| کد خبر: 123617 |

◄ کامیون هیبریدی ولوو، افزایش راندمان کاهش آلایندگی

تین‌نیوز| شرکت سوئدی ولوو اولین کامیون هیبریدی خود را برای مسافت‌های طولانی و بر طبق پلت فرم FH توسعه داده است. موتور D13 این ولوو استاندارد آلایندگی Euro6 را رعایت می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تراکینگ اینفو، موتور دیزل الکتریکی و به‌سازی‌های انجام شده در بخش‌های دیگر این کامیون ولوو باعث کاهش 30 درصدی مصرف سوخت و انتشار CO2 شده است.

اولین بار در مه 2016 ولوو از طرحی مفهومی با نام Super Truck  صحبت کرد. در این طرح کامیون‌ها آیرودینامیک‌تر، سبک‌تر و از آلیاژهای مقاوم‌تر تولید می‌شدند. شرکای ولوو در این طرح شرکت Energimundigheten سوئد و وزارت انرژی ایالات متحده بود.

در سیستم هیبریدی ولوو، برای ذخیره بهتر انرژی و بهبود راندمان خودرو، در سراشیبی‌های با شیب بیش از یک درصد یا در هنگام ترمز انرژی حرکتی به برق تبدیل شده و در باطری‌ها ذخیره می‌شود. در زمان حرکت کامیون در سربالایی‌ها و یا شتاب‌گیری در جاده‌های مسطح  از قدرت موتور الکتریکی استفاده می‌شود.

سیستم کمک راننده ولوو با نام I-See به طور خاص برای مدل هیبریدی توسعه داده شده است. در این سیستم علاوه بر قابلیت‌های گذشته، امکان کنترل ذخیره انرژی، کنترل استفاده از نیروی موتور الکتریکی و انتخاب مرقون به صرفه‌ترین حالت رانندگی نیز به صورت هوشمند کنترل می‌شود.

طبق بررسی‌های ولوو، در مسیرهای طولانی موتور الکتریکی به موتور دیزل اجازه می‌دهد تا در 30 درصد مواقع خاموش باشد.

تخمین زده می‌شود که این سیستم بین 5 تا 10 درصد از مصرف سوخت کامیون، با توجه به شرایط رانندگی و نوع موتور بکاهد. در حالت تمام الکتریکی کامیون ولوو قادر است 10 کیلومتر مسافت را با آلایندگی صفر طی کند.

مدیر عامل ولوو تراک می‌گوید: با وجود محدودیت‌های موجود، ما در تلاشیم تا در زمینه فناوری خودروهای الکتریکی پیشتاز باشیم. این فناوری‌ها باعث کاهش مصرف سوخت‌های فصیلی و آلودگی محیط‌زیست می‌شود. ما مطمئن هستیم که در سال‌های آینده استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار مهم است. کامیون هیبریدی ما باعث افزایش بهره‌وری حمل‌ونقل و در نتیجه کمک به صنعت و توسعه پایدار آن می‌شود. این کامیون با تجربه ارزشمندش باعث می‌شود تا ما سریع‌تر این فناوری‌ها را توسعه دهیم.

آک یانسن مدیر ارشد کامیون‌های ولوو می‌گوید: مدل مفهومی ولوو یک پلت فرم با چندین فناوری جدید برای افزایش راندمان حمل‌ونقل است. وی ادامه داد: برخی از این فناوری‌ها در حال حاضر در محصولات ما استفاده می‌شود و تعدادی از آنها در آینده نزدیک در محصولات ما ارائه خواهند شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.