| کد خبر: 120561 |

مشکلات هنرستان‎های دریایی حل می‎شود

تین‌نیوز| رئیس انجمن پایانه‌داران بنادر ایران با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش هنرستان‎های دریایی، کمبود معلم ماهر است؛ گفت: تعداد معلمان ماهر و آشنا به این حوزه بسیار کم است به همین دلیل در نظر داریم که دوره‎ها و سمینارهایی را برای آشنایی بیش از پیش معلمان این رشته برگزار کنیم تا بتوانیم سطح علمی و آشنایی معلمان را با مسائل کاربردی دریانوردی بالاتر بریم.
 
محمدرضا قائم مقامی در گفت‎وگو با خبرنگار مارین‎تایمز درباره برنامه‎ها و اولویت‎هایی که در زمینه آموزش دریانوردان متخصص در هنرستان‎های دریایی دارند، گفت: درحال حاضر به دنبال عملی کردن «آموزش دانش‌آموختگان هنرستان‎های دریایی روی کشتی» قبل از ورود به دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری این طرح توسط مدیران فنی خود هستیم، اظهار کرد: در این روش دانش‎آموختگان هنرستان‎های دریایی را قبل از اینکه وارد دانشگاه شوند و آموزش‎ های عالی را پشت سر بگذرانند برای دو سال به کشتی اعزام خواهیم کرد تا بتوانند با کار عملی روی کشتی آشنا شوند و میزان علاقه‎مندی و توانایی خود را به این کار بسنجند.

بانی ساخت هنرستان علوم و فنون دریایی شهید بایندور افزود: این افراد با کار روی کشتی به خوبی می‎توانند تشخیص دهند که آیا می‎خواهند در این رشته  فعالیت کنند یا خیر  و  در صورتی که نتوانستند در این حرفه بمانند، می‎توانند کشتی را ترک کنند.

رئیس انجمن پایانه‌داران بنادر ایران در ادامه افزود:در گذشته دانشجویان با گذشت چهار سال و پس از صرف هزینه‎های مختلف آموزشی، به کشتی ملحق می‎شدند و تازه در کشتی متوجه می‎شدند که به کار در دریا علاقه‎ای ندارند. 

وی تاکید کرد: بدین منظور هنرستان علوم و فنون دریایی شهید بایندور در بندر عباس با حمایت معاونت آموزش هنرستان‎های دریایی وزارت آموزش و پرورش به تعریف و منطقی کردن سیلابس‌های درسی هنرستان‌های دریایی مطابق با استانداردهای بین‌المللی سعی بر آن دارد تا دانش‌آموزان پس از پایان دوره هنرستان با کار عملی نیز آشنایی داشته و بتوانند در کشتی کار کنند.

قائم مقامی خاطرنشان کرد: منطقی‎کردن سیلابس‌های درسی هنرستان‌های دریایی حاصل همکاری و تلاش معاونت آموزش هنرستان‎های دریایی وزرات آموزش و پروش با سازمان بنادر و دریانوردی بود که توانستند وزارت آموزش و پرورش را به این کار راضی کنند.

وی با بیان اینکه اکنون بزرگ‌ترین چالش ما معلم ماهر است، تصریح کرد: تعداد معلمان آشنا به این حوزه و ماهر ما بسیار کم است به همین دلیل به کمک معاونت آموزش هنرستان‎های دریایی وزرات آموزش و پروش در نظر داریم که بتوانیم دوره‎ها و سمینارهایی را برای آشنایی بیش از پیش معلمان این رشته برگزار کنیم تا بتوانیم سطح علمی و آشنایی معلمان را با مسائل کاربردی دریانوردی بالاتر بریم.

بانی ساخت هنرستان علوم و فنون دریایی شهید بایندور در پاسخ به این پرسش که نخستین دانش‎آموختگانی که قرار است پس از هنرستان به کشتی اعزام شوند چه سالی فارغ‌التحصیل می‎شوند،گفت:پیش‎بینی می‎شود که تا یک‎سال آینده نخستین گروه فارغ‎التحصیلان هنرستان دریایی بتوانند به کشتی اعزام شوند.
وی تاکید کرد: اما اکنون یک مشکلی در این رابطه وجود دارد که به خدمت سربازی مربوط می‎شود به صورتی که در گواهینامه‎های دریانوردی قید می‎شود که خدمت دریایی را انجام نداده‎اند به همین منظور از سازمان نظام وظیفه درخواست داریم که با قبول کردن وثیقه و یا سپرده‎ای اجازه اعزام این عزیزان را به کشتی صادر کنند.

قائم مقامی تصریح کرد: بدین صورت ما با سپردن وثیقه تضمین می‎کنیم که این عزیزان از کشور خارج نشده و پس از دو سال خدمت خود را انجام خواهند داد البته امیدواریم که سازمان نظام وظیفه با چنین پیشنهادی موافقت کند.
رئیس انجمن پایانه‌داران بنادر ایران گفت: خوشبختانه نیروی دریایی نیز موافقت کرده است که دانش‌آموختگان هنرستان های دریایی را در  استخدام‎های خود، در اولویت قرار دهد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.