نظرهای کاربران بر خبرها
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۲
متن  خبر
◄ ورود اولین هواپیمای نو به کشور و حرف و حدیث‌هایش!
تین‌نیوز| وزیر راه و شهرسازی سابق از جشن تحویل اولین فروند هواپیمای ایرباس به هما به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، 17 بهمن و در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی که در قم برگزار شد وزیر راه و شهرسازی سابق طی سخنرانی ابراز داشت: خرید یک هواپیما این همه ذوق ندارد که برای افتتاح آن وزیر و برخی دیگر از افرادی که در جایگاه قانون‌گذاری کشور هستند شرکت کنند.

نیکزاد با بیان اینکه دولت قبل کشور را با ۱۱۴ هواپیما تحویل گرفت و با ۲۲۴ هواپیما تحویل داد، افزود: خرید یک هواپیما این همه ذوق ندارد که برای افتتاح آن وزیر و برخی دیگر از افرادی که در جایگاه قانون گذاری کشور هستند شرکت کنند؛ ما با نوسازی ناوگان حمل و نقل مخالف نیستیم اما بر طبق نظر کارشناسان و برخی مسئولان اولویت با ناوگان ریلی است.

ظاهرا دلواپسان هم‌چنان دلواپسند؛ جشن ورود اولین هواپیمای برجامی به حدی از سوی مخالفان دولت به چالش کشیده شده است که آن را ذوق‌زدگی دولتی‌ها خواندند.

این جشن در حالی برای منتقدان دولت شر‌م‌آور توصیف شد که دو روز گذشته شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا ورود اولین ایرباس A350-900 از مجموع 25 فروند خود را با حضور مقامات کشوری جشن گرفت.

اما سوال اینجاست که شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا به عنوان پرچم‌دار آلمان و در عین حال یکی از بزرگترین و معتبرترین ایرلاین‌های جهان از خرید هواپیمای جدید خود ذوق‌زده شده است؟

تمام شرکت‌های هواپیمایی در جهان برای ورود اولین هواپیمای سفارشی خود مراسم استقبالی ترتیب می‌دهند و این موضوع مختص شرکت هواپیما هما نبوده است.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ کاربران نظرات و پیام‌های بسیاری ارسال کردند که بخشی از آنها را در ادامه می‌خوانید.

یکی از کاربران در پیام خود آورده است: اول این‌که آن هواپیما ایرباس 350 چون نسل جدید هواپیماهای ایرباس بوده، برایش جشن گرفتند!
دوم این‌که، آن مسئولانی که در جشن لوفت هانزا بودند، وزیر بودند؟
سوم این‌که، نتیجه این خوشحالی این بود که تهدید شدیم!
چهارم این‌که، تا کی رهبر بگوید منتقدان را مسخره نکنید؟

کابر دیگری در پاسخ به این پیام نوشته است:
۱. شما می‌دانی وزیر حمل‌ونقل آلمان نبوده؟
۲. A321 neo هواپیمای قدیمی محسوب می‌شود؟
۳. منتقدان دولت قبل را ....، حالا آفرین به این دولت که فقط مسخره‌شان می‌کند.
زیاد دلواپس نباشید، شما می‌توانید با ایران ۱۴۱ به سفرهای استانی تشریف ببرید.

یک کاربر دیگر هم در پاسخ آورده است: اول این‌که دولت قبل نسبت به این دولت و دولت اصلاحات خیلی {...} با منتقدان برخورد کرد، حتی خود اصلاحاتی‌ها هم معترف‌اند!
دوم این‌که ایران ۱۴۱ که از حرف فراتر نرفت، چون دولت ۲۰ میلیون دلار نداشت و نداد که موتورهای ایران۱۴۰ عوض شود!
سوم این‌که، اگه وزیر در مراسم بود حتما می‌گفتند!
چهارم این‌که، ایرباس نیو نبود تا آنجایی که من می‌دانم و حتی اگر نیو هم باشد نسبت به ۳۵۰ جدید، جدید نیست!

کابر دیگری هم نوشته است: دلواپسان از نوسازی ناوگان نگران نیستند! از انجام دادن کار خوب به بدترین شیوه و خوشحالی حقارت بارش، ناراحت‌اند!

یکی از کاربران نیز در پاسخ به این پیام عنوان کرده است: دلواپس‌ها نگرانی بهتر از این‌ها می‌توانند داشته باشند.
دکل نفتی، ایران ۱۴۱، اختلاس، مدیران دو تابعیتی و کلی مسائل دیگر که ما هم در دولت قبل نگرانش بودیم.
خوشحالی دولت از ورود اولین هواپیمای نو بعد از ۴۰ سال نگرانی ندارد.{..............}

کاربر دیگری در پاسخ عنوان کرده است: اصلا می‌دانی دکل نفتی چه بود؟
یک خرید ایران که به‌خاطر تحریم‌ها تحویل نشد! صد در صد در دولت سازندگی و اصلاحات هم هزاران مورد مشابهش بود!
ایران ۱۴۱ هم که فقط روی کاغذ بود و طرح تعویض موتور ایران۱۴۰ مطرح بود که بودجه‌اش تامین نشد!
دولت 20 میلیون دلار نداد که کارخانه ۵۰۰۰ نفری هسا، مشغول کار بشود اما یک میلیارد فقط به ایرباس نقدا پیش پرداخت داد!
 
یک کاربر هم در پیام خود خطاب به وزیر سابق آورده است: آقای نیکزاد، شما که این‌قدر به ریل ارادت داشتید با آن همه پول نفت در مدت 8 سال چند متر ریل کشیدید؟

در پاسخ به این پرسش هم یکی از کاربران نوشته است: ریل به خاطر آلیاژ خاصی که دارد، مثل هواپیما تحریم بوده! (حداقل تحریم بانکی، بودیم)
حالا بعد از یکسال، دولت چقدر از فرصت برجام برای ریل استفاده کرد؟
کد خبر : 120946
برچسب ها : ایرباس، هما، خرید هواپیما
ارسال نظر

نظرسنجی
آيا از اطلاعات مركز مديريت راههاي كشور www.141.ir در هنگام سفر استفاده مي كنيد؟
 
 
 
 
 
تین نیوز اولین فعالت خود را در حوزه خبری آغاز کرده و در طول هشت سال، بیش از دويست و هفتاد هزار خبر و مطلب را با رویکرد تحلیلی و نقادانه منتشر کرده است این شبکه خبری، از طریق تعامل سازنده با نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی حوزه حمل و نقل، رسانه ها و منابع خبری ، در حال حاضر جزو رتبه های برتر در بین رسانه های الکترونیک تخصصی در ایران است.
تلفن : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۹
نمابر : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۵
آدرس: تهران خیابان اشرفی اصفهانی، بالاتر از میدان پونک، کوچه بهارک، پلاک 9
عمومی زیربنایی جاده‌ای ريلی هوایی دريایی شهری خودرو حوادث رسانه‌‌ها سایر استان‌ها وبلاگ ها English