| کد خبر: 121945 |

◄ کارکرد اجتماعی راه‌آهن

تین‌نیوز| سخنگوی دولت گفت: راه‌آهن همدان - تهران تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
محمدباقر نوبخت پنجشنبه ۳۰ دی در حاشیه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان همدان به میزبانی شهرستان اسدآباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: راه‌آهن همدان - تهران یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که باید تا پایان امسال یا حداکثر ابتدای سال آینده به بهره‌برداری رسد.

وی با اشاره به بازدید به عمل آمده از این پروژه در سفر یک‌روزه خود به استان همدان افزود: این پروژه نسبت به سفر ماه گذشته به استان ۴ کیلومتر پیشرفت داشته و ٨ کیلومتر از پروژه باقیمانده است.

نوبخت با بیان اینکه همکاران راه و شهرسازی با تمام توان در تلاش هستند ۱.۵ تا ٢ کیلومتر باقیمانده از ریل‌گذاری را انجام دهند، خاطرنشان کرد: با انجام این اقدام کار ریل‌گذاری به اتمام رسیده و امیدواریم در زمان مورد نظر شاهد عبور قطار از این ریل‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان‌های همسایه چون کرمانشاه و سنندج نیز در این راستا پروژه‌هایی دارند، عنوان کرد: بعد از همدان سفر بعدی به کردستان است تا به پروژه این استان نیز تسریع بخشیم همچنین راه‌آهن استان کرمانشاه نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: مرکزیت همدان از جهت راه‌های مواصلاتی این ظرفیت را ایجاد می‌کند تا به شبکه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی آن بیشتر توجه کرده و بپردازیم.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یک کاربر پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کابر در پیام خود آورده است: درست است که راه‌آهن کردستان از نظر اقتصادی به‌دلیل نبود صنایع بزرگ که حمل‌ونقل باری آن‌را تضمین کند به صرفه نیست. اما کارکرد مهم این راه‌آهن ایجاد دوستی و مودت و ارتباط بیشتر کردستان با مناطق دیگر ایران هست که امنیت می‌آورد و نقشه استکبار و ارتجاع منطقه مثل سعودی‌ها و اسراییل در نا امن کردن آنجا نقش بر آب خواهد شد.

وی در ادامه افزوده است: به طور مثال می‌گویم آذری‌ها یا ترکان ایران از قدیم به‌واسطه وجود جاده و راه‌آهن  نسبت به مناطق کردنشین (البته در برخی مناطق آذری مثل استان اردبیل هم راه ارتباطی سخت هست) ارتباط گسترده‌تری با پایتخت داشتند. به‌واسطه همین‌ راه‌های ارتباطی رفت‌و‌آمدشان با پایتخت زیاد بوده در نتیجه این رفت‌و‌آمدها خود دوستی و امنیت آورده و حتی این رفت‌و‌آمدها باعث ایجاد فرهنگ مشترک شده است.

این کابر در ادامه تاکید کرده است: بنابراین راه‌آهن ورای کارکرد اقتصادی کارکرد اجتماعی بالایی نیز دارد. مطمئنا با ایجاد ارتباط بیشتر بین مناطق کردنشین و مرکز ایران و افزایش رفت‌و‌آمدها بهبود اقتصادی و تسامح فرهنگی شکل خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرده است: باید با بهبود زیرساخت‌های ارتباطی بین تمام مناطق ایران، هم افزایش امنیت و دوستی فرهنگی را تقویت کرد و هم شاهد رشد متوازن کلیه مناطق ایران بود. راه‌آهن می‌تواند این نقش را ایفا کند اگر به آن توجه شود. تا ظرفیت همه مناطق ایران به منصه ظهور برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    همین تحلیل های غیر علمی بوده که راه آهن رو بدبخت کرده از اول هم گسترش راه آهن با همین جنس دغدغه های غیر اقتصادی بوده که باعثشده بهره وری شبکه ریلیمون خنده دار باشه!