| کد خبر: 68633 |

تقی زاده در جلسه کارگروه ITS:

◄ طرح L. E. Z به نفع اقشار پیاده رو است

تین نیوز | دبیر کارگروه I.T.S ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرای طرح L.E.Z تصریح کرد: تصویب طرح محدوده کم انتشار آلایندگی، از جمله طرح هایی است که مانند اخذ عوارض از طبقه دوم پل صدر در شورای شهر تهران بنا به دلایلی چون تضییع حقوق اقشار ضعیف شهر با مشکل روبرو خواهد شد.

مهرداد تقی زاده جلسه کارگروه I.T.S  که امروز در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران برگزار شد با اشاره تردد روزانه 17 میلیون نفر در تهران  که 50 درصد آن ها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می شوند، یادآور شد: با توجه به پیاده روی بخشی از مسیر توسط اقشار ضعیف که بیشترین میزان استفاده از حمل و نقل عمومی به دلیل سیاست های خودرو محوری شهرداری تهران را در اختیار دارند، بیشترین آسیب را از آلودگی هوا به آنها می رسد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح L.E.Z  به نفع اقشار ضعیف جامعه است، افزود: تصویب طرح محدوده کم انتشار آلایندگی، از جمله طرح هایی است که مانند اخذ عوارض از طبقه دوم پل صدر در شورای شهر تهران بنا به دلایلی چون تضییع حقوق اقشار ضعیف شهر با مشکل روبرو خواهد شد.

همچنین  علیرضا مروجی معاون شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در حاشیه این جلسه  با اشاره به برنامه های شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح L.E.Z و چالش های موجود اظهار داشت: اختلاف میان شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به لحاظ مطالعاتی است و شهرداری در نظر دارد بدون واردات فناوری های نوین و با اتکا به امکانات موجود این طرح را اجرا کند.

وی افزود: با اجرای این طرح هزینه آلایندگی تولید شده از سوی خودرو بر عهده مالک آن خواهد بود.

همچنین معاون شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با اشاره به روند نوسازی تاکسی های فرسوده به عنوان بخشی از منابع متحرک آلایندگی در شهر بیان داشت: در حال حاضر تمامی ناوگان فرسوده تاکسیرانی متعلق به شهرداری تهران نوسازی شده است و در ادامه نیز با ارائه تصمیم بر نوسازی تاکسی های شهر تهران با ارائه تسهیلات کم بهره انجام خواهد شد.

مروجی با بیان اینکه "ورود خودروهای هیبریدی و موتورهای برقی به محدوده L.E.Z  بلامانع است" گفت: در این راستا خودروهای ژاپنی به دلیل کیفیت بهتر در برابر رقبای چینی موفق به همکاری شدند و این در حالی است که یک خودرو تولید داخل با امکاناتی همچون دنده اتوماتیک قریب به 70 میلیون تومان مبادله می شود، یک دستگاه تویوتا کمری هیبریدی حدود 90 میلیون تومان قابل خرید و فروش است.

وی با اشاره به طرح جدید شهرداری تهران مبنی بر جلوگیری از ورود موتورسیکلت های بنزینی به منطقه  12 با حجم روزانه 300 دستگاه گفت: با اجرای این طرح، به غیر از موتورسیکلت های برقی هیچگونه موتور بنزینی حق ورود به منطقه 12 را نخواهد داشت. لذا با ارائه تسهیلات مناسب از سوی شهرداری تهران، موتورهای برقی 9 میلیون تومانی با آورده یک میلیون و 500 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر 50 دستگاه موتور برقی خریداری شده و به صورت پایلوت در اختیار پیک بادپا قرار داده شده است و  طبق برنامه تا سال 95 جایگزینی موتورهای برقی اجرایی خواهد شد.

معاون شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با توجه به اهمیت زیرساخت های لازم برای تامین انرژی مورد نیاز موتورهای برقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک تیم مطالعاتی در حال بررسی ایستگاه های تامین انرژی این موتورها است و پس از تکمیل مطالعات، نتیجه نهایی بر روی سایت شهرداری تهران منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.