| کد خبر: 69894 |

طولانی‌ترین پروژه در کوتاه‌ترین زمان تکمیل می‌شود

رکوردی جدید در انتظار آزادراه تهران – شمال؟

تین نیوز | راهی که برای بیش از 15 سال پیشرفت چندانی را در مرحله عملیاتی نداشت این روزها یک رستاخیز را تجربه می‌کند، رستاخیزی که شاید آزادراه تهران – شمال را در صف پروژه‌هایی جا دهد که با بیشترین سرعت تکمیل شده‌اند.

ماجرای چهار قطعه آزادراه تهران – شمال در طول سال‌های گذشته بسیار پیچیده طولانی بوده است، از افتتاح قطعه چهار در شرایط پیشروی 90 درصدی گرفته تا اختلافات موجود با چینی‌ها بر سر تکمیل و ساخت قطعه اول و البته سکوت و بی خبری در قطعات دو و سه. تمام این اتفاقات آزادراه تهران – شمال را به تاریخی ترین پروژه‌ عمرانی ایران بدل کرده است.

در طول دو سال گذشته اما همزمان با ورود آخوندی به وزارت راه و البته آمدن سعیدی کیا به بنیاد مستضعفان به نظر می‌رسد دو طرف بر سر تمکیل لااقل بخشی از این راه مهم به توافق رسیده‌اند و کار تا جایی پیشرفته که نسبت تکمیل تمام بخش‌های باقی مانده آن در مدتی کوتاه سخن می‌گویند، موضوعی که به خوبی از نحوه پیگیری مراحل ساخت این راه قاب درک است.

مدیرطرح آزادراه تهران – شمال در اینباره به ایسنا گفت: در طول دو سال گذشته بازدید چندباره معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه، به همراه نظارت دقیق رییس بنیاد مستضعفان به خوبی نشان می دهد دو طرف انگیزه بسیاری برای تکمیل این راه دارند.

در بعد عمل نیز شرایط به همین شکل است. هرچند در سال‌های گذشته کار در قطعه یک این آزاد راه با سرعتی کم و از سوی پیمان کار چینی دنبال می‌شد حالا به نظر می‌رسد اوضاع به طور کامل دگرگون شده است.

بر اساس گفته‌های شیخی مدیر این طرح طول دو هفته گذشته تعداد جبهه‌هایی که کار اجرایی در آن ادامه دارد از 60 به بیش از 70 نقطه رسیده که این مساله اهمیت بسیار زیادی برای تکمیل این پروژه دارد.

هرچند تا تکمیل کامل این قطعه مهم که نقشی اساسی در کاهش مسافت سفر از تهران به استان‌های شمالی دارد فاصله‌ای طولانی باقی مانده اما به نظر می‌رسد کار همزمان در 70 نقطه که البته قرار است به زودی مرز 80 نقطه را نیز رد کند می‌تواند برای رسیدن به این هدف گره گشا باشد.

آزادراه تهران – شمال که در طول سال‌های گذشته بسیاری از رکوردهای منفی را به خود اختصاص داده حالا می‌تواند در تکمیل و بهره برداری رکوردی جدید اما مثبت را از خود به جای بگذارد، رکوردی که در صورت ثبت آن نقطه قوتی بزرگ در کارنامه مسولان فعلی خواهد گذاشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهندس رسول کاظمی 0 0

    فکر کنم تهیه کننده خبر ظاهرا فرد بدون اطلاعی بوده و وضعیت پروژه را درک نکرده است و بی جهت خوشحال شده و امید کاذب به خوانندگان داده است. و اصل ماجرا: این طرح یعنی آزادراه به چهار بخش کلی تقسیم شده که تاکنون در بخش یک و چهار آن کارهای قابل توجهی شده و وعده های اخیر برای اتمام این پروژه برای بخش اول و چهار است و در بخش دیگر یعنی بخش دوم و سوم کار اندکی انجام شده و هنوز فاقد قرارداد اجرایی هستند و تعطیل هستند و این دو بخش بسیار دشوارتر هستند و به قدری مبلغ لازم برای این دو بخش بالاست که هیچ چشمه و یا نور امیدی برای تامین آن هنوز فراهم نشده است

    • 0 0

      سلام. قطعا قطعه اول از هر نظر دارای اهمیت ویژه ای است. انشاا.. با روند کنونی که دیده میشود و بهره برداری از آن گام بسیار بلندی در جهت رشد و رونق شمال کشور و نیز کاستن از ترافیک اتوبان کرج برداشته خواهد شد. بدیهی است به موازات کار در این قطعه مسئولان در جهت اغاز عملیات فازهای ۲و۳ اقدام خواهند نمود.

  • 0 0

    این قطعه یک با اهمیت ترین قسمت پروژه است چرا که شصت کیلومتر مسیر کوتاه میشود و در قطعه دو فقط ۱۰ کیلومتر و قطعه سه فقط بصورت آزادراهی موازی جاده چالوس میرود. قطعه یک مهم ترین بخش میباشد همینطور قضیه ای که اکثر یادشان رفته مسافران تهران به جای پنجاه کیلومتر بیشتر که از کرج بروند با مسافت کوتاهی از تهران وارد آزادراه میشوند که بازهم زمان سیر کوتاه تر میکند برای تهرانیان