| کد خبر: 124007 |

دلیل عدم حمایت دولت از مترو؟

تین‌نیوز| معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که کنار خیابان جای پارک خودرو نیست و موضوع فضای پارک در تهران نیاز به بازتعریف دارد، گفت: پارک حاشیه ای حداکثر برای دو ساعت توقف است و اگر کسی می خواهد ماشین خود را صبح تا شب پارک کند، به جای کنار خیابان باید آن را در پارکینگ پارک نماید.
 

به گزارش «تهران سما» به نقل ازروابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر مازیار حسینی افزود: فلسفه پارکومتر برای تقسیم عادلانه زمان پارک و توزیع منصفانه فضای پارک خودروست، کما این که خیابان های مرکزی شهر در خیلی از پایتخت های جهان جای پارک حاشیه ای ندارد، چرا که اصل بر این است که خیابان برای رفت و آمد باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد، نه این که برای پارک خودرو در انحصار گروهی از دارندگان خودرو قرار بگیرد.
وی با اعلام این که به دنبال این هستیم که پارک حاشیه ای را صد در صد مکانیزه کنیم، تأکید کرد: ماشین های دوربین دار همزمان 13 تخلف از جمله تخلف خودروهای غیر مجازی که در معابر دارای پارکومتر پارک کرده اند را به صورت اتوماتیک، شناسایی، ثبت و جریمه می کنند.

افزایش قیمت سوخت در بلندمدت تأثیری بر کاهش مصرف سوخت ندارد
معاون شهردار تهران با تأکید بر این که با همکاری پلیس در حال رفتن به سمت و سویی هستیم که نقش عنصر فیزیکی را برای کنترل ترافیک و ثبت تخلف به حداقل برسانیم، اعلام کرد: با کمک این ماشین ها و با استفاده ار دوربین های مکانیزه، کل شهر را به صوت هوشمند می توانیم کنترل کنیم.
دکتر مازیار حسینی در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت سوخت می تواند به کاهش مصرف سوخت و کاستن از ترافیک و آلودگی هوا کمک کند، گفت: مطالعات نشان داده که افزایش قیمت سوخت ممکن است در کوتاه مدت بر مصرف سوخت مؤثر باشد اما در بلندمدت تأثیری در این موضوع ندارد.

تأمین هزینه مترو باید 50 / 50 باشد
معاون شهردار تهران در جواب به سوألی در مورد دلیل عدم حمایت دولت از متروی پایتخت نیز تأکید کرد: این بحث، دیگر به بحثی تکراری تبدیل شده و به هر حال، دوستانمان در دولت احتمالاً محدودیت هایی دارند و همین محدودیت ها باعث شده تا به تکالیف قانونی خود نسبت به مترو عمل نکنند، هر چند قانون تکلیف هر بخش را مشخص نموده است.
دکتر مازیار حسینی در پایان با اعلام این که ساخت مترو، هزینه های سرسام آوری دارد و کار سختی است، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا دولت ها به توسعه مترو کمک می کنند و در کشور ما نیز به موجب قانون، تأمین هزینه مترو باید 50 /50 باشد، یعنی باید 50 درصد هزینه مترو را مدیریت شهری و 50 درصد آن را نیز دولت تأمین کند اما شهرداری تهران سال هاست که این کار سخت و پرهزینه را یک تنه و با پول مردم تهران جلو برده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    یعلت مشکل ترافیک،، زدن مجتمع های تجاری بدون تامین پارکینگ مناسب و توجه به شرایط و ظرفیت ترافیک منطقه است نمونه روشن مجتمع کوروش در ستاری که داد همه مردم از ترافیکش دراورده است. شهرداری خودش هم مقصر است. دولت هم مقصر است چون سازو کار تامین درامد های پایدار برای شهرداری ها ایجاد نکرده که مجبور به تراکم فروشی هستند. نمونه خیابان نبرد شمالی و جنوبی ببینید که شمالی بخاطر مغازه ها و واحدهای تجاری متعدد بدون ظابطه بوجودامدند و ترافیک سنگین هست. حال نبرد جنوبی که شهرداری منطقه ۱۴ انجاست ترافیکی اصلا نیست! چون به اندازه نیاز اجازه مغازه و تجاری داده شده است. عدم توازن و امکانات شهر و عدم نیازسنجی در ایجاد اماکن تجاری اداری خود یکی از عوامل مهم ترافیک هست. اگر معیار های شهرسازی و رعایت ایجاد اماکن مسکونی، تجاری، اداری، مذهبی، ورزشی، و…رعایت شود مطمئنا ترافیک کمتر بود.