|
کد خبر:
120863
|
فرودگاههای ایران به پیشواز نوروز میروند
تیننیوز| دستورالعمل ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمت بهینه و تكریم و رفاه حال مسافران با هدف برنامهریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیتهای نوروزی به فرودگاههای سراسر کشور ابلاغ شد.
به گزارش روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی، حسین اسفندیاری، قائممقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها در امور اجرایی، دستورالعمل ایجاد هماهنگی و انسجام فرودگاهها را در ایام نوروز ابلاغ کرد.
براساس این دستورالعمل ستاد خدمترسانی ویژه نوروز ۹۶ در فرودگاه با مسئولیت مدیركل یا مدیر فرودگاه و با حضور همه واحدهای ذیربط تشکیل شود.
برنامهریزی و تلاش موثر به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و استفاده بهینه از فرصت مناسب سفرهای نوروزی برای افزایش پروازها٬ تكمیل و بهروزرسانی پرتال نوروزی فرودگاه٬ استخراج، پردازش و اعلام آمار و اطلاعات روزانه نشست و برخاست٬ انجام هماهنگی لازم برای تهیه لیست كشیك نوروزی٬ معرفی مسئولان FIDS، ثبت آمار و نظارت بر قیمتها٬ حضور جانشین مدیریت فرودگاه(كشیك) در ترمینال٬ ایجاد نظام پاسخگویی مناسب ۲۴ ساعته برای مسافران و راهاندازی سیستم «ازمن بپرس»٬ نظارت و كنترل ویژه بر نرخ فروش غرف، رستورانها، تاكسیرانی مطابق قرارداد و دستورالعمل دفتر بررسیهای اقتصادی و بازرگانی شركت٬ راهاندازی سیستم پیامكی (سامانه 10007069) به منظور نظرخواهی و اخذ پیشنهادهای مسافران، مستقبلین و مشایعین٬ اجرای طرح نظرخواهی از مسافرین بر اساس دستورالعمل مدیریت ارتقاء سطح كیفیت خدمات فرودگاهی( ASQ) از جمله مفاد این دستورالعمل است.
دیگر موارد این دستورالعمل به شرح ذیل است: زیباسازی و آراستگی ترمینالها، نمازخانهها، سرویسهای بهداشتی و اماكن و محلهای تردد مسافران
انجام اقدامات مناسب برای پاكسازی و زیباسازی محاوط فرودگاهی و بررسی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به فرودگاه و رسیدگی به وضعیت روشنایی، جداول، رنگآمیزی، تابلوهای راهنمای مسافران و فضای سبز و گلكاریها.
بررسی، سرویس و نظارت بر سیستمهای تاسیسات، گرمایش و سرمایش، صوت و تصویر، روشنایی، تابلوهای راهنمای مسافران، صندلیها، تسمه نقاله، چرخهای دستی حمل بار، آسانسورها، پله برقی، ایربریج، كانترها، ایكسری، گیتوی، درهای اتوماتیك، خودپردازها، تلفنهای عمومی، آبسردکنها، غرف بستهبندی و....
بررسی و كنترل وضعیت پاركینگهای روباز و مسقف و بررسی سیستمهای ایمنی و آتشنشانی و علایم هشداردهنده.
آمادهسازی مهمانسراهای فرودگاه برای پذیرایی مناسب از مهمانها.
هماهنگی لازم با مسئولان شركتهای هواپیمایی و هندلینگكنندهها به منظور برنامهریزی برای برقراری پروازهای فوق العاده، جلوگیری از تاخیر پروازها و همچنین تاكید بر حضور نماینده شركتهای هواپیمایی در ترمینالها برای پاسخگویی لازم و به موقع در موارد تاخیر و مشكلات احتمالی، ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و رعایت دستورالعملهای سازمان هواپیمایی كشوری در ایام ویژه نوروز.
انجام هماهنگی لازم با پلیس فرودگاه، سپاه حفاظت هواپیمایی ،گمرگ، گذرنامه به منظور تامین نیروی انسانی لازم و بررسی و بازبینی تجهیزات بازرسی نظیر ایكسری، گیتوی و دوربینهای مدار بسته و برقراری نظم و امنیت و تسهیل امور مسافران.
انجام هماهنگیهای لازم با بانكهای مستقر در فرودگاه، اورژانس، تاكسیرانی برای آمادگی لازم به منظور پاسخگویی به تقاضای مسافران، برقراری نظم و امنیت و روانسازی ترافیك داخل فرودگاهها و ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران نوروزی.
انجام هماهنگی لازم با مسئولان پلیس راهور به منظور پیشبینی و تمهید موارد ترافیكی.
انجام هماهنگی لازم با ادارهكل گردشگری و میراث فرهنگی استان به منظور چگونگی اطلاعرسانی مناسب در مورد اماكن تاریخی،گردشگری، هتلها و سایر اطلاعات مورد نیاز مسافران نوروزی.
انجام اقدامات لازم به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال در ارائه سرویسهای هوانوردی و فرودگاهی
گستراندن سفره هفت سین در ترمینال و اجرای مراسم آئینی در لحظه تحویل سال مطابق با آداب، رسوم و فرهنگ آن استان به همراه خوشآمدگویی و تبریك سال نو به مسافران از طریق سامانه پیامكی و اهدای گل و شیرینی به مسافران.
تعیین مناسبتها در ایام عید و برنامهریزی به تناسب آن روز.
ایجاد برنامههای شاد فرهنگی و ورزشی برای كودكان و نوجوانان
در ایام تعطیلات نوروز، حضور مدیر یا معاون فرودگاه به عنوان جانشین در محل خدمت الزامی است
براساس این دستورالعمل ستاد خدمترسانی ویژه نوروز ۹۶ در فرودگاه با مسئولیت مدیركل یا مدیر فرودگاه و با حضور همه واحدهای ذیربط تشکیل شود.
برنامهریزی و تلاش موثر به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و استفاده بهینه از فرصت مناسب سفرهای نوروزی برای افزایش پروازها٬ تكمیل و بهروزرسانی پرتال نوروزی فرودگاه٬ استخراج، پردازش و اعلام آمار و اطلاعات روزانه نشست و برخاست٬ انجام هماهنگی لازم برای تهیه لیست كشیك نوروزی٬ معرفی مسئولان FIDS، ثبت آمار و نظارت بر قیمتها٬ حضور جانشین مدیریت فرودگاه(كشیك) در ترمینال٬ ایجاد نظام پاسخگویی مناسب ۲۴ ساعته برای مسافران و راهاندازی سیستم «ازمن بپرس»٬ نظارت و كنترل ویژه بر نرخ فروش غرف، رستورانها، تاكسیرانی مطابق قرارداد و دستورالعمل دفتر بررسیهای اقتصادی و بازرگانی شركت٬ راهاندازی سیستم پیامكی (سامانه 10007069) به منظور نظرخواهی و اخذ پیشنهادهای مسافران، مستقبلین و مشایعین٬ اجرای طرح نظرخواهی از مسافرین بر اساس دستورالعمل مدیریت ارتقاء سطح كیفیت خدمات فرودگاهی( ASQ) از جمله مفاد این دستورالعمل است.
دیگر موارد این دستورالعمل به شرح ذیل است: زیباسازی و آراستگی ترمینالها، نمازخانهها، سرویسهای بهداشتی و اماكن و محلهای تردد مسافران
انجام اقدامات مناسب برای پاكسازی و زیباسازی محاوط فرودگاهی و بررسی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به فرودگاه و رسیدگی به وضعیت روشنایی، جداول، رنگآمیزی، تابلوهای راهنمای مسافران و فضای سبز و گلكاریها.
بررسی، سرویس و نظارت بر سیستمهای تاسیسات، گرمایش و سرمایش، صوت و تصویر، روشنایی، تابلوهای راهنمای مسافران، صندلیها، تسمه نقاله، چرخهای دستی حمل بار، آسانسورها، پله برقی، ایربریج، كانترها، ایكسری، گیتوی، درهای اتوماتیك، خودپردازها، تلفنهای عمومی، آبسردکنها، غرف بستهبندی و....
بررسی و كنترل وضعیت پاركینگهای روباز و مسقف و بررسی سیستمهای ایمنی و آتشنشانی و علایم هشداردهنده.
آمادهسازی مهمانسراهای فرودگاه برای پذیرایی مناسب از مهمانها.
هماهنگی لازم با مسئولان شركتهای هواپیمایی و هندلینگكنندهها به منظور برنامهریزی برای برقراری پروازهای فوق العاده، جلوگیری از تاخیر پروازها و همچنین تاكید بر حضور نماینده شركتهای هواپیمایی در ترمینالها برای پاسخگویی لازم و به موقع در موارد تاخیر و مشكلات احتمالی، ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و رعایت دستورالعملهای سازمان هواپیمایی كشوری در ایام ویژه نوروز.
انجام هماهنگی لازم با پلیس فرودگاه، سپاه حفاظت هواپیمایی ،گمرگ، گذرنامه به منظور تامین نیروی انسانی لازم و بررسی و بازبینی تجهیزات بازرسی نظیر ایكسری، گیتوی و دوربینهای مدار بسته و برقراری نظم و امنیت و تسهیل امور مسافران.
انجام هماهنگیهای لازم با بانكهای مستقر در فرودگاه، اورژانس، تاكسیرانی برای آمادگی لازم به منظور پاسخگویی به تقاضای مسافران، برقراری نظم و امنیت و روانسازی ترافیك داخل فرودگاهها و ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران نوروزی.
انجام هماهنگی لازم با مسئولان پلیس راهور به منظور پیشبینی و تمهید موارد ترافیكی.
انجام هماهنگی لازم با ادارهكل گردشگری و میراث فرهنگی استان به منظور چگونگی اطلاعرسانی مناسب در مورد اماكن تاریخی،گردشگری، هتلها و سایر اطلاعات مورد نیاز مسافران نوروزی.
انجام اقدامات لازم به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال در ارائه سرویسهای هوانوردی و فرودگاهی
گستراندن سفره هفت سین در ترمینال و اجرای مراسم آئینی در لحظه تحویل سال مطابق با آداب، رسوم و فرهنگ آن استان به همراه خوشآمدگویی و تبریك سال نو به مسافران از طریق سامانه پیامكی و اهدای گل و شیرینی به مسافران.
تعیین مناسبتها در ایام عید و برنامهریزی به تناسب آن روز.
ایجاد برنامههای شاد فرهنگی و ورزشی برای كودكان و نوجوانان
در ایام تعطیلات نوروز، حضور مدیر یا معاون فرودگاه به عنوان جانشین در محل خدمت الزامی است
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.