| کد خبر: 122718 |

◄ پل خلیج‌فارس و اتصال قشم به آسیای میانه

تین­‌نیوز| معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با تین­‌نیوز به پل ارتباطی جزیره قشم به بندرعباس اشاره و تاکید کرد: ما قشم را به عنوان یک بندر آزاد داشتیم. پس چرا باید به قشم پل بزنیم؟ این یک اشتباه بزرگ تاریخی است. هم قشم را از هویت می‌اندازیم و از هر نظر حساب کنید به ضرر منطقه آزاد قشم است. وصل کردن این جزیره با جاده به سرزمین مادر اصلا به نفع قشم و کشور نیست.

 محمود صفارزاده با اشاره به طولانی شدن پروژه ساخت این پل گفت: ما قصد ساخت این پل را داریم در حالی که با همین سیستم فعلی این کار انجام می­‌شود. ما چرا باید حجمی از ترافیک را به آنجا بکشانیم. آن هم پلی که قابلیت خورندگی بالایی دارد. 20 سال است داریم این پل را می‌‌سازیم و ممکن است 20 سال دیگر هم تمام نشود و احتمالا تا پروژه تمام شود عمر مفید آن هم تمام شده باشد. خب این چه کاری است؟ در حالی که یک سیستم پاک حمل و نقل دریایی ارزان و سازگار با محیط زیست هم داریم.

صفارزاده همچنین از خشکسالی و کم­ آبی نیز سخن به میان آورد و تاکید کرد: در شرایطی که مرکز ایران با تمرکز جمعیتی بالا پدیده کم­ آبی مواجه است، باید در سطح کلان اقداماتی کنیم که توسعه ما دریامحور باشد و مردم و اشتغال و کار را به سمت سواحل بکشانیم.  وقتی این اتفاق افتاد، جمعیت زیاد می­‌شود و آن‌وقت ارزش سرمایه­‌گذاری بیشتری هم خواهد داشت.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کابر در پیام خود عنوان کرده است: اتصال جزیره قشم به بندرعباس و اتصال به خط ریل سراسری جزیره قشم را متحول خواهد کرد و توانایی اقتصادی این جزیره استراتژیک کشور را افزایش داده و به‌راحتی می‌تواند با بنادر مهم کشورهای عربی از جمله جبل علی و شارجه و فجیره و .... رقابت کند.

در ادامه پیام این کابر آمده است: جزیره قشم و استان هرمزگان در صورت وجود امکانات کافی از جمله اسکله‌های مناسب و تجهیزات بندری خوب و انصال بنادر به خطوط ریلی و جاده‌ای و مدیریت کارآمد می‌توانند درآمد سرشاری نصیب کشور عزیزمان کنند.

وی افزوده است: بنابراین بهتر است که مشکلات پروژه را برطرف کنیم تا هر چه زودتر این پل ساخته و نصب و مورد بهره‌برداری واقع شود.

این کابر تاکید کرده است: شک ندارم کشورهای عربی همسایه از تحقق این امر وحشت دارند چون با انصال قشم به ریل سراسری کشور در واقع قشم به کشورهای آسیای میانه هم متصل شده و تجار و بازرگانان از نظر اقتصادی و همچنین کاهش زمان حمل ونقل ترجیح می‌دهند که کالای خود را مستقیما در ضلع شمالی خلیج فارس که در اختیار کشورمان است ارسال نمایند‌.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • s _ naseryan @ yahoo. com 0 0

    با نظر کاربر موافقم.