معاون وزیر راه وشهرسازی:
◄ سرمایهگذاری بخش خصوصی لازمه تحقق چشمانداز افق ۱۴۰۴
تیننیوز| مدیرعامل شرکت ساختو توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: دستیابی به افق چشمانداز 1404 نیازمند سالانه چهل هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخشهای آزادراهی، بزرگراهی و راهآهن است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی و امور بینالملل شرکت ساختوتوسعه زیربناهای حملونقل کشور، صبح امروز جلسه هماندیشی مدیران شرکت با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاونان، مدیران کل و روسای حوزههای نظارت و کنترل پروژههای سراسر کشور برگزار شد.
خیرالله خادمی با تاکید بر اهمیت وظایف شرکت به عنوان بزرگترین شرکت متولی احداث زیرساختهای حملونقل اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد توسعه زیرساختهای حملونقل کشور و حدود 60 درصد اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در اختیار این شرکت است و این موضوع نشان دهنده وظیفه خطیر ما در این راه است.
وی افزود: توسعه شبکه حملونقل یکی از شاخصهای اساسی توسعه یافتگی کشورها محسوب میشود و سرمایهگذاری امروز در راهها تولید ثروت ملی در آینده است و کشور را در حوزه توسعه ترانزیت، گردشگری، تولید ناخالص ملی، ایجاد اشتغال زودبازده و کاهش آلایندههای زیستمحیطی پیشرو خواهد کرد.
خادمی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به برنامههای افق چشم انداز 1404 کشور در توسعه زیربناهای حملونقل کشور بایستی سالانه 40 هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری شود و آزادراهها به 6 هزار کیلومتر، راهآهن به 25 هزار کیلومتر و بزرگراهها به 25 هزار کیلومتر برسد که با منابع دولتی امکانپذیر نیست.
وی با تاکید بر اهمیت توسعه شبکه حملونقل عنوان کرد: 5 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در سالجاری ابلاغ شده است که 300 میلیارد تومان نقدی، یک هزار و 250 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و 2 هزار و 2500 میلیارد تومان اوراق مشارکت است و با استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده و اولویت بندی، پروژههای نیمهتمام را تکمیل و به بهرهبرداری میرسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش حیاتی حوزههای نظارت و کنترل پروژهای استانها گفت: با توجه به اینکه حوزهها درخط مقدم جبهههای راهسازی قرار دارند بایست در تمامی مراحل اجرای پروژهها از مطالعات تا اجرا حضوری فعال داشته باشند و همه امور از کانال آنها عبور کند و به این منظور شرح وظایف روسای حوزهها تدوین شده و به آنان ابلاغ میشود که مسئولیت آنان را در سه حوزه راه، راهآهن و آزادراه به ویژه در استانهایی که پروژههای بیشتری در آنها فعال است سنگینتر میشود.
در این جلسه معاون ساختوتوسعه آزادراهها ضمن درخواست همکاری مسنجمتر حوزهها و مجریان عنوان کرد: حدود 80 آزادراه جدید به طول 5 هزار کیلومتر در برنامهی پنج سال آینده در دستور اجرا قرار دارد و این معاونت با استفاده از ظرفیتها و مطالعات صورت گرفته در بزرگراه و راههایی که قابلیت تبدیل شدن به آزادراه را دارد با حوزهها همکاری بیشتری خواهد کرد.
معاون ساختوتوسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها نیز در این جلسه تفویض اختیار به حوزهها را از اقدامات مهم در راستای توانمندسازی آنان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم بازتعریف جدید از وظایف حوزهها ما را در مسئولیت سنگین پروژههای اقتصاد مقاومتی و اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی و 800 کیلومتر شبکه ریلی تا پایان بهار 96 یاری کند.
ذاکری استفاده از توان مدیران برای حل مشکلات جاری، بهرهمندی از مشاورین در نظارت و اجرا و سیستمی کردن فعالیتها را در حل مشکلات مهم ارزیابی کرد.
معاون ساختوتوسعه راهها و بزرگراهها نیز ضمن حیاتی دانستن نقش حوزههای نظارت و کنترل پروژههای استانها بر پررنگتر شدن فعالیت آنها در اجرای پروژه ها تاکید کرد و ادامه داد: حوزه ها بایست در اجرای یک پروژه از ابتدا تا انتها و در بخشهایی مانند مطالعات، تصویب مطالعات، اجرا، کنترل کیفی، رسیدگی به صورت وضعیت ها، رسیدگی به کارکرد مهندسین مشاور و ... حضوری فعال و چشمگیر داشته باشند.
کدخدازاده خواستار تعامل هرچه بیشتر حوزهها با ادارات کل حملونقل استان و سازمان راهداری و حملونقل جادهای در تکمیل پروژههای نیمهتمام شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی نیز یکپارچهسازی نرمافزارها، ساماندهی پرداختیهای پرسنل، تامین نیروهای متخصص در حوزههایی که اعلام نیاز کنند و... را از برنامههای انجام شده در این معاونت ذکر کرد.
در پایان این جلسه روسای حوزهها به بیان مشکلات موجود و ارایه راه حلهای پیشنهادی پرداختند و احکام جدید آنها از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی به آنان ابلاغ شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.