| کد خبر: 123647 |

◄ دستاورد اتصال راه‌آهن به مراکز جمعیتی؛ کاهش ترافیک جاده‌ها

تین‌نیوز| چندی پیش شهردار منطقه 18با انتقاد از بلاتکلیف ماندن پروژه ساماندهی اراضی خط آهن تونلی تهران – تبریز و معضلات عدیده‌ای که برای شهروندان این بخش از پایتخت به وجود آورده، گفت: عدم اجرای به موقع این پروژه موجب بروز معضلاتی در زندگی روزمره شهروندان شده و اگر این اراضی به مدیریت شهری مناطق 17 و 18 واگذار شود، عملیات ساماندهی آن که همانا توسعه فضای سبز و احداث اماکن مورد نیاز محلات است، آغاز خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 18، بهروز محمدزاده در دهمین نشست شورای معاونین و مدیران منطقه در سالجاری، همچنین از ایجاد ناامنی و آلایندگی‌های زیست محیطی به عنوان مهمترین معضلات ناشی از عدم اجرای عملیات ساماندهی این اراضی نام برد که نیازمند همکاری متولی آن یعنی شرکت راه آهن است.
  
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کابر در پیام خود آورده است: پیشنهاد دارم راه‌آهن حداقل حدفاصل تهران تا کرج را خط‌آهن برقی کند. این کار دو مزیت دارد کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوا که دیگر شهرداری این بهانه ازدستش گرفته می‌شود و نمی‌تواند به بهانه دیزلی بودن قطارها خواستار خروج راه‌آهن از شهر شود.

وی تاکید کرده است: همچنین طبق سند توسعه، باید چهار خط تونل اکسپرس در تهران احداث شود که باید قطارهای دوطبقه و با سرعت 160 کیلومتر در آن امکان حرکت داشته و خطوط عادی مترو هم نقش خود را داشته باشند.

این کابر با یادآوری این که  هنوز خطوط اکسپرس ساخته نشده و به مرحله اجرا نرسید‌ه‌اند، خاطرنشان کرده است: برای ساخت قطار سریع‌السیر تهران اصفهان و قطارهای برقی تهران مشهد و تهران تبریز خطوط تونلی زیرزمینی ریلی اکسپرس هم می‌توان حفر کرد.

 به گفته وی میدان راه‌‌آهن به میدان آزادی و تپه‌های عباس‌آباد و شرق تهران می‌توانند با تونلی با استاندارد 250 کیلومتر ساعت به هم وصل شوند و این‌گونه راه‌آهن به مراکز پرجمعیتی آمده و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

این کابر با بیان این که بدین طریق راه‌آهن آلودگی نخواهد داشت، افزوده است: هم مترو اکسپرس و هم قطارهای سریع‌السیر مشهد اصفهان و تبریز در آینده می‌توانند اینگونه و به‌طور مشترک از امکانات استفاده کنند.

وی تاکید کرده است: مطمئنا نزدیک شدن به مراکز جمعیتی شرق، غرب، مرکز و شمال تهران باعث استقبال مسافران از ریل و کاهش ترافیک جاده‌ها می‌شود.

این کابر در ادامه پیام خود عنوان کرده است: با گسترش خطوط برقی و سریع‌السیر ریلی مطمئنا ماهم مانند ترکیه که در سال فقط 4000 کشته در حوادث رانندگی با جمعیت مشابه ما می‌دهد از 17000 به زیر 3000 کشته خواهیم رسید و حمل‌ونقل جاده‌ای هم ایمن می‌شود  البته اگر مانند ترکیه 3300 کیلومتر راه‌آهن برقی و 2000 کیلومتر راه‌آهن سریع‌السیر داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.