|
کد خبر:
124521
|
جزئیات آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راهها در سال ۹۵
تیننیوز| وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « یک اقدام هماهنگی همسطح در ایران به دلیل نیاز به یک رئیس بالادستی کار بسیار مشکلی است» گفت: کمیسیون ایمنی راهها جزو معدود هماهنگیهای همسطحی است که بیشتر بر اساس فهم و حس مشترک اعضا شکل گرفته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راهها در سال ۹۵ این کمیسیون را یکی از بهترین کمیسیونهای داخل کشور خواند و اظهار داشت: اگرچه انجام هر کاری میتواند داری نواقصی باشد اما کمیسیون ایمنی راهها جزو کمیسیونهای موفقی است که بهطور منظم و مرتب تشکیل میشود و نمایندگان مختلف با اهمیت کامل در جلسات شرکت میکنند.
وی با بیان اینکه «اهمیت موضوع بهطور کامل توسط اعضای کمیسیون ایمنی راهها درک شده است» گفت: من شاهد حضور مسئولانه اعضا، نظم، طبقهبندی موضوعات، اقدامات کارشناسی اولیه در کمیسیون ایمنی راهها هستم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: معمولاً یک اقدام هماهنگی همسطح در ایران کار بسیار مشکلی است و معمولاً هماهنگیها نیازمند یک رئیس بالادستی است؛ اما کمیسیون ایمنی راهها جزو معدود هماهنگیهای همسطحی است که بیشتر بر اساس فهم و حس مشترک اعضا شکل گرفته است.
آخوندی تقدیر و تشکر از اعضای کمیسیون ایمنی راهها را وظیفه خود دانست و گفت: همکاران ما در سایر سازمانها از پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور ناجا گرفته تا سازمانهای امداد و نجات، حلال احمر و نهادهای پشتیبانی مانند سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت و اهمیت کار کردهاند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش سازمان راهداری و حملونقل جادهای در کمیسیون ایمنی راهها بیان داشت: این سازمان در کانون مبحث ایمنی قرار دارد و زحمات کارکنان این سازمان بر کسی پوشیده نیست.
این عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: علیرغم تمام اقدامات انجامشده، هیچیک نمیتواند مانع نقد کردن خودمان باشد، لذا باید با نقد خود نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و اقدامات لازم برای سال آینده را برنامهریزی و تجزیه و تحلیلی از آنچه در ایران رخ داده تهیه کنیم.
وی با توجه به نیاز دستگاهها و نهادها به اقدامات یکپارچه و هماهنگ تأکید کرد: اقدامات یکپارچه و هماهنگ اصلیترین بحث ما به شمار میرود و تجزیهوتحلیل این موضوع در راستای میزان دستیابی به مفهوم یکپارچگی در اقدامات و شناسایی نقاط خود در واقع کلیدیترین بحث ما خواهد بود و باید در سال آینده نیز مورد بررسی قرار گیرد.
آخوندی خطاب به معاون حملونقل خود بیان داشت: فارغ از بحث میزان موفقیت در اجرای مصوبات کمیسیون ایمنی راهها، لازم است تجزیهوتحلیلی در خصوص نحوه ورود، طبقهبندی آنها و مسائلی که از آنها غافل ماندهایم انجام شود. همچنین گزارش عملکرد کلانتری نسبت به خودمان تهیه شود.
وزیر راه و شهرسازی در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راهها در سال ۹۵ با اشاره به اظهارات برخی افراد در خصوص تشکیل کمیسیون ایمنی با حضور رئیسجمهوری بیان داشت: بنده بهشخصه هیچگاه با این پیشنهاد موافق نبودهام، زیرا همواره از اینکه مانند سایر کمیسیونهای موجود در کشور با ریاست رئیسجمهوری تعویق و مهار شود بیم داشتهام و نتایج حاصل از چنین کمیسیونی ضعیفتر از کمیسیون فعلی میشود.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: به نظرم حفظ این روحیه همدلی و تبادل اطلاعات به وجود آماده در کمیسیون ایمنی راهها بهتر از ایجاد یک «پُز سازمانی» با نام رئیسجمهوری در رأس این کمیسیون و تشکیل نشدن جلسات آن به دلیل مشغله ایشان است. البته رئیس جمهوری و معاون اول ایشان میتوانند با قوانین موجود نیز اقدام به تشکیل کمیسیون کنند.
وی بر حفظ شرایط موجود و رفع نواقص تأکید کرد و گفت: در کشورهایی که موافق نظر تشکیل کمیسیونی به ریاست رئیسجمهوری هستند، اراده از بالا اعمال شده و در کشورهایی که اراده از پایین بوده این اتفاق رخ نخواهد داد.
وزیر راه و شهرسازی در پایان علاوه بر ملت شریف ایران، عید نوروز را به اعضای کمیسیون ایمنی راهها تبریک گفت و یادآور شد: بهطور حتم سیستمهای تبادل اطلاعات برای حفظ ارتباط با مردم و عوامل ذینفع در ایمنی راهها برای انجام اقدامات مشترک در بالاترین سطح آماده خواهند بود.
وی با بیان اینکه «اهمیت موضوع بهطور کامل توسط اعضای کمیسیون ایمنی راهها درک شده است» گفت: من شاهد حضور مسئولانه اعضا، نظم، طبقهبندی موضوعات، اقدامات کارشناسی اولیه در کمیسیون ایمنی راهها هستم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: معمولاً یک اقدام هماهنگی همسطح در ایران کار بسیار مشکلی است و معمولاً هماهنگیها نیازمند یک رئیس بالادستی است؛ اما کمیسیون ایمنی راهها جزو معدود هماهنگیهای همسطحی است که بیشتر بر اساس فهم و حس مشترک اعضا شکل گرفته است.
آخوندی تقدیر و تشکر از اعضای کمیسیون ایمنی راهها را وظیفه خود دانست و گفت: همکاران ما در سایر سازمانها از پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور ناجا گرفته تا سازمانهای امداد و نجات، حلال احمر و نهادهای پشتیبانی مانند سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت و اهمیت کار کردهاند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش سازمان راهداری و حملونقل جادهای در کمیسیون ایمنی راهها بیان داشت: این سازمان در کانون مبحث ایمنی قرار دارد و زحمات کارکنان این سازمان بر کسی پوشیده نیست.
این عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: علیرغم تمام اقدامات انجامشده، هیچیک نمیتواند مانع نقد کردن خودمان باشد، لذا باید با نقد خود نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و اقدامات لازم برای سال آینده را برنامهریزی و تجزیه و تحلیلی از آنچه در ایران رخ داده تهیه کنیم.
وی با توجه به نیاز دستگاهها و نهادها به اقدامات یکپارچه و هماهنگ تأکید کرد: اقدامات یکپارچه و هماهنگ اصلیترین بحث ما به شمار میرود و تجزیهوتحلیل این موضوع در راستای میزان دستیابی به مفهوم یکپارچگی در اقدامات و شناسایی نقاط خود در واقع کلیدیترین بحث ما خواهد بود و باید در سال آینده نیز مورد بررسی قرار گیرد.
آخوندی خطاب به معاون حملونقل خود بیان داشت: فارغ از بحث میزان موفقیت در اجرای مصوبات کمیسیون ایمنی راهها، لازم است تجزیهوتحلیلی در خصوص نحوه ورود، طبقهبندی آنها و مسائلی که از آنها غافل ماندهایم انجام شود. همچنین گزارش عملکرد کلانتری نسبت به خودمان تهیه شود.
وزیر راه و شهرسازی در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راهها در سال ۹۵ با اشاره به اظهارات برخی افراد در خصوص تشکیل کمیسیون ایمنی با حضور رئیسجمهوری بیان داشت: بنده بهشخصه هیچگاه با این پیشنهاد موافق نبودهام، زیرا همواره از اینکه مانند سایر کمیسیونهای موجود در کشور با ریاست رئیسجمهوری تعویق و مهار شود بیم داشتهام و نتایج حاصل از چنین کمیسیونی ضعیفتر از کمیسیون فعلی میشود.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: به نظرم حفظ این روحیه همدلی و تبادل اطلاعات به وجود آماده در کمیسیون ایمنی راهها بهتر از ایجاد یک «پُز سازمانی» با نام رئیسجمهوری در رأس این کمیسیون و تشکیل نشدن جلسات آن به دلیل مشغله ایشان است. البته رئیس جمهوری و معاون اول ایشان میتوانند با قوانین موجود نیز اقدام به تشکیل کمیسیون کنند.
وی بر حفظ شرایط موجود و رفع نواقص تأکید کرد و گفت: در کشورهایی که موافق نظر تشکیل کمیسیونی به ریاست رئیسجمهوری هستند، اراده از بالا اعمال شده و در کشورهایی که اراده از پایین بوده این اتفاق رخ نخواهد داد.
وزیر راه و شهرسازی در پایان علاوه بر ملت شریف ایران، عید نوروز را به اعضای کمیسیون ایمنی راهها تبریک گفت و یادآور شد: بهطور حتم سیستمهای تبادل اطلاعات برای حفظ ارتباط با مردم و عوامل ذینفع در ایمنی راهها برای انجام اقدامات مشترک در بالاترین سطح آماده خواهند بود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.