عابدزاده مطرحکرد:
◄ ساختار حملونقل هوایی باید با نگاه ملی مورد عنایت قرارگیرد
تیننیوز| رئیس سازمان هواپیماییكشوری، با بیان اینکه میزان جابهجایی شركتهای هواپیمایی و فرودگاهی باید در طول ۱۲ تا ۱۳ سال آینده به ۵۶ تا ۶۰ میلیون مسافر برسد، از شركتهای هواپیماییخواست تا به سمت سیستمی شدن حركت كنند و گفت: این امر كیفیت خدمات و كاهش هزینهها، ارتقا توانمندی شركتهای هواپیمایی و فرودگاهی و همچنین نظارت سازمان هواپیماییكشوری را در پیخواهد داشت.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی سازمان هواپیمایی كشوری، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی كشوری در گردهمایی انجمن شركتهای هواپیمایی كه به مناسبت سالروز تاسیس این انجمن شركتهای هواپیمایی تشكیل شده بود، اظهارداشت: درحال حاضر انجمن در برنامهریزیها و سیاستگذاریهای مجلس و دولت نقش مهمی ایفا میكند و حضور پررنگ دارد و این امر بیانگر تاثیرگذاری انجمن در بخشهای مختلف صنعت حملونقل هوایی است برهمین اساس بخش حاكمیتی از انجمن توقع دارد با یك برنامهریزی درست و دقیقتر و با قوت هرچه تمامتر این مسیر را ادامه دهد.
وی افزود: درطول سالهای گذشته دولت به سمتی پیش رفته كه روز به روز مسئولیتش در برابر مردم بیشتر شده، هزینههای جاری افزایش یافته و لذا نیاز به افزایش سرمایهگذاری در این بخش داریم.
عابدزاده با بیان اینكه چنانچه به سرمایههای ملی متكی نباشیم امكان ندارد حركتهای اقتصاد كشور را با موفقیت به پیش ببریم، افزود: ساختار حملونقل هوایی باید با نگاه ملی مورد عنایت قرارگیرد چرا كه حملونقل هوایی پیش نیاز بیچون و چرای توسعه كشور است.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری از دست اندركاران صنعت حملونقل هوایی خواستار شد: ساختار اقتصادی حاكم بر اقتصادی حملونقل هوایی را به اقتصاد ملی تبدیل كنیم.
وی افزود: ظرف سالهای گذشته زیرساختهای این حركت ایجاد شده و صنعت حملونقل هوایی تنها بخشی از شقوق مختلف صنعت حملونقل است كه از این ظرفیت برخوردار بوده و براساس اقتصاد ملی اداره میشود.
عابدزاده تصریح كرد: از این ظرفیت كه زیرساخت آن آماده است بهرهبرداری كنیم و در این مسیر انجمن میتواند از این موقعیت بهره برداری مناسب داشته باشد.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه انجمن با درایت خاص كمك كند تا سرمایههای دولتی به حوزه ملی منتقل شود، افزود: آزادسازی نقطه عطف صنعت بود كه فضا را برای ما ایجاد كرده از این فرصت به وجود آمده باید به نحو احسن و با برنامه و الزامات خودش به نفع مردم استفاده شود.
وی یادآورشد: ما باید به گونهای عمل كنیم كه مسائل كوچك و بی ارزش، جای كارهای بزرگ و اساسی و زیربنایی را نگیرد و به حركتی كه میتواند آینده حملونقل هوایی را رقم بزند و حركت رو به توسعه صنعت را با كندی و یا متوقف كند، مواجه نشویم.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری اظهارامیدواری كرد: اگر به مصوبات بخش هوایی سی سال اخیر مجلس نگاه كنیم تحولات و حركت رو به جلوی صنعت با این حمایتها به درستی قابل درك است.
وی با بیان اینكه حملونقل هوایی به سمت مدلهای روز دنیا نزدیكتر شده است، گفت: امروز دولت به سازمان اجازه داده كه به صورت درآمد خاص اداره شود تا مشكل بودجهای نداشته باشد.
عابدزاده اذعان كرد: این امر نشان میدهد كه مجموعه دولت و مجلس برای ما بهترین فرصت است كه بتوان از این شرایط استفاده و بهرهبرداری درست و با برنامه داشته باشیم.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری یادآورشد: لازم است انجمن روی اقتصاد ملی كار كند و برنامههایش را بر مبنای اقتصاد ملی استوار كند كه این خود نیاز به الگوی جدیدی دارد. ما باید حركت مان را در بستر استاندارد استوار كنیم تغییرات اساسی در سازمان ایجاد و بازتاب آن در شركتهای هواپیمایی و فرودگاهی نمایان شود.
وی با بیان اینكه ظرفیت هوایی ما خیلی بالاست به آمار منتشر شده توسط ایكائو اشاره كرد و افزود: براساس آماری كه توسط ایكائو منتشر شده در سال ۲۰۱۵ در حدود ۱۰ میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم در حملونقل هوایی ایجاد شده است.
عابدزاده تصریح كرد: همچنین درطول سال مذكور ۷۱۸ میلیارد دلار درآمد خالص تجارت حملونقل هوایی بوده كه ۳.۵ درصد GDP كل جهان را تشكیل میدهد و چنانچه این رقم را به درآمد تبدیل كنیم ۲.۷ تریلیون دلار درآمد مستقیم و غیر مستقیم هوایی دنیا را شامل شده كه نقش اساسی در اقتصاد دنیا داشته است.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری ادامه داد: در منقطه رشد حمل و نقل هوایی در سال ۲۰۳۰ به دو برابر افزایش مییابد اگر چه رشد ۶.۴ درصد در دنیا پیش بینی شده است اما گفته میشود این رشد در منقطه خاورمیانه تا سال ۲۰۳۰ بیش از ده درصد خواهد بود.
وی افزود: براین اساس چنانچه بخواهیم به سهم دو برابری در زمان یاد شده دست پیدا كنیم میزان جابهجایی شركتهای هواپیمایی و فرودگاهی باید در طول ۱۲ تا ۱۳ سال آینده به ۵۶ تا ۶۰ میلیون مسافر برسد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.