| کد خبر: 121873 |

مسیر خیابان زند تا فردا به روی عابرین پیاده باز می‌شود

تین‌نیوز|  مسیر خیابان زند باریک از فردا به روی عابرین پیاده بازگشایی می شود.

مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز در محل فرونشست خيابان زند باريك در محل ساخت ايستگاه مترو بازار با اعلام اين مطلب گفت: علت اصلي اين حادثه حجم بالاي بارندگي در جمعه شب بود كه با توجه به اين كه لوله مربوط به انتقال آب هاي سطحي توان عبور اين حجم آب را نداشت دچار شكستگي شد و با توجه به حجم بالاي آب ورودي به درون سازه تونل قطار شهري نيز نفوذ كرد.

اسد ا... حاج زماني با اشاره به اتفاقي مشابه در شكستگي لوله هاي جمع آوري آب سطحي در كمي بالاتر از اين مسير در يكي دو ماه قبل افزود: پس از نفوذ آب بخشي از خيابان در قسمت بالاي تونل نشست كرد اما با توجه به سازه مقاوم تونل هيچ مشكلي براي خود تونل ايجاد نشده و تنها مشكل ما جمع شدن آب و گل و لاي درون تونل است كه آن هم به سرعت در حال تخليه است.

وي اضافه كرد: هم اكنون كار بتن ريزي در حال انجام است و روز يكشنبه و دوشنبه (امروز) عمليات آسفالت و تميز كردن خيابان انجام و از فردا سه شنبه نيز كسبه محل ميتوانند مغازههاي خود را باز كرده و مسير براي عبور و مرور عابرين پياده باز مي شود.

حاج زماني در خصوص زمان بازگشايي مسير بر روي اتومبيل ها نيز گفت: درباره عبور خودروها بايد ابتدا بررسي هاي لازم در خصوص استحكام مسير انجام و ظرف يكي دو روز آينده زمان عبور اتومبيلها را از اين محور اعلام خواهيم كرد.
وي با اعلام برخي از موارد از جمله نامرغوب بودن خاك اين محور در بروز اين مشكلات گفت: زماني كه در گذشته اين خيابان ايجاد شده است كل مسير كه خانه هاي قديمي بوده تخريب شده و به نظر ميرسد كه بخش اعظمي از خاك زير خيابان زند در گذشته از نخاله ساختمان هايي كه در مسير اين پروژه قرار داشته و خراب شده اند شکل گرفته و اين خاك مناسبي براي زيرسازي خيابان نيست و شايد يكي از دلايل اين اتفاق نيز همين امر باشد.

حاج زماني در خصوص احتمال ايجاد چنين موردي در آينده نيز گفت: ما در خط يك قطار شهري 5/24 كيلومتر مسير تونل داريم و تاكنون هيچ گونه مشكلي در طول بارندگيها نداشتيم جز آن كه آبراهي به درون تونل ها پيدا كند مانند آن چه در خط 4 مترو تهران رخ داد و آب از يك مسير به درون تونلهاي آن راه پيدا كرده بود البته در اين زمينه نيز ما تمهيدات لازم را براي جلوگيري از ورود آب به تونل هاي قطار شهري انديشيده ايم.

حاج زماني با اشاره به ايجاد تجهيزات تخليه آب در تونلهاي قطار شهري گفت: در حال حاضر نيز ما هر10 روز يك بار كل كف تونلهاي قطار شهري كه در حال بهره برداري است را شست و شو می كنيم و آب حاصل از شست و شو نيز وارد مخازن جمع آوري آب ايستگاه هاي ما شده و سپس به خارج از ايستگاه و شبكه جمع آوري آب هاي سطحي هدايت ميشود كه هيچ مشكلي در اين زمينه نداريم.

وي در خصوص زمان بهره برداري فاز دوم خط قطار شهري گفت: در حال حاضر ايستگاه زند در حال تكميل است و با تكميل آن تا پايان سال و يا ابتداي سال آينده ميتوانيم با بهرهبرداري از اين ايستگاه 3 كيلومتر ديگر از اين خط در حد فاصل ميدان نمازي تا ايستگاه زند را نيز به بهره برداري برسانيم.

حاج زماني در خصوص بهره برداري از مابقي ايستگاههاي خط يك نيز گفت:پيش از اين نيز اعلام كرده ايم كه براي بهره برداري حداقل از ايستگاه خط يك مترو به 250 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم كه اين اعتبار هنوز تخصيص نيافته است اين در حالي است كه براي تكميل كل خط يك به 600 ميليارد توماننيازمنديم.

وي درباره اعتبارات سال آينده مترو شيراز نيز گفت: بودجه سال آينده مترو 80 ميليارد تومان پيش بيني شده است كه احتمال افزايش آن نيز وجود دارد.
گفتني است در پي بارندگيهاي چند روز اخیر بخشي از خيابان زند باريك در محل اجراي پروژه ايستگاه مترو بازار دچار نشست شد كه در پي اين حادثه اين خيابان از حدفاصل ورودي تونل زند تا ابتداي خيابان دروازه سعدي بسته شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.