| کد خبر: 121333 |

کاهش ۴ هزار نفری تلفات تصادفات جاده‌ای در دولت یازدهم

تین‌نیوز| انجمن شرکت‌های راهسازی ایران با صدور بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس خواستار عدم استیضاح وزیر راه و شهرسازی شدند و اعلام کردند: عمر دولت محترم سه ماه بیشتر نمانده و احتمالا عدم حضور وزیر در وزارتخانه مشکلات را صد چندان می‌کند.
 
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نامه انجمن شرکت‌های راهسازی به نمایندگان مجلس آمده است: «برای پرهیز از ایجاد چالش در برنامه ها و پروژه های در دست اجرای زیرساختی توسعه کشور در این مقطع خاص و حساس رای به ابقای وزیر محترم راه و شهرسازی دهید.»

مشروح این بیانیه به نقل از ایلنا به این شرح است:
آنچه مرقوم می‌شود برمبنای ۵۰ سال تجربه در امر راه و  راه‌سازی کشور است و در راستای منافع ملی کشور تقدیم می شود:
مشکلات راهسازی کشور از زمانی شروع شد که وزارت راه و ترابری را که بزرگ ترین نهاد اجرایی کشور بود، بدون توجه به ابعاد تخصصی و تجربی راهسازی و مسکن براساس مصوبه مجلس دوره هشتم، با وزارت مسکن و شهرسازی، ادغام شد که این انجمن و متخصصین دلسوز کشور همان زمان مراتب نگرانی خود را از این مصوبه که در آینده مشکلاتی را به وجود می آورد، اعلام داشتند.
هر چند وظیفه نظارتی کلیه امور مطابق فرمایش حضورت امام خمینی (ره) که فرمودند: «مجلس در راس امور است» با آن بزرگان است اما جسارتا یادآور می شویم: انتظارات هم باید متناسب با امکانات باشد.

در حال حاضر که ایران عزیز ما با داشتن دو هزار ۵۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۶ هزار کیلومتر بزرگراه، ۳۵ هزار کیلومتر راه اصلی، ۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی و ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی،۱۱ هزار کیلومتر راه آهن، ۷۰ فرودگاه و تعدادی اسکله و بنادر در مقایسه های بین المللی سرافراز است.

ارزش زیرساخت های کشور به استثنا راه آهن، فرودگاه ها و بنادر بالغ بر ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که با توجه به استانداردهای مطلوب جهانی ۴ درصد و حتی در حد استانداردهای متوسط جهانی ۱.۵ درصد ارزش روز آن، یعنی برابر ۱۲ هزار میلیارد تومان برای نگهداری از سرمایه های ملی زیرساختی توسعه در سال ۹۵ بودجه نیاز بود اما متاسفانه کل بودجه پیش بینی شده بریا دو وزارت ادغام شده در سال ۹۵ تنها ۸ هزار میلیارد تومان و سهم نگهداری کلیه راه های کشور خدود ۳ هزار میلیارد تومان است که تا امروز کمتر از ۱۰ درصد بودجه پیش بینی شده تخصیص یافته است.

مسئولین محترم وزارت راه و شهرسازی در سایه حمایت‌های دولت خدمت گذار از بخش خصوصی توانستند با کمک مصوبه های آن مجلس محترم در انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی مطالبات معوقه پیمانکاران مربوطه را از دولت قبل به ارث برای دولت فعلی باقیمانده بود، سر و سامان دهند.

متاسفانه علیرغم اتمام پیش‌بینی‌های ایمنی، حوادث تاسف بار و تاثر انگیز یلی که به ندرت صورتی می گیرد و در همه کشورها حتی آمریکا، اروپا و هند مشابه حادثه غم‌انگیز تصادف سمنان اتفاق می‌افتد.

در ایران مسئول مستقیم مربوطه ضمن عذرخواهی  ملت شریف ایران برای مسئولیت بزرگ عدم اثرگذاری در بررسی های کمیسیون مربوطه از سمت خود استعفا داد هر چند پایان بررسی ها نشان داد، مقصر حادثه او نبود.

علی رغم همه مشکلات در مورد ایمنی راه ها در ۴ سال گذشته کشته های تصادف راهها به علت توجه به ایمنی حدود۴۰۰۰ نفر تقلیل یافته است.

با توجه تجربه ثابت شده تغییر وزیر راه و شهرسازی بر مشکلات این وزارتخانه مهم و تاثیر گذار افزوده است. ضمن آنکه عمر دولت محترم سه ماه بیشتر نمانده و احتمالا عدم حضور وزیر در وزارتخانه مشکلات را صد چندان می‌کند.

با توجه به مراتب فوق استدعا می شود، برای پرهیز از ایجاد چالش در برنامه ها و پروژه های در دست اجرای زیرساختی توسعه کشور در این مقطع خاص و حساس رای به ابقای وزیر مخترم راه و شهرسازی عنایت فرمایید.


 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.