| کد خبر: 124738 |

◄ تقویت ایرلاین‌های کارگو؛ نیازی که فراموش شد

تین‌نیوز| مدتی پیش یک کارشناس هوانوردی که به تین‌نیوز گفت: گردشگری در صنعت هوانوردی جایگاه ویژه‌ای دارد و از دو‌منظر قابل بررسی است اول از منظر حمل و نقل که این دو صنعت به شدت به همدیگر وابسته هستند به طوری‌ که حمل‌ونقل هوایی برای مسافران خود به گردشگری و گردشگری هم برای جابه‌جایی مسافر به مقاصد خود به حمل و‌نقل وابسته است. اما از منظر هوانوردی به عنوان یک مورد سوال اینجاست آیا می‌شود از هوانوردی بهره گردشگری برد؟ بله،گردشگری امروزه در جهان گردشگری وسعت زیادی یافته است و به بخش‌های مختلفی تقسیم شده، از جمله گردشگری سلامت، روستایی، اکو توریسم، گردشگری تاریخی، علمی، طبیعت و گردشگری هیجان که هوانوردی در این بخش از گردشگری قرار گرفته است و از وسایل پرنده مختلف و پرواز در شرایط خاص از آن استفاده می‌شود.

مهدی ایرانمش خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، پروازهای تفریحی با انواع هواپیما اعم از یک موتوره و دو موتوره، هلی‌کوپتر، جایروکوپتر، کایت، بالن، گلایدر و ... جز گردشگری هوانوردی از زیر مجموعه‌های گردشگری هیجان قرار دارد. حال سوال اینجاست که چگونه سوار شدن به هواپیما لذت بخش است و آیا مورد استقبال گردشگران هم هست؟ برای توضیح مورد فوق بایستی چند نکته را یادآور شده و تشریح کرد.

وی افزود: هوانوردی به سه بخش تقسیم می‌شود، هوانوردی نظامی، هوانوردی بازرگانی که شامل شرکت‌های هواپیمایی است و هوانوردی عمومی که شامل هر چیزی در هوانوردی به‌جز نظامی و بازرگانی است. طبیعتا هوانوردی عمومی گستره وسیعی از ورزش‌های هوایی تا هواپیمای شخصی، خدمات پست هوایی، خدمات کشاورزی، تبلیغات هوایی تا گردشگری هوایی را شامل می‌شود و گستره وسایل پرنده نیز در این بخش بیشتر بوده و قوانین سختگیرانه هوانوردی نیز در مورد آن اعمال نمی‌شود.

این کارشناس هوانوردی با بیان این‌که هیجان استفاده از وسیله پرنده در ارتفاع پایین، لابه‌لای جنگل‌ها و دره‌ها، برفراز رودها و از همه مهمتر مشاهده فضاهای غیر قابل مشاهده و صعب العبور فوق‌العاده جذاب و هیجان‌آور است، تاکید کرد: در بعضی مواقع نیز هواپیماهای ۹ تا ۱۹ نفره گروهی از گردشگران را در مکان‌های سخت و صعب‌العبور پیاده می‌کنند و یا در فرودگاه‌های روستایی و‌ محلی نشست و برخواست انجام می‌دهند که به این نوع از هواپیماها ایرتاکسی گفته می‌شود.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود آورده است: البته همان قدر که خرید هواپیما روی کاغذ سودده به‌نظر می‌رسد، تقویت ایرلاین‌های کارگو هم لازم به‌نظر می‌ر‌سد که کاش دولت به‌فکر این موضوع هم باشد!

این کابر در ادامه تاکید کرده است: حتی دولت می‌تواند در این بخش نصف نیاز را با خرید جبران کند و نصف دیگر را با تولید در داخل!

وی افزوده است: برای مثال سفارش تولید 25 فروند توپولوف 204 با موتور رولزرویس را بدهند (از نوع کارگو، نه مسافری) و 25 فروند هم به‌صورت نیمه آماده وارد شود و در داخل مونتاژ شود!

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    ایلیوشین ۷۶ با موتور ps ۹۰ a مناسب است.

  • 0 0

    ایلیوشین ۷۶ با موتور ps۹۰ a مناسب است.