| کد خبر: 125637 |

◄ اقدامی موثر به نام خرید موتور هواپیما

تین‌نیوز| وزارت راه و شهرسازی از توافق نهایی با یک شرکت لیزینگ برای تأمین مالی خرید 77 فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ به عنوان یکی از اقدامات پسابرجامی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، با توجه به اجرایی شدن برجام، وزارت راه و شهرسازی علاوه بر خرید لیزینگی 77 فروند هواپیمای نو، مذاکرات برای تامین مالی خرید 17 فروند توسط ایرباس، 6 فروند بوئینگ توسط خود شرکت بوئینگ و هشت فروند ATR توسط شرکت سازنده این هواپیما ادامه دارد.

همچنین مذاکره با شرکت MTU آلمان در زمینه تعمیرات موتور و قطعات هواپیماها ادامه یافته و موتورهای هواپیما توسط این شرکت و دیگر شرکت‌ها تعمیر و به کشور بازگردانده شده است.

توافق آسمان با شرکت رولزرویس برای خرید 100 موتور هواپیما
شرکت هوایی آسمان نیز در زمینه خرید 100 دستگاه موتور Tay-650 و تسهیل در تأمین قطعات یدکی برای تعمیر موتور در ایران با شرکت رولزرویس توافق کردند که اجرایی‌ شدن مراحل تکمیلی انجام این توافقات، منوط به حل مشکل نقل و انتقالات مالی است.

به دلیل کم بودن سهم آمریکا در ساخت موتورهای هواپیمای فوکر نیازی به مجوز اوفک نیست و تاکنون شرکت هوایی آسمان یک دستگاه موتور فوکر 100 از شرکت رولزرویس انگلیس خریداری کرده است و مذاکرات برای عقد قرارداد خرید موتورهای بیشتر از این شرکت در حال انجام است.

عقد قرارداد شرکت هواپیمایی آسمان با شرکت لوفت‌هانزا تکنیک و ارسال موتور ایرباس 340 برای تعمیرات اساسی به آلمان و اعلام آمادگی آلمان برای فروش هواپیما به شرکت آسمان از دیگر اقدامات پسابرجامی در حوزه حمل‌ونقل هوایی بوده است.

همچنین مذاکره با شرکت آلمانی TUIبرای اجاره سه فروند هواپیمای بوئینگ 738 به مدت سه سال در حال انجام است.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کابر در پیام خود آورده است: بیایید واژه سیاسی پسابرجام را فراموش کرده و به اصل موضوع بپردازیم. اگر واقعا ۱۰۰ موتور تِی ۶۵۰ از رولزرویس وارد شود خوب است.

وی افزوده است:  به‌هرحال کارخانه رولزرویس مدت‌هاست ضرر می‌دهد و نیاز شدید به سفارشات جدید دارد. تعمیرات در آلمان هم خوب است، چون باوجود ادعاهای سال‌های اخیر، توان تعمیرات اصولی و سنگین در ایران ضعیف و حتی غیرممکن است.

این کاربر تاکیده است: بهتر است تکنسین‌های ایرانی هم برای آموزش به آلمان اعزام شوند، چون مرکز آموزش صنعت هواپیمایی چیز مطلوب و به‌روزی به تکنسین‌ها یاد نمی‌دهد و در دهه ۷۰ میلادی گیر کرده‌اند.

وی عنوان کرده است: پیشنهاد می‌شود این مرکز کاملا دگرگون شود و از این حالت دبیرستانی به سوی یک مرکز آموزش صنعتی با رئیس و مدیران مرتبط با صنعت درآید، وجود یک دانش‌آموخته فیزیک از هندوستان در رأس این مرکز فایده ندارد.

این کاربر خاطرنشان کرده است: امید است بحث فاینانس و لیزینگ واقعی باشد و فراموش نشود که ایمنی هوانوردی در ایران در وضعیت هشدار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.