◄ شرکت فرودگاهها و حضور در ردهبندی جهانی / ضرورت مهارت محوری بهجای مدرک محوری
تین نیوز| رحمتاله مهآبادی رئیس هیاتمدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه آرمان من به عنوان مدیر ارشد در دو جمله خلاصه میشود، گفت: این شرکت باید به یک بازیگر منطقهای تبدیل و مورد احترام ملی واقع شود.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ 19 بهمن همایش مدیران ستادی و فرودگاهی کشور با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره، معاونین، مشاورین و مدیران کل ستادی و فرودگاهی ساعتی پیش در تهران برگزار شد.
رحمتاله مهآبادی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با تبریک سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، همدلی، درک متقابل و فداکاری مدیران مجموعه شرکت فرودگاهها را ستود و گفت: این همدلی شرایطی را فراهم کردهاست که مدیریت شرکت بتواند بخشی از وظایف محوله را انجام دهد.
وی اظهار داشت: جمع شدیم تا اداره کردن درست شرکت را اولویت دهیم و خروجی جلسه باعث شود مسیر را اصلاح و حرکت را اگر کند است تسریع کنیم و شرایط بهتر را فراهم کنیم. موضوع دوم تحکیم پیوندها در دو بعد انسجام فکری و همدلی است.
مه آبادی یکی از اهداف مدیریت ارشد شرکت را بسیج قدرت در جهت اهداف متعالی شرکت عنوان و تصریح کرد: در این راستا باید با بسیج دولت، مجلس، رسانه ها و مجمع شرکت در جهت اهداف حرکت کنیم و اعتماد آنها را جلب و از قدرتشان برای مقابله با تهدیدها استفاده کنیم. باید فرصتسازی کنیم تا بتوانیم به خواستههای مشروع و نیازهای اساسی خود برسیم...
وی تاکید کرد: فرودگاههای ایران باید در رنکینگ جهانی جایگاه داشته باشند که یکی از فاکتورهای مهم آن رشد ترافیک هوایی است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
مه آبادی گفت: به زودی رنکینگ جهانی فرودگاههای مشهد و مهرآباد اعلام میشود و فکر می کنم جایگاه خوبی میان 300 فرودگاه ارزیابی شده داشته باشیم...
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ کاربران نظرات و پیامهایی ارسال کردند که در ادامه میخوانید.
یک کاربر در پیام خود عنوان کرده است: از نزدیک شاهد تلاشهای مدیران شرکت بودهام امیدوارم هر چه بیشتر به عدالت سازمانی و خدمت رسانی صادقانه به مردم نزدیک شویم.
کاربر دیگری آورده است: آقای مهآبادی افکار خوبی دارد، ولی برای حضور در ردهبندی جهانی چند چیز لازم است:
۱ـ مدیران با کیفیت و رتبه جهانی برای فرودگاهها
۲ـ هر فرودگاه بهصورت کامل به بخش خصوصی (داخلی یا بینالمللی) واگذار شود و شرکت فقط نظارت عالیه انجام دهد
۳ـ مقرراتزدائی کامل انجام شود (از نظر استقلال مالی)
۴ـ استانداری و شهرداری در توسعه و ساماندهی فرودگاهها سهیم باشند
۵ـ فرودگاه صرفا منطقه پروازی نباشد و سازمان گردشگری و اصولا هتلداران در فرودگاه حضور داشته باشند
۶ـ فرودگاهها ممیزی بینالمللی شوند و گواهینامه دریافت کنند
۷ـ پرسنل فرودگاه مهارت محور باشند و نه مدرک محور، یعنی گواهینامه حرفهای مهارت داشته باشند
۸ـ رئیس فرودگاه نفر اول باشد، نه رئیس حراست یا هر کس دیگر
۹ـ فرودگاه خود رأسا برای کسب درآمد اقدام کند و درآمد در همان فرودگاه هزینه شود
۱۰ـ پرسنل فرودگاه هم ایرانی باشند هم بین المللی با گواهینامههای معتبر جهانی
کاربر دیگری نیز با یادآوری این که «ثبت تاریخی مهرآباد هم بسیار بزرگ بود که متاسفانه در اخبار 12 بهمن گم شد»، نوشته است: به نظرم مدیر عامل با این کارشان هم یک رویداد بزرگ ملی و مذهبی و هم یک مکان تاریخی را در تاریخ فرودگاه انقلاب ثبت کردند و هم مهرآباد را نجات دادند. اقدامی بسیار هوشمندانه و مدبرانه که شهرداری را برای گرفتن مهرآباد و فروش زمینهای ارزشمندش مأیوس کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.