| کد خبر: 6739 |

مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد:

◄ ضرورت تعیین تکلیف انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام / نیاز به سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای بهسازی مهرآباد

تین نیوز | مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه ها، بر لزوم تعیین تکلیف انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام خمینی سخن گفت و آن را از جمله اولویت های کاری خویش عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز، محمدعلی ایلخانی، مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه ها، صبح امروز (21 اردیبهشت) در مراسم معارفه خود اظهار کرد: عمده‌ترین ماموریت ما، تجهیز و راهبری مدیریت فرودگاه‌های کشور است.

وی ادامه داد: سال گذشته 43 میلیون نفر در پروازهای فرودگاه‌های بین‌المللی کشورمان جابجا شدند که حدود 9 میلیون و 900 هزار نفر آنان در پروازهای خارجی و 33 میلیون مسافر، در پروازهای داخلی بودند و در این میان، بیشترین سهم مربوط به فرودگاه مهرآباد بود که 14 میلیون مسافر را به خود اختصاص داد.

ایلخانی با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات ناوبری برای تسهیل پروازها در فرودگاه های کشور به عنوان دومین اولویت کاری شرکت فرودگاه ها، گفت: در سال گذشته، بیش از 178 هزار پرواز عبوری از فضای کشور داشتیم که در این میان، بیش از 413 هزار پرواز در فرودگاه‌ها نشست و برخاست داشتند که در این بین، 346 هزار پرواز داخلی و 67 هزار و 562 پرواز، بین‌المللی بود.

مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه ها با تاکید بر اهمیت جایگاه فنی شرکت فرودگاه ها در صنعت هوانوردی کشورمان، افزود: ما یک شرکت تخصصی هستیم و باید آنچه سازمان هواپیمایی کشور در قالب دستورالعمل‌ها و کنوانسیون‌های مختلف تصویب می کند را به اجرا بگذاریم.

تعیین تکلیف انتقال پروازهای حج از مهرآباد در اولویت کاری ایلخانی
ایلخانی در ادامه با تاکید بر لزوم بر تعیین تکلیف انتقال پروازهای حج که در حال حاضر از فرودگاه مهرآباد انجام می شود، اظهار کرد: سال گذشته حدود پنج میلیون مسافر حج از فرودگاه امام جابجا شدند که با انتقال پروازهای حج مهرآباد، فرودگاه امام به ظرفیت اسمی خود خاواهد رسید.

وی ادامه داد: در سال گذشته در فرودگاه مهرآباد حدود 14 میلیون مسافر جابجا شد که رشدی شش درصدی نسبت به گذشته داشت و اگر این رشد ادامه یابد در سال 1400 به 20 میلیون مسافر در این فرودگاه می‌رسیم.

نیاز به سرمایه 500 میلیارد تومانی برای بهسازی فرودگاه مهرآباد
مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه ها،با تاکید بر لزوم بهسازی فضای 6 ترمینال فرودگاه مهرآباد، ادامه داد: برای این کار، 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است که بخش خصوصی می تواند در زمینه بهسازی و نیز ساخت ترمینال های جدید در این فرودگاه، ورود کند.

وی اضافه کرد: وزیر راه نیز از من خواسته تا فرودگاه مهرآباد را احیا کنم تا به نحو احسن در خدمت مردم و آماده برقراری پروازهای مطلوب باشد.

ایلخانی با اشاره به تایید اساس‌نامه شرکت شهر فرودگاهی از سوی شورای نگهبان و ابلاغ آن، ادامه داد: اجرای این طرح به عنوان پایلوتی برای فرودگاه های دیگر خواهد بود تا شهر فرودگاهی را در سایر مناطق کشور هم اجرا کنیم.

برنامه شرکت فرودگاه‌ها برای کاهش ایستایی مسافران
وی کاهش ایستایی مسافران در فرودگاه ها را از دیگر برنامه‌های اولویت دار شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد و گفت: تمرکززدایی از فعالیت های شرکت فرودگاه ها در برنامه ماست تا بتوانیم برخی اختیارات را به فرودگاه های استان ها، تفویض کنیم.

مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه ها ضمن تشکر از زحمات مدیرعامل و هیئت مدیره سابق شرکت، یادآور شد: قرار است با هیئت مدیره جدید و جمعی از معاونان، آخر هفته به شیراز و به دیدن آقای تبادار (مدیرعامل سابق) برویم  تا هم از زحمات ایشان در این مدت، تشکر کنیم و هم از فرودگاه شیراز، بازدید داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کنترلر مراقیت پرواز 0 0

    جناب آقای ایلخانی با سلام و آرزوی موفقیت حضرتعالی بر ارائه خدمات ناوبری و درآمد زدایی از طریق ان تاکید فرمودین. ارائه خدمات ناوبری یعنی کنترل و سرویس دهی به هزاران پرواز که توسط ۹۵۰ کنترلر بومی این مملکت انجام میشه و به دلیل بی کفایتی، سوء مدیریت وضعف مدیرانی که نهایت آرزویشان بازنشستگی با حکم مدیریتی بود در مرحله اضطرار قرارداره. حضرتعالی فرمودین که ما یک شرکت تخصصی هستیم و باید قوانین کنوانسیونهای مختلف رو به اجرا بگذارید. واقعیت این هست که اگر مراقیت پرواز رو از شرکت فرودگاه ها فاکتور بگیرین خوب خواهید دید که این شرکت در حد شرکتهای رده دهم هم قرار نداره و متاسفانه مهمترین بخش هوایی کشور اسیر و زنجیر به پا در این شرکت با مدیریت های بی کفایت کوته فکر شده. سالهاست که نامه نگاریها مذاکرات و صدها قول مدیران این شرکت جز وعده های توخالی و خیانت در موقع عمل چیزی برای کنترلرها نداشته. حرفه ای که در دنیا به عنوان پر استرس ترین شغل مطرح هست و با سابقه درخشان در سطح منطقه که حتی یک مستشار خارجی مانند همسایه های ایران در اون نیستند، حرفه ای که به در اون کنترلرها از جانشون مایه گذاشتند تا ایمنی مردم حفظ بشه سالهاست به دلیل بی کفایتی مسئولین هوانوردی در اضطراب بسر می بره. متاسفانه اکثر مسئولین هوانوردی هیچ اعتقادی به قوانین و کنوانسیونهای بین المللی نداشته اند و تمام گفته هاشون در مورد ایمنی جز عوام فریبی و تبلیغات و ویترین سازی چیز دیگری نبوده. وضعیت فاجعه بار کنترلرهای مراقبت پرواز گواه بی لیاقتی مدیران هوانوردی کشور هست که به خاطر حفظ پست و مقام این حرفه رو در معرض نابودی قرار دادند. چرا زمانی که دولت گذشته اعلام کرد هر ارگانی که مدعی خاص بودن بخشی از اون ارگان یا سازمان هست به دولت اعلام کنه تا جز مشاغل خاص محسوب شوند مدیران شرکت فرودگاه ها ای اعلام مراقبت پرواز به عنوان حرفه ای خاص خود داری کردند؟ آیا حق شیفت یک کنترلری که دهها پرواز رو شب تا صبح کنترل میکنه باید ۵۰۰ تا تک تومن باشه. به نظر شما اینها جز بی کفایتی بی لیاقتی و جز اهمیت نداشتن ایمنی و جان مردم در عمل معنی دیگه ای هم میتونه داشته باشه؟ جناب آقای ایلخانی متاسفانه تا زمانی که یک فاجعه هوایی اسفبار در بخش کنترل ترافیک هوایی رخ نداده هیچکس موضوع رو جدی تلقی فرض نمیکنه. وضعیت مراقبت پرواز دقیقا مثل وضعیت دریاچه ارومیه هست. اینقدر به حرفهای با سند و مدرک بین المللی و ثابت شده دنیا در مورد مراقبت پرواز بی توجهی شده که دیر یا زود نتیجش مشخص میشه. جناب آقای ایلخانی اگر فکر میکنید که کنترلرها حرفهاشون بیمدرک و بی سند هست لطفا اعلام کنید ولی اگر فکر میکنید حرفهاشون واقعیت داره به خاطر حفظ جان مردم اقدامی بکنید و فرقی بین دوغ و دوشاب قائل بشین. آیا توجه به ۹۵۰ کنترلر سخت و خارج از دسترس مدیران و هست.؟ مثلما مدیران بی شهامت ترسو و بی کفایت گذشته نخواستند که این وضع بهتر بشه. ارائه سرویس به پروازهای عبوری و داخلی و خارجی و میلیونها دلار درآمد ارزی توسط چه کسانی انجام میشه؟ متاسفانه با این دید ضعیف مدیران هوانوردی که فرقی بین دوغ و دوشاب قائل نیستند تا اینکه پستهاشون حفظ بشه و با این ناتوانی مدیران در حفظ انگیزه های کنترلرها این شرکت راه به جایی نخواهد برد. جناب آقای ایلخانی، مدیران فهمیده ای هم هستند که درک میکنند وضعیت رو و شئور هوانوردیشون بالاست. جناب اقای اسماعیلی مدیر عامل اسبق شرکت فرودگاه ها یکی از این مدیران هست که درک بالایی از هوانوردی و مسائل پیرامون هوانوردی داره. خواهش ما اینه که از پتانسیلهای ایشان و تمامی کسانی که پرواز و ایمنی رو درک میکنند اسنفاده کنید بلکه این وضع کمی بهتر بشه قبل از انکه شاهد برخورد پروازها در آسمان ایران باشیم با آرزوی سلامتی برای شما

  • یوری گاگارین 0 0

    دوست گرامی " کنترلر مراقبت پرواز " اا باتمامی احترامی که ۷۵ میلیون ایرانی برای جامعه مراقبت پرواز قائل میباشند و لحاظ نمودن مطلب فوق لازم به ذکر است: شاید بهتر بود می نوشتید: یکی از پر استرس ترین شغلهای دنیا حرفه شریف مراقبت پرواز است. پرسنل خدوم و معصوم مراقبت پرواز به این امر اذعان دارند که دریک فرودگاه یک زنجیره انسانی ومتخصص در حال تلاش و تحمل استرس می باشند. نمونه بارز انرا در فرودگاه زاهدان دیدیم. منهای خلبان که اصلا استرس نداشت(چون قرار بود نقش اول فیلم در انتها کشته شود) انصافا بقیه استرس داشتند(امام حسینی همه استرسها برای خودتان بر ندارید). در ضمن مثلما به این شکل است: " مسلما "

  • کنترلر مراقبت پرواز 0 0

    آقای یوری گاگارین مرسی بابت توجه و اصلاح لغت

  • حسین ۲۰۱۴ 0 0

    " جناب آقای ایلخانی، مدیران فهمیده ای هم هستند که درک میکنند وضعیت رو و شئور هوانوردیشون بالاست " شئور = شعور:)

  • کنترلر مرکز کنترل 0 0

    شرکت فرودگاهها نیاز به خانه تکانی اساسی دارد وبابستی نالایقان وجاپلوسان را کنار گذاشت ا.

  • 0 0

    آقای حسین آقا شما فقط همین غلط تایپی یا املایی رو دیدی؟! فکر کنم شما هم جزء همون مدیران هستی که اینقدر داری می سوزِی

  • حسین ۲۰۱۴ 0 0

    نه والا … من نه مدیرم.. نه مراقبتی!... ولی انصافا " مراقبتی ها خیلی خودشون رو تافته جدا بافته میدونن! " برگ در انتهای زوال از درخت می افتد و سیب در انتهای کمال! پس بنگر به زردی برگی یا به سرخی سیب! "

  • حسین ۲۰۱۴ 0 0

    اقای محسن اسماعیلی فقط به درد مجموعه برج و مدیران کل میخورد … مثه الان تقسیم بودجه این مملکت که تقسیم میشه به: ۱ - بودجه تهران ۲ - بودجه بقیه استانها!

  • مراقبت پرواز 0 0

    آقای حسین ۲۰۱۴ شک نکن که مراقبتی ها خودشون رو تافته جدا بافته میدونند چون همینطور هم هست. بهتره راجع به حرفه ای که حرف میزنی با احتیاط و با مطالعه حرف بزنی. ضمنا نگران بودجه تهران و شهرستان نباش. مراقیت پرواز ایران ۹۵۰ نفر هست در کل که سرجهازش ۹۰۰۰ نفره دیگه من الجمله حضرتعالی هستین. اینرو هیچوقت فراموش نکن.

  • کنترلر مرکز کنترل 0 0

    جناب حسین۲۰۱۴چه خوبه که هرکس جایگاه خود را خوب بشناسه بعد اظهار فضل کنه وازپرگویی دوری کنه.

  • حسین ۲۰۱۴ 0 0

    آقای مراقبتی عزیز: اولا شغل شما شریف و کسی از ارج و ارزش شغل شما کم نکرده … ثانیا " اگه تو آزمون جدید دقت کرده باشی شرایط ورود به مراقبت رو کاردانی و لیسانس کامپیوتر! و مراقبت ذکر کرده … این یعنی شغل شما آنچنان هم خاص نیست که کسی نتونه از پسش بربیاد … یه دوره ۷۵۰ ساعته که دانشکده بطور آزاد هم برگزار میکنه … به عبارتی منی که الان فوق لیسانس کامپیوتر دارم به اندازه ۱ ترم دانشگام وقت بزارم برا دوره ۷۵۰ ساعته مراقبت، حائز شرایط کار در برج مراقبت میشم به همین راحتی …... این سیاست و نگرش برج و سایر قسمت های عملیاتی فرودگاهی هم ناشی از تفکر اشتباه دوران و سالیان قبل هستش. و من الله التوفیق.

  • 0 0

    عرض ادب و احترام به همه انسانهایی که برای ایمنی پرواز زحمت میکشند حسن آقای گل: در طول ۲۵ سال گذشته که بنده بخاطر دارم انسانهایی با دید گاه شبیه شما، سکان اموزش، ارزیابی و مدیریت را عهده دار بودند و افرادی تحویل صنعت دادند که امروز همه با هم شاهد حال و هوای کنونی هستیم. از شما وسایرین عزیزان هم فکرتان خواهشمندم لطف نمایید با سپری نمودن همین دوره های کم اهمیت به جمع همکاران بنده بپیوندید و این در شرایطی است که شاید هزاران نفر از افرادی که هم رشته شما هستند محتاج کار هستند و ما از کمبود نیرو رنج میبریم. بعد از اینکه قدم رنجه فرمودین و حداقل ۱۰ سالی هم سپری شد اگرعمری بود و در خدمتتان بودیم بعد خدمتتان دلیل نباز به رشته کامپیوتر را عرض میکنم.

  • مراقبت پرواز 0 0

    جسین آقای عزیز اگر اینطور بود که تو انگلستان یا امریکا که هر کسی که انگلیسی رو کامل بلد بود می تونست بیاد تو این حرفه. خسین آقا شما که مدیر هستی میدونی مدیران چقدر بی کفایت هستند. میدونی جایی که آب سربالا بره قو باغه ابو عطا میخونه. شما که فوق لیسانسی و مدیر این شرکت برو گوگل سرچ کن بعد حتما از گفتت پشیمون میشی. ضعف و بی کفایتی مدیران کار رو بخ جایی رسونده که هر کسی اظهار نظر میکنه.

  • حسین ۲۰۱۴ 0 0

    مراقبت پرواز» مگه نه الان ذینفعان هر تغییر و تحولی و هر انتصاب و انتخابی، مجموعه برج مراقبت هستش؟ خودتون هم میدونید۹۵% انتصاب مدیران از مجموعه برج می باشند.... تو امریکا و انگلستان هم برا ورود به هر رشته ی فنی مهندسی باید دوره ش رو گذرونده باشی. حتما میدونید که تو آمریکا تقریبا " همه برج های مراقبت فرودگاههای ایالت ها رو دارن جمع میکنند و یه برج مراقبت سنترال(central tower) به مرکزیت یکی از شهرهای بزرگ آمریکا تشکیل که همه خدمات پروازی در اون مرکز متمرکز میشه، این یعنی اخراج ۸۰% مراقبتی ها … که با اعتصاب و اعتراض گسترده جامعه برج مراقبت ایالات متحده مواجه شد. موج این برج مراقبت سنترال تواتحادیه اروپا هم داره اجرایی میشه …

  • علی 0 0

    عزیزم حسین آقا اهمیت مراقبت پرواز در اینه که در لحظه باید دقیقترین و بی نقص ترین تصمیم رو بگیری اولین اشتباه اخرین اشتباه در این حرفه محسوب میشه وشما باید بی کم وکاست و با خونسردی و مهارت تمام محاسبات و تحلیلهای لازم جهت ایجاد جدایی بین پروازها رو گاها در کسری از ثانیه انجام بدی تا خدای نکرده پروازها در آسمان یا زمین به هم برخورد نکنند و فاجعه انسانی و ملی بوجود نیاد شما اگه یه مشکلی تو سیستمت پیش بیاد سر فرصت میشینی عیب یابی میکنی و اگر بتونیید عیب رو برطرف میکنی اگرم نتونی فوقش ویندوزو یا نرم افزارو فرمت میکنی و از اول نصب میکنی به همین سادگی کاری که حتی یه کافی نت معمولی هم میتونه انجام بده چون همه کار یه متخصص کامپیوتر در ادارات ما خدا وکیلی از این بالاتر نمیره شما کجا و کی این مملکت رو از نیاز به نرافزارها یا سیستمهای خارجی بی نیاز کردید و به خودکفایی رسوندید اما بر خلاف بسیاری از کشورهای توسعه یافته که مجبورند بدلیل کمبود کنترلر پرواز متخصصین این رشته رو از خارج وارد کنند مراقبت پرواز ایران این افتخار رو داره که این حرفه حساس رو به بهترین وجه ممکن و با حداکثر کیفیت جهانی بومی سازی کرده و کشور رو از این حیثبه خودکفایی کامل رسونده مشکل کار در اینه که تو ذهنهای امثال شما که حسد تار عنکبوت بسته و فقط به منافع فردی فکر میکنیدجز تخریب اونهایی که بهتر از شما کار کردند راهی جز پیشرفت نیست و دقیقا امثال همین تفکره که نمیذاره مراقبت پرواز به حق واقعی خودش که در همه دنیا کاملا جا افتاده برسه. قصد من اهانت به شما نیست بلکه جواب اهانت شما رو میدم تا شاید راهی در برابر ذهنیت دگم امثال شما باز بشه که با دست اندازی در حق دیگران در پی احقاق حق خود نباشید بلکه با تکیه بر توان خودتون حقتون رو بگیرید البته اگر معتقدید حقتون ضایع شده این رویه ایست که سالهاست مراقبت پرواز طی میکنه. امید که این حرفه خطیر و خدوم به جایگاه واقعی خودش برسه. انشالله.

  • کنترلر 0 0

    من به واحدهای دیگه کاری ندارم چون میدونم ارایه دلیل فقط آب در هاون کوبیدن است… فقط میدونم اگه برای پروازی که من کنترلرش میکنم و در زمانی که روی فرکانس منه اتفاقی براش بیفته هیچ کی توفرودگاه جز من جوابگو نیست حتی همکارم. الکترونیک و مخابرات وفنی و غیره ذلک که دیگر هیچ…اونا شاید اون لحظه تو خواب ناز باشند یا پای تلویزیون یا سرگرم کاری دیگه… خوابیده را میشود بیدار کرد ولی خوابزده را نه…مدیران شرکت همین دسته دومند…

  • انسانم آرزوست 0 0

    بله این برادران مخلص مراقبت از هر فرصتی برای چرب زبانی استفاده میکنند، بعضا برخی از این دوستان در خواب گران هستن توجه کنید به مطلب این بنده خدایی که به اسم مراقبت پرواز جواب آقا حسین ما رو دادن " " " " " " مراقبت پرواز ۱۳۹۳-۰۲ - ۳۰ ۱۹:۱۷: ۴۰ آقای حسین ۲۰۱۴ شک نکن که مراقبتی ها خودشون رو تافته جدا بافته میدونند چون همینطور هم هست. بهتره راجع به حرفه ای که حرف میزنی با احتیاط و با مطالعه حرف بزنی. ضمنا نگران بودجه تهران و شهرستان نباش. مراقیت پرواز ایران ۹۵۰ نفر هست در کل که سرجهازش ۹۰۰۰ نفره دیگه من الجمله حضرتعالی هستین. اینرو هیچوقت فراموش نکن. " " " " رفیق تافته جدا بافته این مملکت دلیر مردانی و زنانی بودن که تو راه استقلال ایران شهید شدند و راه خودشون رو از ما دنیا طلبان جدا کردن چه احتیاطی برای حرف زدن در مورد کار کنترل ترافیک هوایی باید در نظر گرفت، شما خودتون در مورد کار خودتون که انشاا… مطالعه دارید و حتما روشهای جایگزین کردن سیستمهای کامپیوتری بجای انسان در کشورهای پیشرفته رو دیدین که خدا رو شکر جواب هم گرفتن، حالا دیر و زود داره که این سیستم جا بیفته و به مملکت ما راه پیدا کنه ولی سوخت و سوز نداره، آخه خودتون تنها میخواین مگسها رو مسیر بدین، فرودگاه یک مجموعه هست امیدوارم معنی مجموعه رو بلد باشین. دستمزدی که زیر ۳ میلیون توش نیست درسته که جا داره بیشتر بشه اگر بقیه اداره ها هم به همین ترتیب اضاف بشه تا تبعیضی نباشه ولی انقدر هم کم نیست که یک انسان بخواد رم کنه(شما تفسیر کنید از خود بیخود بشه) خدا رو شکر نیروی جایگزین هم داره آموزش میبینه، خیلی مدعی لیاقت بیشتر و مدیریت هستید از اون پست خیلی حساس " البته به ظن و گمان خودتون " استعفا بدین و جای یه جوان محتاج را باز کنید. دیگه حس گفتن نیست، شاید بعدا از فرداها گفتم … من ا… توفیق

  • کنترلر 0 0

    آقای انسانم آرزوست اینقدر شهید شهید نکن و پای چیزهایی که برای ما هم با ارزش و قابل احترامند رو وسط نکش. مراقبت پرواز اگر حرفی داره چون داره از جون و دل واسه مملکت مایه میگذاره نه مثل کسانی که بود و نبودشون فرقی برای هوانوردی نداره. این همه مریضی که از بابت این شغل کنترلرها گرفتارشن یکدونشو شما گرفتار شدین که حالا دم از شهدا میزنی واسه ما. اگه به این چیزهاست که مطمئن باش بچه های مراقبت در همون مسیر شهدا که عزت ایران هست قدم بر میدارند در عمل و نه با شعارهای توخالی عوام فریب. زمان جنگ که کنترلرها از داخل هواپیما کارشون رو مخفیانه اجام میدادند، زمانی که کامپیوترهای شما نبودند میدونی چطور پروازها کنترل میشد آقای برادر ارزشی؟ کامپیوترهم که گفتی همین الانشم تو این مملکت اومده. تو هواپیما که مدرنترین دستگاه های روز دنیا نصبه این همه خطای انسانی داریم میبینیم هر روز که شما نا مطلع هستی ازش. آره مجموعه فرودگاهی همه کار میکنندو. ولی پای دادگاه که بیاد وسط همشون خوش و خرم در کنار خانواده هاشونند و خبری از بازداشت مثل سانحه c۱۳۰ نیست. همیشه هم جنگ رو مراقبت کرده حضرات سر فرصت تشریف فرما شدند و سودشو بردند. بعد مرد حسابی جتما مهماندار هم مثل خلبانه دیگه طبق فرمایش شما چون یک مجموعه هستند. خدا نکنه عزیزانتون در یک سانحه هوایی به خاطر ضعف کنترلر کشته بشن اونوقت پشیمون میشی برادر ارزشی. سیستم در حال فروپاشیه شما و هیچ کس نمی فهمه اینو. آدم نمیدونه از این مدیران بکشه یا از آدمهای بی سوادی که کمبود علمشون در مورد یک موضوع رو با چیزهای دیگه می پوشونند. خدا به داد این صنعت برسه.

  • مراقبت پرواز 0 0

    سلام تین نیوز عزیز ضمن تشکر از زحمات شما بعنوان بخشی از مراقبت پرواز از شما اندکی دلگیر و گلایه مندیم چرا نظرات تخریبی بر علیه مراقبت پرواز رو منتشر میکنید اون همکار عزیز کنترلرمون که اولین نظر رو در این صفحه در دفاع از مراقبت پرواز نوشتند صرفا به دفاع از جایگاه این حرفه و انتقاد از عملکرد ضعیف مدیران در دفاع از این جایگاه حساس پرداختند و اصلا کاری به سایر مشاغل نداشتند اما بعد اون دیدیم که سایر افرادی که جز حسادت و تخریب کار دیگری نمیدانند امدند و در مذمت مراقبت پرواز گفتند و نوشتند و شما هم منتشر کردید صحبت من اینه که اگر دیگران هم دلایلی بر خاص بودن رشته خودشون دارند ارائه بدهند و از رشته خودشون دفاع کنند چرا اجازه میدهید دیگران با تخریب یک شغل بخواهند خودشان را مطرح کنند لطفا از این پس دفاع هر کس از رشته خودش رو منتشر کنید نه تخریب دیگران رو بگذارید مردم خودشون قضاوت کنند کدام حرفه خاص محسوب میشود. تین نیوز جان لطفا این رویه را اصلاح بفرمایید و ضمنا از شما خواهشمندیم یک گزارش مستند همراه با مصاحبه با کنترلهای مراقبت پرواز و فراز و فرودهای این رشته حساس تهیه بفرمایید قبلا از زحمات شما سپاسگذاریم.

  • عملیاتی 0 0

    ببخشید آقای انسانم آرزوست من کاری به جواب شما به اون بنده خدا ندارم اما بالاغیرتا این ۳ میلیونو از کجا اوردی نکنه شما جزو مدیرانی که بالای ۳ میگیری برای ما که نصف اینم نمیشه خواهشا دیگه دروغ نبافید لطفا

  • مارشالر 0 0

    سلام بابا دمتون گرم احتمال میدم کسی متن خبر رو نخوانده و یه راست اومده سراغ نظرات برای جوابیه و منم منم کردن، یه نگاه به اولین نظر بندازین طرف یه خورده از کارش گفته شاید خسته بوده یا هر چیزی منظورش من، شما و … نبوده منظورش اون مسول محترم بوده، درسته بروبچ برج هرجا که میتونن از مشکلاتشون میگن، ولی از مشکلاتشون میگن، اگه مشکلی نباشه که نمیگن مرض و غرض که ندارند، از کسی دیگه هم که نمیگن بگذریم اما آقای عملیاتی به انسانم آرزوست گفتن این ۳ میلیون رو از کجا آوردی، باورکنید من هم دیدم همچین پولایی رو میدن، بعضیها از اداره ها که احکامشون زیر ۳ میلیون نیست، دریافتیشون بماند آقا من میخوام از حساسیت کار خودمون بگم، پدرمون در اومد و تا تونستن تبعیض در حقمون قائل شدند اونایی که با محیط عملیاتی فرودگاه آشنایی دارند میدونند که چه فشار و استرس و مسئولیتی گردن ماست، خیلیها خودشون رو به ندیدن عادت دادن(منظورم مسئولان دخیل در میزان دریافتی ماست) ته حکم یک رسمی ۲.۲ میلیون، ته حکم یک قراردادی ۱.۱ میلون تفاوت دوبرابری برای کاری یکسان نظام برده داری رو یاد آدم میندازه بهرحال به هر زبان تجزیه تحلیل کنید متوجه میشید که نباید این چنین اختلاف دریافتی بین یک رسمی و یک قراردادی باشه آقا روی زمین هم هواپیماها ممکنه بهم برخورد کنند، هزاران خطر برای مسافر و خدمه و هواپیما وجود داره، اتفاق افتاده و میفته و خواهد افتاد نمونه هم تا دلتون بخواد هست، مدارکش هم هست

  • سروش 0 0

    سلام آقای وزیر خسته نباشید بهتر نبود در انتخاب مدیر عامل یک مقدار عجله نمی کردید مدیران توانمند و سالم در سیستم زیاد داریم. این عملکردش در سازمان معلوم بود وقتی اومد هواپیماها تپ و تپ زمین خوردن حالا دوباره از موقعی که اومده دوباره داره هواپیما زمین می خوره تو رو خدا در انتخاب دقت کن هنوز وقت داری چون سرپرسته

  • کنترلر پرواز 0 0

    انصافا بچه های مارشالر پا به پای کنترلرهای برج بیدارند و کار میکنند. در سرما و گرما در همه شرایط. ارتباط تنگاتنگی هم با برج دارند و خیلی زحمت میکشند. از طرف کنترلرها به همکاران مارشالر زحمت کش خسته نباشید میگیم. تو پارکینگ و سطوح پروازی هرموردی باشه اولین کسی که کنترلرها بهشون میگن مارشالرهای عزیز هستند. به همشون خسته نباشید وخدا قوت میگیم.

  • کنترلرترافیک هوایی 0 0

    حسین عزیز خوبه آدم چیزی رو میشنوه دقیق بشنوه و مطالعه کنه. تو امریکا به دلیل کمبود کنترلر و اینکه بسیار نیروی کنترلر نیاز دارند طرحی به نام فرلو(furlough) رو خواستند اجرا کنند تا با دادن مرخصی مشکل خستگی بیش از حد کنترلرها و کمبود خوابشون رو بتونند جبران کنند. حتما میدونی که بحثخستگی و کمبود خواب کنترلر ها به کنگره امریکا هم رسید. خیلی از کنترلرهای امریکا به دلیل سختی و مسئولیت زیاد این حرفه در امریکا نتونستند ادامه بدند و استعفا دادند. تا حالا فکر کردی تو امریکا که بهترین متخصصهای دنیا جمعند چرا تو حرفه کنترل ترافیک هوایی اینقدر کمبود نیرو دارند؟ خوب معلومه این کار کار هر کسی نیست. عزیز دل طبق این طرح قرار بود تا در برخی از شهرها چند تا برج رو ادغام کنند ولی وقتی بررسی کردند دیدند اینطوری تاخیرهای وحشتناکی به پروازها میخوره و ایمنی پروازها به شدت پائین میاد. متاسفانه در فرهنگ کشور ما مرغ همسایه غازه. کنترلرهای کشورمون در کل ۹۵۰ نفر هستند که مسئولیت پروازهای مسافربری ورودی خروجی عبوری از آسمان کشور و در برخی فرودگاهها مثل اصفهان شیراز مسئولیت پروازهای جنگنده و جدایی اونها از پروازهای مسافربری رو به عهده دارند. بر خلاف کشورهای همسایمون یک کنترلر خارجی در کشور نداریم. حالا ارزش کارکنترلرها رو میتونی بهتر درک کنی. در هر پرواز اگر حداقا ۳۰۰ مسافر درنظر بگیریم کنترلری که ۱۰ تا پرواز رو داره هدایت میکنه یعنی مسئولیت جان ۳۰۰۰ نفر در آن واحد بر عهده همون یک کنترلر هست. تو کدوم شغل همچین چیزی رو میبینی؟ بهترین متخصص قلب دنیا هم که باشی اینقدر جان انسانها او دست شما نمی تونه باشه. کافی بری بخونی ببینی که چطور با کوچکترین حرف و فرمان اشتباه یک کنترلر خارجی جان صدها نفر گرفته شده. دوست عزیز حالا با این وضعیت این حرفه مظلوم واقع شده و خیلی بی انصافی ها داره به کنترلرهای فداکار این کشور میشه. ولی ما افتخار میکنیم که صدها پرواز رو از سانحه حتمی نجات دادیم که هیچ وقت به چشم نیومده و کسی خبر دار نشده. متاسفانه فقر آگاهی مردم و مسئولین و سوءنیت بعضی مدیران باعثشده کار کنترلرها دیده نشه. و الا تو دنیای هوانوردی همه میدونند که کار میکنه کی کارش بیشتر مهمتره و حساس تره و کی پوزشو میده تو کشور ما. ولی بسیار فرق بین دید مردم عادی در کشورهای دیگه وقتی اسم حرفه کنترل ترافیک هوایی میاد.