نظرهای کاربران بر خبرها
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۷
متن  خبر
◄ مترو تهران آمل؛ طرحی بلندپروازانه!
تین‌نیوز| چندی پیش سیدحسین میرافضلی مدیرعامل پتروشیمی جم در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: « حدود ١٥ سال پیش قرار بود متروتهران- آمل راه‌اندازی شود و حتی شهردار وقت در حال تجهیز کارگاه برای ایستگاه اول آن در حوالی اُزگل تهران بود. این پروژه کمی بعد به فراموشی سپرده و صرفا به شعارها و اقدامات کوچک بی‌تأثیر بسنده شد. تنها اقدام مهم دراین‌باره، فراهم‌کردن مقدمات مترو تهران، پردیس- رودهن است؛ پروژه‌ای که اجرای آن جدای از مترو تهران- آمل، بسیار ضروری و فوری است.

نماینده مردم آمل نیز در سال‌های گذشته پیگیری کرده و بودجه اندکی برای زنده نگه‌داشتن یاد پروژه دریافت کرده‌ است. هزینه اجرای مترو آمل به تهران بین سه تا ٥٠‌ هزار‌میلیارد تومان خواهد بود. چنانچه سالانه ٢٠ ‌میلیون سفر رفت‌وبرگشتی از این مسیر انجام شود و کرایه هر سفر ٥٠‌ هزار تومان باشد، درآمد سالانه این خط سالانه‌ هزار میلیارد تومان خواهد بود و با لحاظ حاشیه سود آن، هزینه انجام‌شده در مدت ١٠ تا ١٢ سال بازخواهد گشت و به هر میزان که تعداد سفرها افزایش یابد، مدت بازگشت سرمایه کوتاه‌تر خواهد شد. چنانچه محل اسکان تعداد زیادی از خانواده‌های تهرانی سواحل زیبای شمال و محل کار آنها تهران شود، در آن صورت می‌توان انتظار داشت روزانه حدود ٥٠٠‌ هزار نفر در این مسیر تردد کنند که در آن صورت سرمایه‌گذاری انجام‌شده بسیار پرسود خواهد بود و سرمایه‌گذاری در مدت کمتر از پنج سال بازخواهد گشت.

در این پروژه تونل و پل‌های متعددی احداث خواهد شد. طول مسیر این مترو از تهران، رودهن، آبعلی و آمل حدود ١٥٠ کیلومتر است که بین ٢٠ تا ٣٠ کیلومتر آن تونل‌هایی در زیر کوه‌ها و پل‌های بزرگ است و برآورد هزینه اجرای این پروژه نیز بین یک تا ١,٥ میلیارد یورو است. این پروژه با شرایط زیر، اقتصادی و برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی جذاب خواهد بود.

١- کل منابع مالی پروژه از طریق منابع ارزی ارزان‌قیمت تأمین شود.
٢- دولت بازپرداخت وام ارز را تضمین کند و اطمینان دهد چنانچه درآمد سالانه پروژه از حد تفاهم‌شده کمتر شود، ما‌به‌التفاوت را به سرمایه‌گذار پرداخت کند.
٣- سالانه حداقل ١٠‌میلیون سفر رفت‌وبرگشت در این مسیر ریلی انجام شود.
٤- کرایه بین ٥٠ تا ٧٠‌ هزار تومان برای هر سفر لحاظ شود.
٥- پروژه به صورت EPCF و با حداقل دو سال دوره تنفس برای شروع بازپرداخت اصل و فرع وام و مدت پنج سال دوران بازپرداخت اصل و فرع وام تعیین شود.
در چنین شرایطی این پروژه ملی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی توجیه‌پذیر و سودآور خواهد بود و می‌تواند آنان را برای حضور فعال در این پروژه ترغیب کند. همچنین حین اجرای این پروژه عظیم، می‌توان ایستگاه‌های واقع در شهر‌های مسیر، از جمله رودهن، آبعلی و شهرهای دیگر را زودتر از موعد راه‌اندازی و از درآمد آن نیز در مسیر پیشبرد پروژه استفاده کرد...»


پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کابر در پیام خود آورده است: خودمان هم می‌دانیم لفظ به‌کار بردن مترو یک عوامفریبی است و به آن چه در این مسیر قرار است راه اندازی شود قطار می‌گویند، حال آقایان با چه توجیهی به آن مترو می‌گویند نمی‌دانم.

این کابر در ادامه آورده است: البته شهر آمل مورد توجه مسئولین نظام است که این مطلب قطعا مؤثر است هرچند این همه سرمایه‌گذاری برای آمل به صرفه نیست و مطمئنا شهرهای پرجمعیت شمال باید در اولویت باشند.

وی با بیان این که اولویت مهم باید راه آهن ساری - رشت باشد تا یک کریدور ترانزیتی به وجود آید، خاطرنشان کرده است:با این کریدور آسیای مرکزی به قفقاز و اروپا و ترکیه وصل می‌شود و این یعنی اتصال ریلی بین کشورهای دو طرف خزر که مطمئنا از طرح بلند پروازانه مترو به شهر کوچک آمل منطقی‌تر و دارای منفعت بیشتری است.
کد خبر : 123412
برچسب ها : مترو، راه‌آهن، قطار، تهران آمل
ارسال نظر

Irani@gmail.com ۱۳۹۵/۱۲/۱۵ پاسخ
این فکر از پایه غلط است۰ بجای مترو تهران ـ آمل ، بهتر است بفکر ایجاد سامانه قطار سریع السیر به شمال باشند ، آنهم از کوتاه ترین مسیر که کمترین تونل را داشته باشد و از لحاظ پشتیبانی در دوران بهره برداری قابل حمایت باشد۰مترو از میان کوه و آنهم به آمل هیچ توجیه فنی و اقتصادی ندارد۰برعکس بهسازی و استاندارد و هوشمند سازی جاده هراز توجیه دارد۰کمی با متخصصین راهسازی سوئیس،اطریش و فرانسه و اگر شد انگلیس مشورت کنید۰آنها تجربه دارند۰
۱۳۹۵/۱۲/۱۵ پاسخ
گفته مي شود اخيرا وزير محترم راه با لحاظ توضيحاتي مبني بر مناسب نبودن ساختن چنين پروژه اي به سازمان برنامه پيشنهاد كرده است كه هدف پروژه تغيير كند و بجاي پروژه فوق ايجاد يك خط ريلي سريع السير و برقي از تهران به مازندران مطالعه شود تا نقاط رودهن و لاريجان و آمل نقاط اجباري مسير نباشند.
۱۳۹۵/۱۲/۱۶ پاسخ
بابا مترو امل یه توهم هست .کدام کشور برای فاصله به این زیادی با این خرج مترو زده!!
توی طرح هم اینه .شاید پانصد هزار نفر روزانه بروند،نمیدونم بلیط پنجاه هزار تومان باشد ، اینا که نشدند دلیل ،صحبت سر خرج چند هزار میلیارد تومان هست شوخی نیست باید توجیهات کارشناسی داشته باشد نه روی حدسیات پول مملکت به فنا بدهیم . همین خرج های بی خود را انجام داده ایم که عقب مانده ایم ،
نکته بعدی مترو محدودیت سرعت دارد یعنی ریل سوم از 160 بالاتر نمیرود وقتی دولت سرمایه گذاری عظیم برای تونل سازی کند میاد سیستم قطار سریع السیر میزند حال امل برای این طرح هم توجیه ندارد .
نکته جالب بگم اسلامشهر با 2 میلیون نفر جمعیت با 8 کیلومتر فاصله و هموار بودن مترو نمیکشیم بعد برای امل که حداقل بیش از 170 کیلومتر فاصله دارد جالب مسیر کوهستانی و تونلی هست که مستلزم هزینه عظیم هست و جالب جمعیت بسیار کمی دارد .!!
یعنی بنظرتان عجیب نیست ! حال خودمان هم فکر کنیم همین آزادراه تهران شمال 20 سال طول کشید متروی امل هم تا افتتاح بشه اصلا فناوری مترو منسوخ شده شاید مثلا فناوری هایپر لوپ امد لذا کمی عاقلانه اندیشید کم به کشور با تصمیمات اشتباه ضربه زد

به اون مسئولان املی { ...}که پیگیر این طرح هستند نصیحت برادرانه دارم این طرح خودش برای شما خودکشی سیاسی هست و جز عداوت مردم و سایر مناطق کشور سودی ندارد الان طرح های عمرانی استان ها بخاطر چند ده میلیارد خوابیده راه اهن تهران مشهد برقی نشده وچند ده طرح ریلی دیگر .فردا که اعلام بودجه چند هزار میلیاردی متروی امل !!! کردید خود نمایندگان وزیر مربوطه استیضاح میکنند .

همانا دوست عزیزمان درست گفتند راه اهن ساری رشت که کریدور بین قفقاز و اسیای مرکزی ایجاد میکند عاقلانه ترانزیتی و درامد عظیم هست تا طرح های توهمی مثل مترو آمل، که در لفظ زیبا هستند.{..}

اگر میخواهید ببینید این طرح عاقلانه هست یانه در دید چند سرمایه گذار خارجی بگذارید .مطمئن باشید اگر این طرح عاقلانه باشد روی هوا میزنند .ولی خودمان هم میدانیم توجیه اقتصادی ندارد!! و انها هم میخندند
۱۳۹۵/۱۲/۱۶ پاسخ
فردا دیدید قاضی پور با اقای لاریجانی بحثش شد!! اقای لاریجانی (با لهجه خاص) خود شما چرا برای شهر خود چند هزار میلیارد مترو میزنید درحالیکه ما در ارومیه 15 سال است به راه اهن متصل نشدیم !! از الان میشه پیش بینی کرد چه بلوایی این طرح درست خواهد کرد
۱۳۹۵/۱۲/۱۶ پاسخ
با سلام .در امریکا هم رییس جمهور ان کشور یه طرح مسخره داد و با سازوکارهای قانونی جلوی انرا گرفتند .توی ایران هم نباید گذاشت سرمایه های کشور صرف یک طرح مسخره مترو تا امل هدر برود .
حال انجا رییس جمهور امریکا جلوی دستورش میگیرند .در ایران هم نباید گذاشت صرف سلیقه بعضی مقامات خاص شرایطی به کشور تحمیل شود .اخه کدام مترو دیدید اینهمه فاصله داشته باشد ،توی مترو ایستگاه های میانی مهم هستند توی اینجا فقط دو نقطه اهمیت دارد یعنی مبدا و مقصد ! مترو کرج هم ببینیم حداقل شش ایستگاه دارد تازه 35 کیلومتر فاصله اش هست نه اندازه امل .
درمورد قطارسریع السیر هم وزارت راه مشغول مذاکره با روسها برای برقی کردن گرمسار تا اینچه برون هست یعنی کل خط اهن شمال و ساری گرگان برقی میشود .یعنی ظرفیت سرعت بیشتر میشود .احداث قطار سریع السیر عاقلانه تر است ولی انرا هم در نظر بگیریم قطار سریع السیر در محیط کوهستانی باتوجه به استاندارهای بالای ان بسیار سخت و هزینه عظیمی میخواهد که انهم بدون مشارکت سرمایه گذاری خارجی غیرممکن هست .قطار سریع السیر که حداقل استاندارد 300 داشته باشد میتواند تحول ایجاد کند .

اما یک نکته را فراموش نکنیم جنگل های شمال ریه های البرز هستند عدم توازن در رشد زیرساخت ها و تخریب محیط زیست خود در بلند مدت عواقب وحشتناکی مثل خوزستان خواهد داشت .منطقه شمال کشور ظرفیت خاصی دارد اگر از حد بگذرد شروع به نابودی میگذارد باید توازن را هم حفظ کرد .شمال زمانی زیباست که جنگل باشد وقتی جنگل ها در اثر عملیات های عمرانی ،مترو،راه ،راه اهن و ساخت و ساز مهاجران تهرانی ازبین برود دراصل دیگر چه فایده ای دارد .علت علاقه ما به شمال جنگل و زیبایی ان هست حال انرا ازبین ببریم برای دسترسی به ان در اصل برای همیشه نابود کرده ایم .من بنظرم تفکر اینکه شمال مرکز خوابگاهی تهران باشد اشباه محض هست عملا فکر نکنم شمال کشور تحمل جمعیت سربار میلیونی تهران داشته باشد .ما بیاییم فکر کنیم در مقابل اینهمه هزینه چه چیزی را بدست می اوریم و چه چیزی را ازدست میدهیم؟
۱۳۹۵/۱۲/۱۷ پاسخ
اگر به نكات قابل توجهي كه مخاطبان اين مطلب بيان فرمودند توجه شود مي فهميم كه اين پروژه از بنيان سستي برخوردار است و هزينه هنگفت آن محل ترديد بلكه نادرست مي نمايد. يكي از اصول اقتصاد مقاومتي كه مقام معظم رهبري بيان فرمودند اين است كه اگر كاري با مباني اقتصاد مقاومتي سازگار نيست كنار گذاشته شود و به نظرم تين نيوز جا دارد روي اين مطلب بحث كند و ميزگردي از مديران و متخصصين وزارت راه و سازمان برنامه را گرد هم آورد كه آيا اين پروژه منطقي است يا بايد مطابق درخواست وزير محترم راه و شهرسازي مهندسي مجدد شود و با وضعيت فعلي اتلاف منابع محسوب مي شود؟
tak_med@yahoo.com ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ پاسخ
چوب زدن به طرحهاي مرده و نيمه جان كار شماست، نام اين طرح قطار برقي است نه مترو، البته طرح راه آهن رشت ساري پيشنهاد بسيار خوبي است ، ولي ده سال ديگر وقتي راه آهن قزوين رشت تكميل بشود
۱۳۹۵/۱۲/۲۱ پاسخ
باز هم این راه اهن امل هم حتی غیر منطقی هست ایا مسافرانی که به شمال میروند مقصد اکثریت انها امل هست ؟؟ میبینیم این طرح جامعیت ندارد درحالیکه راه اهن ساری رشت بطول عرضی کل شهرهای شمال مازندران گیلان بهم متصل بهره مند میکند ، مترو امل فقط شهر امل میرسد پس سایر شهر های مازندران چه ؟ این طرح از بنیان ایراد داره هیچوقت یک کشوری ندیده ایم اینهمه سرمایه گذاری عظیم فقط برای اتصال به یک شهر کوچک بکنند.
بجای این طرح ها میشود از طرحهایی حمایت کرد همه شمال کشور بهره مند میشود و همه رشد میکنند ، مترو امل سرمایه های عظیمی از کشور هدر میرود و فقط به امل میرسد ایا منطقی است ؟ سرمایه گذاری که میشود باید منجر به رشد همه جانبه منطقه شمال شود ،
نکته بعد راه اهن قزوین رشت تقریبا تمام شده است درحال ریل گذاری است شاید منظور شما راه آهن استارا رشت باشد بهرحال انهم درحال ساخت هست ،اما راه آهن ساری رشت ارتباط اسیای مرکزی به قفقاز و حتی از قفقاز از طریق گرجستان جیهان به ترکیه و یا بندر پوتی گرجستان به اروپا متصل میکند یعنی اتصال چند کشور و همینطور حداقل دویست میلیون نفر باهم .یعنی منافعش از اتصال به تهران بیشتر است شما این خط اهن که باعث رونق شمال کشور میشود کم اهمیت میدانید طرح امل که فقط یک نقطه خاص انهم با اهداف سیاسی دنبال میشود حمایت میکنید .؟

راه اهن اینچه برون ساری رشت استارا کوتاهترین خط اهن شرق به غرب هست که با اتصال خود به محل ترانزیت بین المللی تبدیل میشود .
این خط اهن از استارا و یا نقطه دیگر میتواند متصل اردبیل شود از انجا باز از طریق میانه به تبریز و یا ارومیه متصل به ترکیه اروپا یا کردستان عراق بندر لاذقیه میرود ویا میشود راه اهن استارا اردبیل ادامه انرا از از سراب به خط اهن جدید الساخت میانه بستان اباد به بستان اباد متصل کرد به مرز رازی متصل شد .
خود ترکیه همه علاقمند این طرح است که اگر خوب معرفی میکنیم میتوانیم بعنوان سرمایه گذار استفاده کنیم ترکیه از دهه های پیش خواهان اتصال به اسیای مرکزی است برای صادرات کالا و واردات مواد اولیه و اسیای مرکزی زادگاه خود میدانند و میتواند درامد سرشار ترانزیتی نصیب ایران کند .نکته دیگر ارتباط قفقاز با اسیای مرکزی است که اهمیت دو چندان دارد . ونکته دیگر اتصال چین از ترکمنستان به این خط اهن هست که میتواند کوتاهترین مسیر ترانزیت کالاهای چین به خاورمیانه و اروپا از طریق این خط اهن باشد . که اینجا هم منافع ژئوپلتیک چین با ایران در این طرح مشترک هست میتوانیم سرمایه گذاری انها جذب کرد .
این خط اهن کوتاهترین خط اهن شرق و غرب کشور در صورت ساخت میباشد.اینجا کشورها مختلف هستند که هرکدام منافع خاصی دارند از اتصال ریلی به یکدیگر مثل ترکیه ،قفقاز ،چین و اسیای مرکزی که تشنه بازارهای همدیگر و ارتباط فرهنگی هستند که ایران بعنوان پل ارتباطی میتواند منافع خود را تامین کند و سود ببرد و ژئوپلتیک پیدا کند .در اینجا فقط نباید از روسیه استفاده کرد چون این راه اهن برخلاف منافع خود میداند و ان ارتباط کشورهای تازه استقلال یافته بدون حضور روسیه که مطمئنا خشنود نخواهد شد و در ظاهر سرمایه گذار مثل نیروگاه بوشهر انرا خواهد خواباند لذا در انتخاب سرمایه گذار هم باید دقت کنیم کشورهای هم منافع این طرح انتخاب کنیم ،
خط اهن تهران مشهد تبریز هم بعلت وجود تهران میتواند فشار بران کم شود و ایران دارای دو خط استراتژیک ریلی شرق و غرب شود میشود خط اهن تهران مشهد تبریز برای انتقال ترانزیت چابهار به قزوین رشت استارا و از طریق تبریز به اروپا لحاظ کرد و راه اهن اینچه برون رشت استارا را اسیای مرکزی و قفقاز با هم و اروپا انهم دو مسیر اتصال از طریق قفقاز به اروپا و یا از طریق داخل ایران و تبریز به ترکیه ،وجود دومسیر مجزا هم اینجا کمک کننده است که اگر ترکیه نا امنی و اقدامات خصمانه شکل گرفت مسیر جایگزین ریلی از طریق قفقاز به اروپا هست .
در اینجا هر دو منطقه قفقاز و اسیای مرکزی حوزه نوروز هم هستندکه ایران پل ارتباطی انها میشود که نقش ایران برای رهبری اسیای مرکزی و قفقاز این راه اهن احیا میکند

فقط من خواستم مزایا ملی این راه اهن دوست عزیز بگویم که منافعش برای شمالی های عزیز بیشتر از مترو امل هست حال این راه اهن مزایا محلی بیشماری هم دارد .ولی این خط اهن باعث رشد کل شهرهای شمالی کشور میشود چون شرقی غربی عبور میکند.درحالیکه مترو و حتی راه اهن امل باعث رشد فقط نقطه خاص شده و برای سایر شهر ها شمالی کشور منفعتی ندارد و همینطور سرمایه های عظیمی که میبرد به اندازه یک درصد راه آهن ساری رشت اهمیت ژئوپلتیک و اقتصادی و توسعه ای شمال کشور و ملی و بین المللی ندارد.و کارکرد ان با توجه به پول خرج شده بسیار کم هست درحالیکه راه آهن ساری رشت با سرمایه ای بسیار کمتر نتایج و سود بسیار چند برابر دارد و بین المللی است
دوست عزیز! از پیام شما استفاده کردیم ولی تین نیوز از دوستانی که علاقمند به اظهار نظر در قالب یادداشت هر چند کوتاه هستند می توانند نظرات خودرا از طریق آدرس ایمیل تین نیوز در اختیار ما قرار دهند.info@tinn.ir
تقاضا می کنیم از گذاشتن پیامهای طولانی جدا بپرهیزید . با تشکر تین نیوز
 
tak_med@yahoo.com ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ پاسخ
نقطه نظرات بسيار دست اول و كارآمدي داريد ولي متاسفانه هنوز حتي تحقيقات وطرح اوليه راه آهن ساري -رشت انجام نشده است و مسايل زيست محيطي بسياري بايد در نظر گرفته شده است، همين جا به دوستداران محيط زيست پيشنهاد مي كنم براي كاهش اثرات زيست محيطي راه آهن ، نوع برقي را درخواست كنند
 
۱۳۹۵/۱۲/۲۲ پاسخ
با سلام شرمنده ،نظرات شخصی خودرا گفتم ببخشید طولانی شد فقط خواستم مزایا این طرح یاداوری کنم خودم هم میدانم .مطمئنم که اگر کارشناسان ریلی به موضوع این راه اهن بپردازند میتواند فقط چند ده صفحه گزارش مزایا تهیه کنند .با تشکر از سایت خوبتان . پیام ها را مختصر خلاصه و مفید خواهم گذاشت.
امیدوارم موفق باشید
 
Reza@yahoo.com ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ پاسخ
چند مورد هست که اصلا در نظر گرفته نشده.
1- خط تهران امل بودنش خیلی ضروری نیست، چون فاصله تهران تا امل زیاد نیست و اینکه تعداد مسافران و امکانات حمل و نقل با هم متناسبه و چندان مشکلی ندارن. به اضافه اینکه وقتی بلیط اتوبوس 15-16 هزار تومنه شاید بعید باشه که قطار بتونه باهاش رقابت کنه.
2- درباره خط راه اهن ساری به رشت نوشته شد. تو این موضوع باید توجه کرد که قراره این خط برقی باشه یا نه. اگه قرار باشه از شمال به عنوان یه مسیر قطار های دیزیلی استفاده بشه. به شدت طرح کارشناسی نشده ایه. چون شمال مساحت و فضای چندانی نداره و رفت و امد مکرر قطار های دیزلی کل شمال رو الوده میکنه. مثل دشت مرکزی ایران نیست که تاثیر رو مرکز شهر کم باشه.
اگه قرار باشه این خط مسافری باشه، شاید نزدیک به 2000 خانوار کاملا به فقر کشیده میشن. الان تو خط ساحلی مازندران، خیلی از مردم کارشون رانندگیه. درامدشون تو کل سال به طور میانگین در نظر بگیرین میشه ماهی یک میلیون و پونصد هزار تومن. حالا قطار بیاد و با اینا رقابت کنه کلا بدبخت میشن. اگه قیمت بلیط های قطار رقابتی هم نباشه که هیچکس سراغش نمیره.
(توجه نکردن به این همه راننده که همین الان هم هشتشون گرو نهشونه، ظلمه)
تو کل مازندران، باز شرق استان جای کشاورزی داره، چون فاصله کوه از دریا بیشتره و زمین های هموار بیشتری وجود داره، اما غرب مازندارن واقعا هیچ جایی واسه کار نیست و نمیشه گفت راننده تاکسیا کشاورزی کنن.
این خط هم که تاسیس بشه، میشه مثل همین 4200 نفری که تو حمل و نقل مترو تهران استخدام کرده بودن، باز یه عده از ناکجا اباد بدون سابقه و سواد میان استخدام میشن، پول چند ده میلیونی میگیرن و افراد بومی در نظر گرفته نمیشن. و معضل بیکاری باز پیچیده تر از وضع فعلی میشه.

در درجه اول باید به وضعیت معیشت مردم فکر کرد.
۱۳۹۵/۱۲/۲۵ پاسخ
با سلام دوست عزیز .اخر کدام استان را میشناسی حمل و نقل بین شهریش تاکسی باشد؟؟ اکثریت اتوبوس و قطار هست .

این خط اهن ساری رشت با امدنش صنایع بسیاری جذب میکند .
اما دوست عزیز توسعه اجباری نیست متاسفانه هنوز شما مزایای راه اهن رامتوجه نمیشوید .این مثل قضیه قاچاق میماند میلیون ها نفر بخاطر قاچاق بیکار میشوند بعد دولت میرود کولبر های کردستان را بیمه میکند تا قاچاق رسمی شود درحالیکه یک کارخانه و یا کشاورزی صنعتی رونق نمیدهد تا همان کولبرها آنجا کارکنند دیگر سراغ قاچاق نروند .
وجهه بین المللی کشورما تخریب نشود که سوژه العربیه الجزیره بی بی سی شده برای تخریب ایران.
قضیه بیکار شدن تاکسی هم تمثیلی وجه الشباهت بیکارشدن قاچاقچی هاست.(اشتباه برداشت نشود منظور سیاست اشتباست نه که تاکسی قاچاقست) نیامدن راه آهن فرصت ها چند ده هزار اشتغال ازبین برده شما قشر خاص میبینید.حال تاکسی برای داخل شهر است نه بین شهری

شما هم منفعت قطار و اشتغال آنرا نمیبینید راه آهن اشتغال غیر مستقیم و صنایع زیادی باخود می اورد .

قیمت بلیط قطار هم از اتوبوس ارزانتر هست نمونه میگویم من خودم قبلا به قم میرفتم که تقریبا هم مسافت آمل هست البته مسافتش کمتر است .

قطار چهار هزار تومان میرفت اتوبوس 10 هزار تومان . یا قطار سریع السیر میانه 22 هزار تومان بود اتوبوس 25 هزار تومان آنزمان و قطار معمولی 11500 و درجه یک ، 17 هزار تومان .
همان مترو که میگویید من از ارم سبز تا میدان شهدا را با مترو 150 تک تومان میروم یعنی بواسطه کارت بلیط الکترونیک فقط پنجاه درصد تخفیف و دانشجویی هم پنجاه درصد دیگر تنها 150 تومان میدهم درحالیکه تاکسی کمتر از ده هزار نمیبرد و با ترافیک آنجا تاکسی سه ساعت هم نمیرسد .
لذا ما از سر خیرخواهی میگوییم ریل بنفع شمال کشور هست هم برای اقشار ضعیف ،هم محیط زیست،حل ترافیک،رونق ترانزیت اشتغال،صرفه جویی در سوخت ،توسعه پایدار ،گسترش رفاه .کاهش تصادفات کشته ها.حتی الودگی هوا یک هفتم دیزل قطار سوخت مصرف میکند حتی از کامیون بهتر است.

دوست عزیز منافع راه آهن خیلی بالاست اما بخاطر طولانی شدن دیگر ذکر نمیکنم چون میدانیم
 
۱۳۹۵/۱۲/۲۵ پاسخ
الان پیشنهاد میکنم به میدان ازادی بروید ببینید جز رشت و اردبیل شما نام دیگری نمی شنوید هم تاکسی هم اتوبوس چون قطار نیست ،ایا یکبار نام زنجان یا تبریز شنیده اید چون راه اهن با خود رفاه می اورد .لذا راه آهن ساری رشت و راه اهن جدیدالاحداث به شمال حال هر مسیری باشد بنفع استان های شمالی هست .رفاه اسایش ارمغان می اورد .من خودم شمالی نیستم اما از رشد جای جای کشورم خوشحال میشوم
 
نظرسنجی
آيا از اطلاعات مركز مديريت راههاي كشور www.141.ir در هنگام سفر استفاده مي كنيد؟
 
 
 
 
 
تین نیوز اولین فعالت خود را در حوزه خبری آغاز کرده و در طول هشت سال، بیش از دويست و هفتاد هزار خبر و مطلب را با رویکرد تحلیلی و نقادانه منتشر کرده است این شبکه خبری، از طریق تعامل سازنده با نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی حوزه حمل و نقل، رسانه ها و منابع خبری ، در حال حاضر جزو رتبه های برتر در بین رسانه های الکترونیک تخصصی در ایران است.
تلفن : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۹
نمابر : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۵
آدرس: تهران خیابان اشرفی اصفهانی، بالاتر از میدان پونک، کوچه بهارک، پلاک 9
عمومی زیربنایی جاده‌ای ريلی هوایی دريایی شهری خودرو حوادث رسانه‌‌ها سایر استان‌ها وبلاگ ها English