| کد خبر: 122217 |

پیشنهاد روسیه به ایران برای خرید هواپیما

تین‌نیوز| روسیه فروش هواپیمای سوپرجت 100 و ساخت مشترک ایلیوشین را به ایران پیشنهاد کرد.
 
به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر خبر دریافتی، آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در بازگشت از تهران از تصمیم جمهوری اسلامی برای خرید 12 فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت-100 خبر داد و همچنین پیشنهاد تولید مشترک ایلیوشین 114 با ایران را مطرح کرد.

وزیر انرژی روسیه امروز گفت: طرف ایرانی تایید کرده است که قصد دارد در آینده نزدیک 12 فروند هواپیمای سوخو سوپر جت-100 خریداری کند.
نوواک در ادامه افزود: روسیه علاقه مند به راه اندازی خط تولید قطعات و تجهیزات هواپیماهای روسی در ایران است.

وی بیان کرد: اگر پیشنهاد طرف ایرانی را دریافت کنیم آماده بررسی آن هستیم.
این در حالی است که وزیر انرژی روسیه تولید مشترک هواپیمای نوسازی شده ایلیوشین-114 را به طرف ایرانی پیشنهاد کرده است.
وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: شرکت های روسی با شرکای ایرانی برای تنظیم پیشنهادها و توافق های معین همکاری می کنند.

شرکت هواپیماسازی مسافری سوخو به تازگی با ابراز آمادگی دوباره برای فروش هواپیماهای مسافری فوق مدرن سوپرجت 100 به ایران، اعلام کرد: در صورت عقد قرارداد فروش هواپیما، امکان ورود طرف های ایرانی در برنامه ساخت این هواپیما بررسی می شود.

«ایلیا تاراسنکو» رییس شرکت هواپیماسازی مسافری سوخو پیش از این گفته بود: با رفع تحریم های ضد ایرانی امکان تحویل حدود 100 فروند سوپر جت یکصد نفره به ایران بررسی خواهد شد.

وی گفت: در ایران علاقه مندی زیادی به خرید این هواپیما وجود دارد که امکان فروش آن را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم با شرکت های هوایی ایرانی در این زمینه همکاری کنیم، زیرا پیش تر در این باره رایزنی های صورت گرفته و هنوز هم ادامه دارد.

این شرکت شهریور ماه گذشته نیز در جریان برگزاری نمایشگاه هوا فضای ماکس 2015 مسکو و مذاکره با مقامات ایرانی برای برنامه ریزی فروش این هواپیماها به ایران پس از تحریم های ضد ایرانی اعلام آمادگی کرده بود.

سوخوی سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین هواپیما توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شوند و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.

این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور، های فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. هستند.

براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمامی فرودگاه های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف 6 پرواز در روز فعالیت کند.

روسیه از هفت سال پیش به بهره برداری از این نوع هواپیما می پردازد و تا کنون سفارش ساخت 197 فروند سوخوسوپرجت-100 داده شده که 49 فروند آن ساخته شده و در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهای مختلف قرار گرفته است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    ایلوشین ۱۱۴ هواپیمای بدی نیست اما اون ۱۰۰ فروند سوخو ۱۰۰ یگباید داخل ایران مونتاژ بشه! اونم با انتقال فناوری!

  • Irani @ gmail. com 0 1

    عزیزان، برای جلوگیری از اتلاف سرمایه و کلاهبرداری بین المللی، پیشنهاد روس ها برای تولید مشترک ایلیوشین را به بایگانی بسپارید و سوخوی ۱۰۰ را حواله دهید به کشورهای افریقائی بدبخت و ایرلاین های روسی ۰ ایران هیچ نیازی به سوخوی ۱۰۰ با موتور روسی و قطعات با آلیاژ نامناسب کوتاه عمر ندارد۰عزیزان بی عقلی نکنید که مصیبت بار خواهد بود۰

    • 1 0

      اولا شما متخصصی؟؟ دوما، اتفاقا مونتاژ سوخو۱۰۰ بسیار لازم هست! سوما، سوخو۱۰۰ هواپیمای خوبی هست! ایلوشین هم خوب هست اما نیازی به مونتاژاش در داخل نیست، چون یک عقب گرد میشه برای ایران! بجای ایلوشین بهتره موتور های ایران۱۴۰ عوض بشه!