد و در مجموع باید آزادراه تهران شمال نمونه یک جاده استاندارد ایمن و فناوری باشد و به‌عنوان الگو در همه‌جا از آن یاد شود.

و در ادامه یکی دیگر از کاربران در پیام خود عنوان کرده بود: وقتی این پروژه افتتاح شد باید عزا گرفت چون اندازه ساخت 10 تا اتوبان تهران شمال پول هدر رفته و وقت تلف شده و افتتاحش دیگر باعث شادی نمی‌شود.

پس از انتشار این گزارش در در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ کاربر دیگری پیامی در این‌باره ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.
 
این کاربر در پیام خود عنوان کرده است: اگر به کشته‌های جاده‌های شمال نگاه کنیم، متوجه می‌شویم عزای واقعی عدم افتتاح این آزادراه است. عمق دیدمان را بالا ببریم ما کشوری هستیم که سالی 17 هزار کشته در تصادفات رانندگی می‌دهیم. در 15 سال پیش، سالانه 30 هزار کشته می‌دادیم که با ساخت انواع آزادراه‌ها و بهبود قوانین و رعایت بیشتر این قوانین، تعداد کشته‌شدگان به 17 هزار رسیده  و اگر این آزادراه از کشته شدن صدها نفر جلوگیری کند رسالت خود را انجام داده است.

این کاربر در ادامه با تاکید بر این که «باید در گسترش زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای کوشش فراوان داشته باشیم» آورده است: تاریخ کشور عزیزمان را ببینیم؛ هر زمان که ایران ابرقدرت بوده مثل دوره هخامنشیان، ساسانیان و صفویه زیر ساخت ارتباطی کشور نیز بهتر بوده است. مثل ساخت راه شاهی در زمان هخامنشیان و ساخت جاده ابریشم در زمان ساسانیان و حفاظت آن و کاروانسراهای متعدد شاه عباسی در زمان صفویه.

در ادامه پیام این کاربر آمده است: مشخص است این کشور هر زمان که راه‌هایش بهبود یافته ابرقدرت بوده و نکته جالب‌تر این است که دولت‌های آن‌زمان با درآمد و مالیات و ترانزیت کشور را اداره می‌کرند الان هم ما اگر می‌خواهیم عدم وجود نفت بحران نشود باید مانند اجدادیان خود راه‌ها و ریل‌ها را آباد کنیم تا درآمد داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.